آرشیو آذر ماه 1398

تكنولوژي روز

اجباري شدن نصب نرم‌افزارهاي روسي روي دستگاه‌هاي الكترونيكي

۶۴ بازديد

دولت روسيه قانوني وضع كرده است كه در پي آن، تمامي توليد كنندگان تجهيزات الكترونيكي مانند گوشي و لپ تاپ، موظف هستند كه به صورت پيش‌فرض، نرم‌افزارهاي روسي را روي آن‌ها نصب كنند.

اين قانون ابتدا توسط پارلمان روسيه تصويب شد و روز دو شنبه هم به امضاي رئيس جمهور اين كشور، ولادمير پوتين رسيد. اين قانون كه از ۱۱ تير سال بعد ( يكم ژوئيه ۲۰۲۰) اجار مي‌شود، به توليد كنندگان كمك مي‌كند تا بهتر با رقباي غربي خود رقابت كنند و به شروندان اين اجازه را مي‌دهد تا قدرت انتخاب بيشتري داشته باشند.

زمان‌بندي اجراي اين قانون نيز در نوع خود جالب است. دولت روسيه اخيرا نظارت خود را روي اينترنت بيشتر كرده و همين چند وقت پيش بود كه اينترنت اين كشور ملي شد و دولت از اين به بعد نسبت به ترافيك‌هاي خارجي اين كشور كنترل كامل خواهد داشت. گوگل نيز اخيرا به درخواست دولت اين كشور احترام گذاشته و بسياري از نتايج‌هاي جستجو را به كاربران روسي نشان نمي‌دهد.

نرم‌افزارهاي روسي

 

با اين حال، دولت روسيه همچنان ليستي از دستگاه‌هاي شامل اين قانون اعلام نكرده و همچنين هنوز مشخص نشده كه كدام برنامه‌هاي بومي بايد روي اين دستگاه‌ها نصب شوند. البته گزارش‌هايي شنيده شده است كه دولت اين كشور در حال مذاكره با كمپاني هواوي است تا اپليكيشن mail.ru را روي گوشي‌هاي اين كمپاني به صورت پيش‌فرض نصب كند.

علاوه بر اين، دستگاه‌هاي الكترونيكي همچنان اجازه دارند تا از نرم‌افزارهاي غير روسي استفاده كنند و دولت روسيه در اين رابطه سخت گير نبوده است. همچنين نگراني‌هايي وجود دارد كه شركت‌ها بازار اين كشور را ترك كنند. انجمن تبادلات شركت‌هاي توليدكننده تجهيزات الكتريكي و خانگي (RATEK) تاكيد مي‌كند كه ممكن است ننوان روي بعضي از اين دستگاه‌ها نرم‌افزارهاي روسي را نصب كرد و از همين رو بسياري از شركت‌ها شايد به كل بازار اين كشور را ترك كرده و دردسرهاي نصب نرم‌افزار بومي روسي را متقبل نشوند.

گلكسي فولد اولين گوشي سامسونگ با صفحه نمايش تاشو

۱۰۳ بازديد

گوشي‌هاي هوشمند به لحاظ سخت‌افزار پيشرفت‌هاي زيادي را شاهد بوده‌اند، اما انصافاً بايد گفت كه اين گوشي‌ها به لحاظ ظاهري و طراحي از زماني كه بيشتر از ۱۰ سال پيش معرفي شدند تاكنون تغييرات انقلابي را شاهد نبوده‌اند و در اولين گوشي‌هاي اندرويدي و آيفون‌ها با يك صفحه‌لمسي تعامل داشتيم كه قسمت بزرگي از جلوي گوشي را تشكيل مي‌داد و قسمت پشت گوشي هم پلاستيك، فلز يا شيشه بود. پيشرفت‌هاي فناوري باعث شد تا صفحه‌لمسي گوشي‌هاي هوشمند روز به روز بزرگ‌تر شود و جاي بيشتري را در جلوي گوشي اشغال كند و امروزه گوشي‌هايي را شاهد هستيم كه بيشتر از ۹۰ درصد از قسمت جلوي آن‌ها را صفحه‌نمايش تشكيل داده است.

گلكسي فولد در راه است

اما باز هم سبك و سياق طراحي اين گوشي‌ها از همان الگوي ۱۰ سال پيش پيروي مي‌كند و در قسمت جلو با صفحه‌نمايش لمسي طرف هستيم و پشت اين گوشي‌ها نيز پلاستيك، فلز يا شيشه است. در اين بين مدت‌ها است كه خبر عزم سلاطين فناوري براي ساخت گوشي‌هاي هوشمند با صفحه‌نمايش تاشو به گوش مي‌رسد و طبق معمول، سامسونگ يكي از مهم‌ترين پرچمداران ساخت گوشي با صفحه‌نمايش تاشو است.

گلكسي فولد در راه است

در حال حاضر اطلاعات مختلفي از اين گوشي هوشمند رمزآلود به بيرون منتشر شده است و مي‌دانيم كه اين گوشي با نام «گلكسي فولد» (Galaxy Fold)، روانه بازار خواهد شد. ناگفته نماند قرار بود اين گوشي در تاريخ ۲۵ آوريل ۲۰۱۹ رونمايي شود، اما از قرار معلوم گلكسي فولد مشكلات مختلفي در قسمت صفحه‌نمايش داشت و به همين دليل نيز سامسونگ ترجيح داد تا رونمايي اين گوشي انقلابي را به تأخير بياندازد.

به همين دليل در ادامه قصد داريم براي شما از گلكسي فولد بگوييم و تمام چيز‌هايي كه از اين گوشي مي‌دانيم را با شما در جريان بگذاريم.

شايعاتي از زمان عرضه گلكسي فولد

گلكسي فولد در راه است
اگر از طرفداران برند سامسونگ باشيد حتماً به‌خاطر داريد كه چند سال پيش، سامسونگ گلكسي نوت ۷ را روانه بازار كرد و اين گوشي به دليل مشكلات فني، پس از چند ماه، كاملاً از بازار جمع شد و آبروريزي‌هاي زيادي را براي مديران سامسونگ به‌دنبال داشت. از آن موقع به بعد سامسونگ وسواس بيشتري در عرضه محصولات جديد دارد و به همين دليل نيز به‌رغم اينكه قرار بود آوريل ۲۰۱۹ شاهد گلكسي فولد باشيم، معرفي و عرضه اين گوشي به تأخير افتاد.

به همين دليل شايعات مختلفي از زمان دقيق عرضه گلكسي فولد در رسانه‌هاي خبري دست به دست شده است و مدتي پيش در خبر‌ها داشتيم كه نائب رئيس شركت سامسونگ ديسپلي كه مسئوليت ساخت صفحه‌نمايش گلكسي فولد را بر عهده دارد از رفع مشكل صفحه‌نمايش تاشوي اين گوشي خبر داد و مدعي شد كه اين گوشي طي رويدادي در تاريخ ۱۸ ژوئن در كره‌جنوبي معرفي خواهد شد. اين مدير ارشد در صحبت‌هاي خود اشاره كرده بود كه بيشتر مشكلات صفحه نمايش گلكسي فولد برطرف شده و به اين ترتيب مي‌توان گفت تمام مشكلات صفحه‌نمايش اين گوشي برطرف نشده و هنوز هم اشكال‌هايي وجود دارد.

گلكسي فولد در راه است

شايعات زمان عرضه گلكسي فولد به همين‌جا ختم نمي‌شود و به‌رغم اينكه گفته شده بود اين گوشي در ماه جولاي روانه بازار خواهد شد، مقامات ارشد سامسونگ در مصاحبه‌اي با «كره هِرالد» (Korea Herald)، عرضه اين گوشي در جولاي را منتفي دانستند. مدير واحد موبايل سامسونگ، آقاي «دي‌جي كو» (DJ Koh) نيز مدتي پيش گفته بود كه نسخه بهينه‌شده گلكسي فولد در ماه مي ۲۰۱۹ روانه بازار مي‌شود، او بعداً نظر خودش را تغيير داد و از عرضه اين گوشي در ژوئن خبر داد و به اين ترتيب نمي‌توان روي صحبت مديران سامسونگ حساب باز كرد و گمانه‌زني دقيقي در خصوص زمان عرضه گلكسي فولد داشت.

از آنجايي كه با يك گوشي هوشمند با صفحه‌نمايش تاشو سر و كار داريم، ظاهراً لولاي مربوط به قسمت تاشوي صفحه‌نمايش گلكسي فولد آنگونه كه بايد و شايد درست كار نمي‌كند و نمونه‌هاي اوليه اين گوشي، خرابي‌هاي زيادي را در اين قسمت داشته‌اند. به همين دليل نيز مهندسين سامسونگ سخت در تلاش هستند تا لولاي قسمت تاشوي صفحه‌نمايش گلكسي فولد با مقاومت بيشتري طراحي شود.

با اين حساب پيش‌بيني مي‌كنيم سامسونگ، قبل از عرضه جهاني گلكسي فولد، ابتدا اين گوشي را در اختيار كاربران كره‌جنوبي قرار دهد و اگر از اين كاربران بازخورد منفي در خصوص تعامل با گلكسي فولد دريافت نكرد، در نهايت اين گوشي روانه بازار‌هاي جهاني شود.

گلكسي فولد در راه است

بدعهدي‌هاي سامسونگ در عرضه گلكسي فولد كار را به جايي كشاند كه اپراتور مخابراتي «اي. تي. اند. تي» (AT&T) به‌عنوان يكي از مهم‌ترين اپراتور‌هاي عرضه‌كننده گوشي‌هاي سامسونگ در آمريكا، پيش‌فروش‌هاي گلكسي فولد را لغو نمود.


مشكل صفحه‌نمايش گلكسي فولد چقدر وخيم است

گلكسي فولد در راه است
با توجه به سابقه‌اي كه از سامسونگ سراغ داريم مي‌توان گفت صفحه‌نمايش گلكسي فولد دردسر زيادي براي اين شركت درست كرده و اگر مشكل وخيمي نداشت، تاكنون شاهد عرضه اين گوشي بوديم. افرادي كه از نزديك گلكسي فولد را بررسي كرده‌اند مدعي هستند صفحه‌نمايش اين گوشي در چند روز اول استفاده، كاملاً خراب مي‌شود و شكستگي‌هاي مختلفي در آن بوجود مي‌آيد.

يكي از اين موارد را مي‌توان تجربه كارشناس «سي. ان. بي. سي» (CNBC)، ذكر كرد كه مدعي شد صفحه‌نمايش گلكسي فولد پس از چندين بار استفاده، در اثر باز كردن و خم‌شدن ترك برمي‌دارد و تنها قسمت‌هايي از آن قابل استفاده است. كارشناس «دِ وِرج» (The Verge) هم دل خوشي از گلكسي فولد نداشت و مدعي بود صفحه‌نمايش گوشي كه سامسونگ براي امتحان در اختيار او قرار داده، پس از چند بار استفاده خراب شده است.

سامسونگ در اين زمينه به رسانه‌ها گفت كه تعدادي از گوشي‌هاي گلكسي فولد را جهت بررسي در اختيار مراجع معتبر بررسي گوشي قرار داده و صحبت‌هايي كه در خصوص خرابي و شكستگي صفحه‌نمايش اين گوشي مطرح مي‌شود كاملاً صحت دارد. در اين بين وب‌سايت «آي. فيكس. ايت» (iFixit) كه يد طولايي در باز كردن و بررسي مقاومت گوشي‌هاي هوشمند و دستگاه‌هاي ديجيتال دارد با باز كردن گلكسي فولد، دليل خرابي صفحه‌نمايش اين گوشي را تشخيص داد.

از قرار معلوم يك حفره ۷ ميليمتري در كنار صفحه‌نمايش اين گوشي دقيقاً در جايي كه بايد از وسط تا شود قرار گرفته است و اين حفره به راحتي راه ورود گرد و غبار را به گوشي باز مي‌كند. از طرف ديگر به احتمال زياد، همين حفره باعث ضعيف‌شدن مقاومت صفحه‌نمايش گلكسي فولد شده و پس از چندين بار باز كردن و تاكردن گوشي، صفحه‌نمايش آن ترك بر مي‌دارد.

مدتي بعد سامسونگ از وب‌سايت «آي. فيكس. ايت» درخواست كرد ويدئوي بازكردن گلكسي فولد معيوب را حذف كند و تمامي گوشي‌هاي گلكسي فولدي كه براي بررسي در اختيار رسانه‌ها قرار داده بود را نيز فرا خواند تا يك فكر حسابي براي اين گوشي بردارد.

طراحي و صفحه‌نمايش گلكسي فولد

گلكسي فولد در راه است
سامسونگ براي گلكسي فولد از صفحه‌نمايش‌هاي «اينفينيت فلكس ديسپلي» (Infinity Flex display)، كمك گرفته و اين صفحه‌نمايش در حالتي كه تا شده است ابعادي برابر با ۴.۶ اينچ دارد و در حالت باز شده، ابعادي برابر با ۷.۳ اينچ پيدا مي‌كند. به اين ترتيب مي‌توان گفت عملاً با يك فبلت بزرگ طرف هستيم كه در يك چشم به هم زدن كوچك مي‌شود و در جيب جا مي‌گيرد.

صفحه‌نمايشي كه از آن صحبت مي‌كنيم از نوع آمولد است و در حالت باز شده رزولوشني برابر با ۲۱۵۲ در ۱۵۳۶ پيكسل دارد و وقتي كه تا مي‌شوند رزولوشني برابر با ۱۶۸۰ در ۷۲۰ را در يكي از قسمت‌هاي تاشده اين صفحه‌نمايش شاهد هستيم.

لولايي كه سامسونگ براي اين گوشي تعبيه كرده به راحتي در داخل بدنه گوشي مخفي مي‌شود تا به لحاظ زيبايي، صدمه‌اي به طراحي آن وارد نكند. سامسونگ مدعي است اين صفحه‌نمايش، با تا شدن به دفعات بسيار زياد، هيچ مشكلي ندارد و صفحه‌نمايش گلكسي فولدر در آزمايشگاه بيشتر از ۲۰۰ هزار بار بدون اينكه خم به ابرو بياورد، تا شده است.

گلكسي فولد در راه است

سامسونگ به لحاظ رنگ‌بندي براي گلكسي فولد خوش‌سليقگي به خرج داده و اين گوشي در چهار رنگ مشكي، نقره‌اي، سبز و آبي روانه بازار خواهد شد. از طرف ديگر از آنجايي كه با يك گوشي هوشمند با صفحه‌نمايش تاشو طرف هستيم و تاكنون اپليكيشن‌هاي زيادي براي تعامل با صفحه‌نمايش‌هاي تاشو توسعه‌داده نشده است، سامسونگ با گوگل و ديگر توسعه‌دهندگان بزرگ اپليكيشن‌هاي اندرويدي، تعامل نزديكي را براي انتشار اپليكيشن‌هاي مخصوص گلكسي فولد انجام داده است.

به همين دليل، نسخه‌هاي اختصاصي اپليكيشن‌هايي مانند واتس‌اپ، مايكروسافت آفيس و يوتيوب براي گلكسي فولد توسعه داده شده است. جالب است بدانيد مساحت قسمت داخلي صفحه‌نمايش اين گوشي به اندازه‌اي بزرگ است كه كاربر به‌راحتي مي‌تواند ۳ اپليكيشن را به‌صورت همزمان در كنار هم باز كند و با آن‌ها تعامل داشته باشد. براي نمونه مي‌توانيد با گلكسي فولد به تماشاي ويدئو بنشينيد و همزمان با دوستان خود چت كنيد و چرخي در اينترنت هم بزنيد.

گلكسي فولد در راه است

به لحاظ فني در گلكسي فولد با دو صفحه‌نمايش طرف هستيم كه بر روي يكديگر تا مي‌شوند و به همين دليل نيز اپليكيشن‌ها با قابليتي با نام «اپ كونتينيوتي» (app continuity)، بهينه شده‌اند تا در حالتي كه صفحه‌نمايش گوشي باز است يا زماني كه كاربر ترجيح مي‌دهد صفحه‌نمايش گلكسي فولد را تا كند، اختلالي در تعامل با اپليكيشن‌ها پيش نيايد. به لطف اين قابليت، كاربر در يك چشم به هم زدن مي‌تواند اجراي اپليكيشن‌ها را بين صفحه‌نمايش‌هاي اين گوشي تغيير دهد و به همين دليل نيز «جاستين دنيسون» (Justin Denison)، نائب رئيس واحد بازاريابي موبايل سامسونگ، گلكسي فولد را گوشي همه‌فن حريف مي‌داند كه عملاً يك گوشي هوشمند بسيار پيشرفته، تبلتي بزرگ و قدرتمند و دوربيني ديجيتال با كيفيتي مقبول است.


مشخصات سخت‌افزاري

گلكسي فولد در راه است
براي شما از صفحه‌نمايش تاشوي گلكسي فولد كه مهم‌ترين ويژگي اين گوشي است گفتيم و نوبتي هم كه باشد، نوبت مشخصات سخت‌افزاري اين غول جديد سامسونگ فرا مي‌رسد و خوشبختانه سامسونگ براي گلكسي فولد چيزي كم نگذاشته است و در اين گوشي شاهد حضور پردازنده بسيار قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ هستيم. ۱۲ گيگابايت رم، ۵۱۲ گيگابايت حافظه ذخيره‌سازي، درگاه يو. اس. بي سي، بلوتوث نسخه ۵.۰ و باتري ۴۳۸۰ ميلي‌آمپر ساعتي را مي‌توان از مهم‌ترين مشخصات سخت‌افزاري گلكسي فولد نام برد.

اين گوشي از اندرويد نسخه ۹.۰ پاي بهره مي‌برد و يك ويژگي بسيار جالب ديگر نيز دارد كه اين قابليت، تعبيه شدن دو باتري در گلكسي فولد است. به لطف اين ويژگي، در دو قسمت گلكسي فولد شاهد يك باتري هستيم و از آنجايي كه با گوشي با صفحه نمايش ۷.۳ اينچي سر و كار داريم و اين صفحه‌نمايش انرژي زيادي نيز مصرف مي‌كند، بابت تعبيه كردن باتري در دو قسمت گوشي، بايد به سامسونگ دستمريزاد گفت.

دوربين

گلكسي فولد در راه است
تجربه نشان داده است سامسونگ توجه ويژه‌اي به گوشي‌هاي تراز اول خود دارد و در همين راستا در گلكسي فولد با با شش لنز دوربين طرف هستيم. يكي از اين لنز‌ها در جلوي گوشي تعبيه شده و دوربين سلفي ۱۰ مگاپيكسلي را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد كه ديافراگمي برابر با f/۲.۲ دارد، سه لنز ديگر نيز در قسمت پشت گلكسي فولد تعبيه شده‌اند و اولين اين لنزها، يك سنسور ۱۶ مگاپيكسلي با زاويه وايد است كه ديافراگمي برابر با f/۲.۲ دارد كه زاويه‌اي ۱۲۳ درجه‌اي را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد. لنز ديگر يك سنسور ۱۲ مگاپيكسلي از نوع وايد دارد كه به «قابليت سوپر اسپيد دوال اتوفاكوس» (Super Speed Dual Pixel autofocus) مجهز است و از ويژگي «ثبات نوري تصوير» (OIS) بهره مي‌گيرد. ديافراگم اين سنسور بين f.۱.۵ تا f.۲.۲ قابل تغيير و زاويه‌اي ۷۷ درجه را براي عكاسي در اختيار كاربر قرار مي‌دهد. آخرين سنسور دوربين پشت اين گوشي نيز ۱۲ مگاپيكسل از نوع «تله‌فوتو» (Telephoto) است و زوم نوري ۲ x دارد.

گلكسي فولد در راه است

به اين ترتيب با يك حساب سرانگشتي مي‌توان متوجه شد كه تاكنون به ۴ لنز در گلكسي فولد اشاره كرديم، در صورتي كه براي شما گفتيم اين گوشي ۶ لنز دارد، قضيه از اين قرار است كه سامسونگ اين دو لنز ديگر را در قسمت دوربين‌هاي سلفي گلكسي فولد به خدمت گرفته است. لنز اصلي سلفي اين دوربين ۱۰ مگاپيكسل است و ديافراگمي معادل f.۲.۲ دارد، دومين لنز هم ۸ مگاپيكسل است و براي تشخيص عمق سوژه در گلكسي فولد تعبيه شده است، اين لنز ديافراگمي برابر با f.۱.۹ دارد و نمايي ۸۵ درجه‌اي را براي عكاسي در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.

گلكسي فولد در راه است

ويژگي‌هاي دوربين گلگسي فولد به همين‌جا ختم نمي‌شود و لنز‌هاي قدرتمند اين گوشي از قابليت هوش‌مصنوعي نيز براي تشخيص سوژه و نوردهي بهتر بهره مي‌گيرند. اين گوشي به لحاظ فيلمبرداري نيز حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت و به راحتي در كيفيت ۴K با سرعت ۶۰ فريم در ثانيه فيلمبرداري ميكند و در حالت صحنه‌آهسته، با سرعت ۹۶۰ فريم در ثانيه قادر به فيلمبرداري است.


سوگلي جديد سامسونگ چقدر قيمت خواهد داشت

گلكسي فولد در راه است
همان‌گونه كه از يك گوشي زيبا و نوآورانه انتظار مي‌رود، گلكسي فولد با قيمتي گزاف روانه بازار‌هاي جهاني خواهد شد و احتمالاً نسخه پايه و استاندارد اين گوشي چيزي نزديك به ۱۹۸۰ دلار قيمت خواهد داشت و به اين ترتيب بهتر است تا زمان عرضه اين گوشي منتظر باشيم و ببينيم گلكسي فولد آيا واقعاً ارزش چنين قيمتي را دارد يا اينكه با گوشي پرادعا، اما كم‌كاربردي طرف هستيم.

در پايان بايد گفت از آنجايي كه سامسونگ راداز خوبي براي گلكسي فولد نبوده و اطلاعات زيادي از اين گوشي به بيرون درز پيدا كرده است، پيشنهاد مي‌كنيم شما هم اگر از طرفداران گوشي هوشمند سامسونگ با صفحه‌نمايش تاشو هستيد و اطلاعات مفيدي در اين زمينه داريد، اين اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و ساير كاربران به اشتراك بگذاريد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/878345/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%E2%80%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88

دستگاه هاي مراقبت از پوست تلفيق تكنولوژي و زيبايي

۷۳ بازديد

سال گذشته تكنولوژي در حوزه مراقبت از پوست بيشتر از هر زمان ديگري خود را نشان داد و همه را به تعجب واداشت و اين سوال پيش آمد: آيا روزي خواهد آمد كه تمام كرم‌ها و سرم‌هاي گرانبهاي مراقبت از پوست منسوخ شوند و جاي آن‌ها را ابزار و دستگاه‌هاي پيشرفته بگيرد؟ هنوز نمي‌توان پاسخ كوتاه و كاملي براي اين سوال داد.

اما دنيا درحال مشاهده تلفيق تكنولوژي و زيبايي است و با اين‌كه عمر آن هنوز كوتاه است، اما متخصصان اين حوزه واقعا خوب عمل كرده اند.

اما راه رفتن در دنياي دستگاه‌هاي مراقبت از پوست كار دشواري است، نمي‌توان آن‌ها را در فروشگاه‌ها و روي استند‌ها براي تست گذاشت. همچنين در طول زمان اين آرايشگا ه‌ها و كلينيك‌هاي تخصصي پوست بودند كه درآمد خوبي داشتند و مردم براي مراقبت از پوست و زيبايي خود به آن‌ها سر مي‌زدند، اما حالا ابزار تكنولوژيك زيبايي و مراقبت از پوست را مي‌توانيد در خانه‌هاي خود داشته باشيد و ديگر نيازي نيست پول خود را در جيب كلينيك‌هاي زيبايي بگذاريد.

در سال گذشته آينه‌هاي هوشمندي به بازار آمدند كه با استفاده از نور طبيعي مي‌توانند سطوح PH پوست شما را تشخيص دهند تا بتوانيد در خانه اقدامات مراقبت‌هاي پوستي و درمان مناسب را انجام دهيد. حالا مي‌خواهيم چند تا از بهترين ابزار تكنولوژي را كه سال گذشته به بازار آمدند به شما معرفي كنيم تا بتوانيد امسال از آن‌ها براي زندگي بهتر پوست خود استفاده كنيد. هر كدام از ابزار‌هايي كه اين‌جا معرفي مي‌كنيم توسط يك شخص متخصص تست‌شده و معرفي محصولات حاصل تجربه آن‌ها از دستگاه بوده است.

ZIIP Nano

دستگاه‌هاي مراقبت از پوست؛ تلفيق تكنولوژي و زيبايي

نمي‌خواهم به شما دروغ بگويم: اول كمي ترديد داشتم كه يك دستگاه ميكرو جريان پوست داشته باشم. اما اين وسيله را اول فقط يك طرف صورتم امتحان كردم و بايد به شما بگويم فقط بعد از يك جلسه امتحان، تفاوت واضح را كشف كردم. آن طرف صورتم كه دستگاه را روي آن تست كرده بودم، تفاوت قابل توجهي داشت؛ پوستم جمع‌تر و درخشان‌تر شده بود. البته كه اين يك اثر دايمي نيست و مي‌گويند بايد منظم از آن استفاده شود تا جواب خوبي بدهد، اما بايد به شما بگويم كه اگر يك بار آن را امتحان كنيد، ديگر دست از آن برنمي‌داريد.

Robin Black آرايشگر و عكاس


Angela Caglia

دستگاه‌هاي مراقبت از پوست؛ تلفيق تكنولوژي و زيبايي

من هرگز به غلتك‌هاي جادويي پوست اعتقاد نداشتم تا زماني كه يك دوست به من Roller Quartz Angela Caglia را پيشنهاد كرد و حالا با هر بار استفاده فكر مي‌كنم صورتم را از نو به دست آوردم. من خوشحالم كه از ميان اين همه محصولات زيبايي، محصولي كه استفاده مي‌كنم در ليست بهترين‌هاست. من آن را يك ساعت قبل در يخچال مي‌گذارم و بعد استفاده مي‌كنم كه تاثير شگفت‌انگيزي روي پوستم مي‌گذارد. اين محصول مي‌تواند پوست را روشن و شفاف كرده و تمام منافذ آن را باز و تخليه مي‌كند.

Tara Gonzalez، سردبير تجاري


MDNA SKIN

دستگاه‌هاي مراقبت از پوست؛ تلفيق تكنولوژي و زيبايي

اين يك دستگاه بازسازي‌كننده پوست است. وقتي آن را باز مي‌كردم مي‌دانستم كه با يك ماسك صورت روبه‌رو نمي‌شوم، اما نمي‌دانستم بايد با آن دقيقا چه كار كنم. اين يك هديه بود كه من هيچ اطلاعي از آن نداشتم، خشك بود و نمي‌دانستم بايد صورتم را بشورم و بعد استفاده كنم يا نه؟ دستور‌العمل آن را خواندم و استفاده كردم. ماسك خاكستري را باز مي‌كنيد و با چوب‌هاي دستگاه به آرامي آن را روي صورت خود مي‌گذاريد.

وقتي ماسك روي صورت شما مي‌غلتد، حس مي‌كنيد يك حالت مغناطيسي روي پوست‌تان ايجاد مي‌شود و خاك كل صورت‌تان را گرفته است و اين حالت مغناطيسي خام را به درون پوست‌تان مي‌فرستد. اما اين مغناطيسي بودن، سخت يا سايشي نبود و حسي كه داشت، حس خوبي بود. پوست صورتم شفاف و بعد از چندين بار استفاده ميزان چروك‌ها كم شد و منافذ صورت بسته‌تر و بسته‌تر شد.

Elissa Velluto، استفاده‌كننده


BeautyBio GloPRO Microneedling

دستگاه‌هاي مراقبت از پوست؛ تلفيق تكنولوژي و زيبايي

من هميشه از Microneedling مي‌ترسيدم و آن را دردناك مي‌دانستم، اما بعد از آن‌كه اين موضوع را به يكي از دوستانم گفتم و خنده او را در واكنش به حرفم ديدم، تصميم گرفتم يكي از آن‌ها را امتحان كنم. بعد از نخستين استفاده اتفاق فوق‌العاده‌اي افتاد، پوستم روشن‌تر و منافذ صورتم بشدت كوچك شد. اين دستگاه همچنين كمك مي‌كند تا جاي جوش، آكنه و زخم نيز بازسازي و درمان شود. اين دستگاه همچنين يك صفحه LED كوچك قرمز دارد كه اگر بيش از اندازه صورت تحريك شود يا ميزان كلاژن كم و زياد شود، آن را به شما گزارش مي‌دهد.

Bella Cacciatore، مشاور زيبايي


Foreo Espada Acne-Clearing Blue Light Pen

دستگاه‌هاي مراقبت از پوست؛ تلفيق تكنولوژي و زيبايي

Espada در زبان اسپانيايي به معناي شمشير است و به نظرم مناسب‌ترين نام براي اين ابزار است. من وقتي احساس سرگيجه مي‌كنم، براي ٣٠ ثانيه آن را روي پوست خود متمركز مي‌كنم، اين نور آبي باعث مي‌شود باكتري‌ها منفجر شوند، باور كنيد بعد از اتمام كار انگار صبح و با حالي خوب از خواب بيدار شده‌ايد. نگران نباشيد به هيچ‌وجه احساس درد نمي‌كنيد و همچنين سطح سيليكوني آن بسيار بهداشتي است.

Lindsay Schallon، سردبير ارشد زيبايي


Jillian Dempsey Gold Sculpting Bar

دستگاه‌هاي مراقبت از پوست؛ تلفيق تكنولوژي و زيبايي

سال هاست از كرم‌هاي درماني استفاده مي‌كنم و آينده را بدون آن‌ها نمي‌توانم تصور كنم، حالا ابزاري پيدا كرده‌ام كه واقعا كرم را به پوست من منتقل مي‌كند. يكي از بهترين آرايشگر‌ها اين ابزار را به من داد، اين دستگاه كمك مي‌كند تا كرم‌ها عميق‌تر نفوذ كنند و عضلات صورت را تحريك و به آن‌ها كمك مي‌كند تا كرم را به خود جذب كنند. با اين دستگاه مي‌توانيد روي كوچكترين خطوط صورت مانور دهيد و كرم را به هر كجا كه مي‌خواهيد برسانيد و نتيجه كرم‌هايي كه تا حالا استفاده مي‌كرديد را بهتر ببينيد.

L.S. مشاور آرايشي


Foreo Luna Fofo Skin Analysis

دستگاه‌هاي مراقبت از پوست؛ تلفيق تكنولوژي و زيبايي

اين يك پاك‌كننده صورت و محصولي منحصربه‌فرد با فلسفه مراقبت از پوست است، همچنين اين محصول براي بهتر شدن هر روز درحال تكامل است. دستگاه به صورت ٣٦٠ درجه روي پوست شما مي‌لغزد و علاوه بر تميزكنندگي پوست به شما كمك مي‌كند تا درمان مناسبي را براي پوست‌تان انتخاب كنيد. اين محصول عوامل رژيم غذايي، ميزان هيدراتاسيون و تاثير آب‌وهوا را روي پوست شما مي‌سنجد و همچنين حذف‌كننده خوبي براي آرايش و روغن و گردوخاك از روي پوست شماست. هر كس هم مي‌تواند يك رنگ مخصوص به خود را داشته باشد.

Melanie Grant كاربر معروف فيس‌بوك


Neutrogena Light

دستگاه‌هاي مراقبت از پوست؛ تلفيق تكنولوژي و زيبايي

نور درمان آكنه نقطه‌اي Neutrogena يك ابزار هوشمند است كه براي برطرف كردن زخم‌ها و آكنه‌هاست، اما براي رسيدن به نتيجه بايد مدتي تقريبا طولاني از آن استفاده شود. من دستگاه را در منطقه آسيب‌ديده براي دو بار و هر بار دو دقيقه در طول روز انجام مي‌دهم و بعد از آن شروع به شستن مي‌كنم. بعد از دو روز استفاده واقعا در روز سوم موضع كوچكتر شده بود.

Carola Gonzalez آرايشگر مشهور


Nurse Jamie

دستگاه‌هاي مراقبت از پوست؛ تلفيق تكنولوژي و زيبايي

غلتك پرستار جيمي، مخصوصا قبل از يك ميهماني بزرگ حتما بايد همراه‌تان باشد. به خاطر شكل و ويژگي خنك‌كننده‌اي كه دارد، پوست شما را خنك و يك تخليه لنفاوي ايجاد مي‌كند كه باعث مي‌شود تمام منافذ بازي كه در پوست‌تان داريد، تخليه شود و حس سبك‌بودن و روشن‌شدن پوست داشته باشيد. من هميشه يكي از اين‌ها را در كيف آرايشي خودم دارم و قبل از ميهماني يا عروسي از آن استفاده مي‌كنم. آيا شما حرف من را باور نمي‌كنيد؟ اين ابزار طرفداران مشهوري مثل لي ميشل و كيم كارداشيان دارد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/886375/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D9%84%D9%81%DB%8C%D9%82-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C

 

6 اسمارت فون پرچم داري كه بهترين عمر باتري دارند

۱۰۸ بازديد

از ۵ G و صفحه‌نمايش‌هاي تاشو تا دوربين‌هاي پاپ‌اپ و اسكنر‌هاي زير صفحه‌نمايش، امسال زماني ويژه براي گوشي‌ها بود.

در همه اين گوشي‌ها هنوز يك ويژگي و فناوري قديمي اهميت دارد و آن عمر باتري بيشتر است. اكنون، اواسط سال ۲۰۱۹ هستيم و بهترين زمان براي بررسي عملكرد باتري گوشي‌هاي مختلف معرفي شده در يك سال اخير است.

به موازات اينكه ويژگي‌هاي جديد و پرسروصدايي به گوشي‌ها افزوده مي‌شود؛ غالب گوشي‌ها اجازه مي‌دهند يك روز كامل بدون شارژ با اسمارت‌فون كار كنيد. اما اگر بيشتر از گوشي استفاده كنيد؛ احساس خواهيد كرد باتري آن هنوز متعلق به دهه ۹۰ ميلادي است.

ما در ادامه ۶ گوشي پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ را به شما معرفي مي‌كنيم كه علاوه بر ويژگي‌هاي برجسته ديگر، از نظر عمر باتري هم امتياز بالايي كسب كردند:

اپل آيفون XR

۶ اسمارت‌فون پرچم‌داري كه بهترين عمر باتري را دارند

در ميان سه مدل آيفوني كه اخيرا توسط اپل معرفي شدند؛ آيفون XR عمر باتري بهتري دارد. اين گوشي مي‌تواند ركورد فوق‌العاده ۱۹ ساعت و ۵۳ دقيقه را به ثبت برساند در حالي‌كه ويژگي‌هاي شاخص مدل آيفون‌هاي ديگر مانند صفحه‌نمايش بزرگ، كارايي سريع، سيستم Face ID و شارژ بي‌سيم را دارد و البته از يك دوربين اصلي و سلفي نسبتا خوبي سود مي‌برد.


سامسونگ گلكسي اس ۱۰ پلاس

۶ اسمارت‌فون پرچم‌داري كه بهترين عمر باتري را دارند

اسمارت‌فون Galaxy S۱۰ Plus داراي يك صفحه‌نمايش آمولد با ابزار‌هاي دوربين كاملا كاربردي و گزينه شارژ سريع بي‌سيم ديگر دستگاه‌ها است. با همه اين ويژگي‌ها، عمر باتري اين گوشي نزديك به ۲۱ ساعت است كه فوق‌العاده به نظر مي‌رسد. گلكسي اس ۱۰ پلاس يك گوشي بزرگ و بسيار گران‌قيمت است. شايد بخواهيد مدل مشابه، ولي كمي كوچك‌تر آن، گلكسي اس ۱۰ را با عمر باتري ۱۸ ساعت بخريد.


موتورولا موتو جي ۷ پاور

۶ اسمارت‌فون پرچم‌داري كه بهترين عمر باتري را دارند

يكي ديگر از گوشي‌هاي داراي بهترين عمر باتري، Moto G۷ Power موتورولا است. اگرجه دوربين‌هاي پشتي آن مانند ديگر پرچم‌دار‌هاي اين شركت نيستند، ولي از باتري ۵ هزار ميلي‌آمپر ساعت با ۲۳ ساعت و ۱۰ دقيقه شارژ مداوم به دست مي‌دهد كه طولاني‌ترين عمر باتري براي يك گوشي در سال‌هاي اخير است.


هواوي پي ۳۰ پرو

۶ اسمارت‌فون پرچم‌داري كه بهترين عمر باتري را دارند

با چهار دوربين پشتي و طراحي زيبا، يكي از بهترين پرچم‌دار‌هاي سال‌هاي اخير هواوي و بازار است. اين گوشي يك باتري ۴۲۰۰ ميلي‌آمپرساعت دارد كه عمري ۲۲ ساعت و ۵۷ دقيقه به دست مي‌دهد. دل كوچك‌تر اين گوشي، پي ۳۰ معمولي نيز عمر باتري نسبتا خوبي دارد: ۲۱ ساعت و ۳۱ دقيقه.


سامسونگ گلكسي نوت ۹

۶ اسمارت‌فون پرچم‌داري كه بهترين عمر باتري را دارند

در حالي‌كه ۷ آگوست شاهد رونمايي از نوت ۱۰ خواهيم بود؛ گوشي نوت ۹ هنوز يكي از پرچم‌دار‌هاي بازار است. با ۱۹ ساعت و ۲۰ دقيقه يكي از ركوردداران عمر باتري در سال ۲۰۱۹ نيز محسوب مي‌شود. اين گوشي بزرگ، نمايشگر بسيار روشن و قلم استايلوس اس است كه مي‌تواند شاتر دوربين را فشار دهد و فضاي ذخيره‌سازي داخلي زيادي بدهد.


ال‌جي وي ۵ تينكيو

۶ اسمارت‌فون پرچم‌داري كه بهترين عمر باتري را دارند

گوشي V۵۰ ThinQ با ۵ دوربين شپتي از عمر باتري ۱۷ ساعت و ۴۹ دقيقه سود مي‌برد. مقاوم در برابر آب و گردوغبار است و از درگاه جك هدفون سود مي‌برد. جزو اولين گوشي‌هايي است كه از ارتباطات ۵ G سود برده و كاربران مي‌توانند سرعت اينترنت بسيار بالايي را تجربه كنند.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/886385/%DB%B6-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%E2%80%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF

7 شيوه جديد خريد تا 10 سال آسنده

۶۲ بازديد

شايد تعجب كنيد اگر بشنويد نخستين خريد الكترونيك سال ۱۳۵۸ شمسي/ ۱۹۷۹ ميلادي انجام شده است؛ آن زمان يك مخترع انگليسي تلويزيون را با خط تلفن به رايانه‌اي با قابليت پردازش مبادلات پولي متصل كرد و به اين ترتيب پايه‌گذار صنعت تجارت الكترونيك شد. امروزه خريد اينترنتي به يكي از جنبه‌هاي فناوري مدرن تبديل شده و توانسته است با موفقيت خودش را وارد همه جنبه‌هاي زندگي ما كند.

حالا مصرف‌كنندگان اين امكان را دارند كه تقريبا هرچيزي را از اينترنت بخرند و محصول مورد نظرشان را فقط با چند كليك به طور مستقيم دريافت كنند. پيشرفت‌هاي فناوري ابعاد تازه ديگري نيز به تجارت الكترونيك داده و قوانين تازه‌اي براي آن تعريف كرده است كه ارمغان آن‌ها تجربه‌اي آسان‌تر و لذتبخش‌تر براي خريداران و مصرف‌كنندگان است. در ادامه نگاهي خواهيم داشت به چند فناوري جديد كه در حال تغيير قوانين بازي و بازتعريف مفهومي به نام مشتري هستند.

۱. انتخاب كالا با عينك واقعيت مجازي

۷ شيوه جديد خريد تا ۷ سال آينده

روياپردازي درباره واقعيت مجازي از دهه ۱۳۶۰/‌۱۹۸۰ آغاز شد و اكنون اين رويا به گونه‌اي كه در گذشته غيرممكن به نظر مي‌رسيد به واقعيت تبديل شده است. حالا كاربران مي‌توانند يك عينك واقعيت مجازي را روي سر خود قرار دهند و وارد دنياي واقعيت مجازي با جزئياتي جذاب و دلفريب شوند. امكان استفاده از اين فناوري براي خريد آنلاين هم وجود دارد. مصرف‌كنندگان به كمك عينك‌هاي واقعيت مجازي وارد فروشگاه‌هاي واقعيت مجازي مي‌شوند و در ميان محصولات اين فروشگاه‌ها گردش كرده و اقلام مورد نظر خود را جست‌وجو مي‌كنند.

اگر كيت واقعيت مجازي مورد استفاده، داراي حسگر‌هاي دستي يا كنترلر‌ها باشد، كاربران حتي مي‌توانند قبل از تصميم‌گيري براي خريد، اقلام مجازي را انتخاب كنند و آن‌ها را مورد بررسي قرار دهند؛ سپس مواردي را كه تصميم به خريدشان دارند در سبد مجازي قرار داده و فرآيند خريد را با ارائه اطلاعات پرداخت خود تكميل كنند.

۲. خلق محصول مورد نظر با پيكربندي سه‌بعدي

معمولا كساني كه نياز به محصولات سفارشي از كشو، كمد و در و پنجره گرفته تا جواهراتي مثل انگشتر دارند، بايد براي دريافت اطلاعات و توصيه‌هاي احتمالي به فروشگاه‌هاي تخصصي مراجعه كنند يا با آن‌ها تماس بگيرند. اما استفاده از پيكربندي سه‌بعدي سرعت اين روند را افزايش مي‌دهد.

۷ شيوه جديد خريد تا ۷ سال آينده

پيكربندي سه بعدي يك كالا يا محصول، روندي جديد در خريد آنلاين و تجارت الكترونيك است كه به لطف توسعه سريع فناوري نمايش گرافيك سه‌بعدي (WebGL) در مرورگر وب مشتريان امكان‌پذير شده است. تنها مشكلي كه مانع سريع‌تر شدن روند رشد اين فناوري مي‌شود نداشتن ابزار كارآمد است. خوشبختانه با ورج‌تري‌دي (Verge۳D) مي‌توانيد سفارشي‌ساز سه‌بعدي تعاملي را به راحتي ايجاد كنيد. با استفاده از اين فناوري، مصرف‌كنندگان مي‌توانند محصولي خلق كنند كه بيشترين تناسب را با نياز و سليقه آن‌ها داشته باشد.

۳. تصميم‌گيري براي خريد با فناوري واقعيت افزوده

«واقعيت افزوده» راه ديگري براي كساني است كه از خريد آنلاين استقبال مي‌كنند. خريد وسايل خانه يا ديگر اقلام مورد نياز منزل به صورت آنلاين كار آساني است، اما كاربران هميشه نمي‌توانند ببينند چيزي كه سفارش داده‌اند وقتي بيايد و در اتاق در محل خود قرار بگيرد چه شكل و شمايلي دارد. فناوري واقعيت افزوده اين امكان را فراهم مي‌كند و به افراد به‌عنوان مثال اين امكان را مي‌دهد كه ببينند وسيله مورد نظر در چيدمان منزلشان چگونه به نظر مي‌رسد (تصوير سمت راست).

مصرف‌كنندگان مي‌توانند با گوشي هوشمند يا يك ابزار قابل حمل ديگر، محصولي را كه به آن علاقه‌مند هستند با رنگ‌ها، اندازه‌ها و مدل‌هاي مختلف در محيط مورد نظر با فناوري واقعيت افزوده ببينند و از مناسب بودن آن براي چيد‌مان منزل‌شان پيش از خريد مطمئن شوند. شركت‌هايي كه محصولات كيفي ارائه مي‌كنند هم مي‌توانند با اين روش و ايجاد اطمينان براي مشتريان، ميزان فروش خود را افزايش دهند.

۴. خريد صوتي با استفاده از دستيار هوشمند

۷ شيوه جديد خريد تا ۷ سال آينده

توانايي خريد كالا و خدمات از يك رايانه كار را به سطح كاملا جديدي از سهولت رسانده است. با پيشرفت فناوري مردم از اين امكان برخوردار شده‌اند به جاي اين‌كه سوار خودرو شوند و به فروشگاه بروند با چند كليك محصولات مورد نيازشان را خريداري كنند.

در مرحله بعد اين امكان براي مصرف كنندگان ايجاد شد كه با تلفن‌هاي همراه و تبلت‌هاي خود خريد كنند. به نظر مي‌رسد خريد صوتي روند بعدي‌است كه بازار آن را تجربه خواهد كرد. مصرف‌كنندگان اطلاعات خريد مثل نام، نشاني، شماره تلفن و شماره كارت اعتباري خود را در يك دستيار ديجيتال ذخيره مي‌كنند. سپس هنگامي كه قصد خريد يك كالاي روزمره را دارند از دستيار ديجيتال خود مي‌خواهند كالاي مورد نظرشان را سفارش دهد. پس از آن دستيار ديجيتال كاربر را از نشان تجاري، نام و قيمت محصول مطلع مي‌كند و كاربر يا سفارش را تاييد مي‌كند يا آن را تغيير مي‌دهد.

۵. جست‌وجوي تصويري با هوش مصنوعي

يكي از روند‌هاي فروش خرده‌فروشي كه با كمك هوش مصنوعي صورت مي‌گيرد خريداران را قادر مي‌سازد با واردكردن يك عكس از محصول مورد نظر خود، آن را پيدا كرده و بخرند. هوش مصنوعي كار معجزه آسايش در شناسايي محصول (يا مشابه آن) در چند وبگاه و خرده فروشي را فقط با يك كليك انجام مي‌دهد. براي مثال، ويژگي Pinterest’s Lens در نرم‌افزار همراه Pinterest از فناوري هوش مصنوعي و دوربين براي جست‌وجوي تصاوير الصاق شده مشابه استفاده مي‌كند. بين سال‌هاي ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ ميلادي، استفاده از اين نرم‌افزار همراه تا ۱۴۰ درصد افزايش يافته و اين نشان مي‌دهد جست‌وجوي تصويري يك روند درحال پيشرفت است.

براي اين‌كه اين روند امسال نيز به نفع خرده‌فروشان باشد آن‌ها بايد مطمئن شوند آنچه به صورت تصويري به نمايش مي‌گذارند از كيفيت بالايي برخوردار است. جست‌وجو با كمك هوش مصنوعي مطمئنا رواج هرچه بيشتري پيدا مي‌كند و يافتن كالاي مورد نظر براي خريداران را هرچه بيشتر آسان مي‌كند.

۶. گفتگو با ربات‌هاي چت

۷ شيوه جديد خريد تا ۷ سال آينده

شركت‌ها امروزه از چت‌بات يا ربات‌هاي چت براي در تماس بودن لحظه به لحظه با مشتريان، ارائه سريع اطلاعات به آن‌ها و حل مشكلات كاربران در پلتفرم‌هاي مختلف مثل فيس‌بوك يا فروشگاه آنلاين استفاده مي‌كنند. در اين ربات‌ها از هوش مصنوعي براي استنباط علائق مشتريان و ايجاد تجربه خريد شخصي و ارزشمند براي آن‌ها استفاده مي‌شود. شايد انتظار براي صحبت با نماينده يك شركت زمانبر باشد. اما ربات‌هايي كه قادر به رسيدگي سريع به هرگونه مشكل مشتريان هستند روز‌به‌روز محبوبيت بيشتري پيدا مي‌كنند.

هرچند بسياري از افراد تمايل دارند با افراد انساني در مورد مشكل‌شان صحبت كنند، اما واقعيت اين است كه ربات‌هاي چت به اندازه كافي به‌روزرساني مي‌شوند تا بتوانند مشتريان را به سمت خود جذب كرده و آن‌ها را راضي نيز نگه‌دارند. ارتباط با اين ربات‌ها هم به‌صورت شفاهي و هم به‌صورت كتبي صورت مي‌گيرد تا در هر دو شكل، پاسخگوي نياز مشتريان باشد.

۷. هدايت بهتر و سريع‌تر با اينترنت اشيا

فروشگاه‌هاي بزرگ پر از محصولات متنوع هستند و دنبال كردن يك محصول و پيدا كردن آن معمولا كار دشواري است و مشتريان بايد زمان زيادي را در سوپرماركت‌ها براي جست‌وجوي كالاي مورد نظر خود اختصاص دهند. با اين حال با استفاده از فناوري اينترنت اشيا در حسگر‌هايي كه به فروشنده و مشتري كمك مي‌كنند جاي يك محصول خاص را بيابند مي‌توان در وقت مشتريان و صاحبان فروشگاه‌ها صرفه‌جويي كرد. افزون بر اين، نمايشگر‌هاي ديجيتال نيز مي‌توانند اين حسگر‌ها را بخوانند و به مشتريان در مورد ويژگي‌هاي يك محصول و مزاياي آن‌ها آگاهي بدهند.

تصور كنيد چنين كاري براي مثال مي‌تواند در مورد ارزش تغذيه‌اي مواد غذايي صورت گيرد؛ بيشتر مواد غذايي داراي عمر فروشگاهي كوتاهي هستند. اينترنت اشيا مي‌تواند افراد را مطمئن كند زمان انقضاي محصولات به پايان نرسيده است. پيش‌بيني مي‌شود تا سال ۱۴۰۰/ ۲۰۲۱، نزديك به ۷۹ درصد از خرده‌فروشان بتوانند با كمك اينترنت اشيا به‌محض اطلاع از حضور يك مشتري خاص در فروشگاه خود، بازديد از محصولات را براي او شخصي‌سازي كنند. همچنين بر‌اساس پيش‌بيني‌ها، فناوري مكان‌يابي در ابعاد كوچك‌تري تا چهار سال آينده در زمينه شخصي‌سازي محصولات به كار گرفته خواهد شد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/883563/%DB%B7-%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%DB%B7-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87

گوشي هاي هوشمند اينده چه ويژگي هايي دارند

۹۶ بازديد

امروزه تكنولوژي با پيشرفت‌هاي چشمگيري همراه است كه اين پيشرفت‌ها بدون شك شامل حال گوشي‌هاي هوشمند نيز خواهد شد، اما گوشي‌هاي آينده نسبت به گوشي‌هاي فعلي چه ويژگي‌هايي خواهند داشت؟

تكنولوژي هر روز ورق تازه‌اي رو مي‌كند و روز به روز بيشتر به سمت ايده‌هاي تازه و دنيايي آسانتر مي‌رود. طبيعي است كه اين تغييرات شامل حال گوشي‌هاي هوشمند هم بشود. در اين مقاله با پنج ويژگي پيش‌بيني شده براي گوشي‌هاي هوشمند در آينده آشنا خواهيد شد كه بعضي‌هايشان همين الان هم در حال آزمون و خطا هستند. با اين تغييرات جالب بيشتر آشنا شويد.

گوشي‌هاي هوشمند آينده چه ويژگي‌هايي دارند؟

۱. كنترل عملكرد گوشي از طريق ذهن

در گذشته كنترل اشيا از طريق ذهن، سوژه فيلم‌هاي تخيلي بود؛ اما از آنجايي كه ممكن كردن بسياري از ناممكن‌ها در برنامه كار بشر قرار دارد، اين مورد هم در آينده به واقعيت تبديل خواهد شد. به همين دليل پيش بيني مي‌شود گوشي‌هاي هوشمند در آينده قابليت كنترل شدن از طريق ذهن را داشته باشند.

در حال حاضر استفاده از سيري اپل، گوگل اسيستنت و بيكسبي سامسونگ امكان كنترل صوتي را براي بشر فراهم كرده است؛ اما بشر از اين هم جلوتر خواهد رفت و صرفا با فكر كردن مي‌تواند عكس‌هايش را اديت كند، موزيك ويدئوي مورد علاقه‌اش را باز كند يا اپليكيشن مد نظرش را به كار گيرد. جالب است بدانيد دانشمندان دانشگاه MIT روي نوعي تكنولوژي خاصي به نام AlterEgo كار مي‌كنند كه به كاربر امكان ارتباط گرفتن با دستگاه را صرفا از طريق افكارش مي‌دهد. اين پروژه به دانشمندان اميدواري داده كه در آينده نيازي به نصب وسيله خاصي روي سر نباشد تا افكار را به فرمان تبديل كند.

۲. خداحافظي با تمام شدن شارژ گوشي

گوشي‌هاي هوشمند آينده چه ويژگي‌هايي دارند؟

تغيير و تحول بعدي كه براي آينده پيش بيني مي‌شود، احتمالا تمام پاور بانك‌ها را از دور خارج خواهد كرد. در حال حاضر شارژ شدن گوشي يا طريق شارژر و پاور بانك انجام مي‌شود يا از طريق شارژر بي سيم و طولاني‌ترين ميزان شارژ ماندن گوشي‌ها ۴۸ ساعت است؛ حتي در مورد گوشي‌هايي مثل گوشي سامسونگ a۵۰ كه شارژ را خوب نگه مي‌دارد و قيمت مناسبي دارند؛ اما در آينده اين شرايط تغيير خواهد كرد و شارژر‌ها نه تنها قادر خواهند بود گوشي‌ها را از فواصل دورتر شارژ كنند؛ بلكه ممكن است شرايط طوري شود كه دكل‌هايي شبيه دكل‌ها و برج‌هاي مخابراتي صرفا براي شارژ گوشي‌ها نصب شود كه قادر هستند از فواصل كيلومتري گوشي‌ها را شارژ كنند. با اين حساب شارژر و پاور بانك مفهوم فعلي خود را از دست خواهند داد.

۳. گوشي‌هايي كه كش مي‌آيند

درست مثل خميري كه وقتي دو سر آن را بكشيد، كش مي‌آيد؛ نسل آينده گوشي‌هاي تلفن همراه هم ارتجاعي خواهد بود. به اين معني كه مي‌توانيد ابعاد گوشي را كوچك و بزرگ كنيد، آن را به راحتي تا كنيد و خلاصه هر بلايي كه دوست داريد سرش بياوريد و گوشي آخ نگويد. اين فناوري در حال حاضر در دست بررسي است و شركت‌هاي معتبر توليد گوشي همراه مثل سامسونگ و هواوي هم آن را در برنامه كارشان قرار داده‌اند.

در آينده مي‌توان موقع تماشاي ويدئو اندازه صفحه را بزرگ كرد و وقتي ويدئوي مذكور تمام شد، آن را تا كرد و داخل كيف قرار داد؛ البته بايد به خاطر داشته باشيد كه قابليت ارتجاعي گوشي‌هاي آينده محدود و تا سقف مشخصي خواهد بود؛ چون وقتي گوشي كش بيايد، لازم است كه اجزاي داخلي آن هم كش بيايند و اين كش آمدن حد معيني دارد.

۴. رنگ گوشي را عوض كنيد

گوشي‌هاي هوشمند آينده چه ويژگي‌هايي دارند؟

گوشي‌هاي فعلي در رنگ‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند و معمولا قيمت بعضي رنگ‌ها نسبت به بقيه بيشتر است. در گذشته هم تغيير رنگ گوشي‌ها از طريق عوض كردن قاب پشت گوشي امكان پذير بود و بعضي گوشي‌ها مثل نوكيا با تغيير رنگ پشت گوشي، صفحه نمايشي به همان رنگ پيدا مي‌كردند.

اين قضيه و قضاياي مشابه، اما دوام زيادي ندارد؛ چون در آينده قرار است پنل ال‌اي دي پشت گوشي‌ها قرار بگيرد كه انتخاب رنگ آن كاملا در اختيار كاربر قرار دارد؛ يعني اگر امروز در حال و هواي پر هيجان قرمز هستيد، مي‌توانيد رنگ پشت گوشي‌تان را قرمز انتخاب كنيد و اگر فردا دلتان آرامش بيشتري خواست، آبي آسماني را به گوشي‌تان اضافه كنيد. اين ويژگي دست كاربر را در تجربه بالاتر و بهتري از شخصي سازي تكنولوژي باز مي‌گذارد و تغيير رنگ گوشي‌ها در كنار تغيير رنگ كفش‌ها و لباس‌ها، دنياي تازه‌اي را خلق خواهد كرد.

۵. اولد و جوهر الكترونيكي در يك قاب

تفاوت اولد و جوهر الكترونيكي را جايي مي‌توان فهميد كه پاي مطالعه و تماشاي فيلم وسط باشد؛ در حالي كه براي تماشاي فيلم اولد بهترين گزينه است، جوهر الكترونيكي مطالعه روي گوشي و تبلت را بسيار آسان مي‌كند و كمترين فشار را به چشم وارد خواهد كرد؛ درست مثل كاري كه كتابخوان‌هاي آمازون انجام مي‌دهند.

پيش بيني‌هاي دنياي تكنولوژي حاكي از اين است كه در آينده ديگر لازم نيست براي خواندن كتاب سراغ كتابخوان برويد و براي ديدن فيلم سراغ گوشي‌تان برگرديد؛ بلكه هر دوي اين كار‌ها را توسط يك گوشي انجام خواهيد داد و تنها با يك كليك مي‌توانيد وضعيت گوشي را از اولد به جوهر الكترونيكي و برعكس تغيير دهيد. با اين حساب يك گوشي مثل سامسونگ a۲۰ با مشخصات خاص كه امكان تماشاي فيلم را براي كاربر فراهم مي‌كند، بدون تغيير قيمت آنچناني به يك گوشي كتابخوان هم تبديل مي‌شود كه مطالعه را آسانتر از هميشه خواهد كرد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/894018/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF

بهترين گجت هاي خانه هوشمند

۱۰۰ بازديد

دنيا هر روز بيشتر به سوي هوشمندسازي مي‌رود، سال‌هاست كه روزانه اخبار مختلف تكنولوژي را دنبال مي‌كنيم و از خبر ورود به بازار گجت‌هاي جديد ذوق‌زده مي‌شويم و تا آن‌جا كه مي‌توانيم آن‌ها را وارد زندگي خود مي‌كنيم.

اما سال‌هاست هوشمندسازي‌ها فراتر رفته و ابزار و وسايل خانه‌ها كشيده شده تا جايي كه خانه‌هاي هوشمند سبكي از زندگي شده و مردم براي خريد يا اجاره خانه در دنيا به ميزان هوشمند بودن آن هم اهميت مي‌دهند.

البته كه اين موضوع تنها مختص به ديگر كشور‌ها يا كشور‌هاي فوق پيشرفته نيست، تعجب‌آور بود كه در شهري جديد آپارتماني وجود دارد كه از در ورودي تا آسانسور و در خانه‌هايش هوشمند شده‌اند و بايد با كارت الكترونيك از ابزار تكنولوژي ساختمان استفاده كرد، وقتي مي‌خواهيد وارد خانه شويد بايد كارت‌تان را نشان دهيد و با همان كارت هم مي‌توانيد از آسانسور استفاده كنيد. البته اين‌ها تنها جزيي از هوشمندسازي آپارتماني در شهر جديد پرند بود.

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

حالا در دنياي تكنولوژي ابزار متفاوتي براي هوشمندسازي خانه‌ها وجود دارد، هر كدام كاري انجام مي‌دهند و بعضي هم چند كار را همزمان. در اين‌جا نگاهي مي‌اندازيم به محصولات هوشمندسازي خانه‌ها در‌سال ٢٠١٩. نظريه‌اي كه براي گجت‌هاي خانه‌هاي هوشمند مطرح مي‌شود، مي‌گويد: استفاده از ابزار هوشمند در خانه‌ها يعني شما براي وقت‌تان ارزش قايل مي‌شويد.

وقتي ابزار هوشمند خانه‌ها را نگاه مي‌كنيم خيلي هم دور از اين نظريه نيستند. محصولاتي كه در اين صفحه معرفي شده‌اند هر كدام كاري خاص را براي هوشمندسازي خانه‌ها انجام مي‌دهند. اگر تازه مي‌خواهيد هوشمندسازي خانه‌تان را آغاز كنيد، بهتر است اول به اين فكر كنيد كه كدام نياز‌تان در زندگي مهمتر است و فهرست زير مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند.

Amazon Echo Dot (٣rd generation)

بهترين اسپيكر هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

رقابت بين بهترين اسپيكر‌هاي هوشمند خيلي نزديك است، اما بايد گفت Echo Dot آمازون در برابر Google Home Mini برتري دارد. هر دو اين اسپيكر‌ها را مي‌توانيد با حدود ٥٠ دلار تهيه كنيد و حتي زمان‌هاي زيادي هم وجود دارند كه آن‌ها تخفيف مي‌خورند و مي‌توانيد با قيمتي ارزان‌تر آن‌ها را تهيه كنيد. اين دو دستيار صوتي درحال حاضر تقريبا برابر هستند.

اما آمازون معمولا در مورد مهارت‌هاي بيشتر و پشتيباني بيشتر با دستگاه‌هاي مختلف حرف مي‌زند، اما اگر نظر‌سنجي‌ها را بخوانيد مي‌بينيد مردم از هر دوي آن‌ها تقريبا به يك اندازه راضي هستند و هر دو را به يك اندازه دوست دارند. بهتر است بدانيد دستيار صوتي چه كار‌هايي مي‌تواند انجام دهد؛ هر كدام از آن‌ها قابليت‌هاي مختلفي دارند و مي‌توانند در كار‌هاي روزمره به شما كمك كنند.

آن‌ها از شما يا خانواده‌تان حرف‌شنوي دارند، يعني شما مي‌توانيد تعيين كنيد كه از چه صدايي دستور بگيرند. بعد مي‌توانيد به آن‌ها بگوييد برايتان موسيقي پخش كنند و صداي آن را كم و زياد كنند، مسيج‌ها و ايميل‌هايتان را بخوانند و به آن‌ها جواب بدهند، متن سخنراني‌تان را با شما تمرين كنند، برايتان ساعت زنگ بگذارند و بيدارتان كنند، آب وهواي روز را به شما بگويند و.

انتخاب ما به دليل يك مزيت سخت‌افزاري كوچك است، درواقع يك جك صوتي. Google Home Mini مي‌تواند دو دستگاه صوتي را به منبع ديگري از طريق بلوتوث انتقال دهد، اما فقط Echo Dot مي‌تواند به يك بلندگوي استاندارد و با كيفيت خوب متصل شود. اين ممكن است براي همه مهم نباشد، اما با توجه به اين‌كه قيمت‌شان تفاوتي با هم ندارند و با توجه به سليقه و نوع نيازتان مي‌توانيد انتخاب كنيد.


Arlo Pro ٢

بهترين دوربين‌هاي امنيتي خانگي هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

اين دوربين‌ها به نسبت ديگر رقيبان خود بشدت اقتصادي‌تر هستند، اما كار‌هاي مشابه همان‌ها را انجام مي‌دهند. اين دوربين‌ها ضدآب هستند و با نت به موبايل هوشمند يا صفحه نمايش هوشمند شما متصل مي‌شوند و هر لحظه كه بخواهيد مي‌توانيد به ويديو‌هاي آن‌ها دسترسي داشته باشيد. ضدآب بودن آن‌ها باعث مي‌شود تا بتوانيد به راحتي و بدون نگراني آن‌ها را در فضا‌هاي باز و هر كجا كه مي‌خواهيد نصب كنيد. سايز آن‌ها كوچك است و حتي نيازي به سيم‌كشي هم ندارند. شما مي‌توانيد با باتري‌هاي قابل شارژ از آن‌ها استفاده كنيد و به مدت ٦ ماه با همان باتري‌هاي شارژي قدرتمند در اختيار شما خواهند بود.

اين دوربين‌ها همچنين با دستياران شخصي الكسا و گوگل همخواني دارند و مي‌توانيد آن‌ها را به شكلي تنظيم كنيد كه در صورت بروز حادثه به سيستم آتش‌نشاني و پليس متصل شوند و براي آن‌ها پيام‌هاي ويدئويي بفرستند. همچنين اين دوربين‌ها انعطاف‌پذيري فوق‌العاده‌اي دارند كه مي‌توانند در جهات مختلف بچرخند و بدون هيچ پايه‌اي هر كجا كه مي‌خواهيد قرار بگيرند.


Ecobee SmartThermostat

بهترين ترموستات هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

Ecobee SmartThermostat همانند رقيبش Nest Learning Thermostat يك ترموستات مبتني بر WIFI است كه به شما اجازه مي‌دهد سيستم گرمايش خانگي و سيستم تهويه مطبوع خود را با برنامه و صداي خود كنترل كنيد. ترموستات هوشمند مي‌تواند دماي هواي محل زندگي و كار شما را همان‌طور كه مي‌خواهيد تنظيم كند، اگر هوا گرم‌تر يا سردتر شود، خودش دما را تنظيم مي‌كند و نيازي نيست كه شما كاري كنيد.

اما يكي از مهمترين كار‌هايي كه ترموستات‌هاي هوشمند انجام مي‌دهند اين است كه براي مصرف بهينه، زماني كه شما محل را ترك مي‌كنيد، سيستم گرمايش يا تهويه مطبوع را خاموش مي‌كند و شما مي‌توانيد قبل از رسيدن به خانه به او اطلاع دهيد تا دماي هوا را براي رسيدن شما مطبوع و مناسب كند. در اين صورت در طول روز كه شما خانه نيستيد يا در طول شب كه در محل كارتان حضور داريد، انرژي براي گرم كردن يا خنك كردن محل مورد نظر اتلاف نمي‌شود.


Philips Hue White LED

بهترين لامپ‌هاي هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

لامپ‌هاي هوشمند Philips Hue سال‌هاي سال است كه اولين گزينه اين رده از محصولات هوشمند هستند. محصولات اين شركت طيف وسيعي از وسايل روشنايي و لامپ‌هاي هوشمند را تشكيل مي‌دهد، مثل لامپ‌هاي خانگي، وسايل نورپردازي حرفه‌اي، پروژكتور‌هاي مخصوص فضاي باز و ....

لامپ‌هاي هوشمند مي‌توانند سبك زندگي شما را تغيير دهند و در مصرف برق به شما كمك كنند. البته شايد با توجه به هزينه پاييني كه در ايران براي برق مي‌پردازيم اين لامپ‌ها برايتان بي‌فايده باشد، اما اگر محيط زيست و الگوي مصرف برايتان اهميت داشته باشد، اين لامپ‌ها مي‌تواند به زندگي روزمره‌تان كمك كند. لامپ‌هاي هوشمند از طريق بلوتوث يا اينترنت به موبايل شما وصل مي‌شوند و بدون حركت مي‌توانيد آن‌ها را خاموش و روشن كنيد يا حتي به دستيار هوشمندتان بگوييد آن‌ها را برايتان كنترل كند. شما مي‌توانيد با ٧٠ دلار مجموعه‌اي از لامپ‌ها و دستگاه هوم را دريافت كنيد.


Google Nest Hub

بهترين صفحه نمايش هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

شما همان ويژگي‌هاي Google Assistant را در Nest Hub پيدا مي‌كنيد. Nest Hub علاوه بر اين‌كه يك صفحه نمايش است و شما از آن مي‌توانيد نه تنها به‌عنوان تلويزيون، بلكه به جاي يك دستيار شخصي هم از آن استفاده كنيد. مثلا مي‌توانيد از آن بخواهيد برايتان يك دستور غذايي پيدا و پخش كند يا به وب‌سايت‌هاي مختلف وصل شود. از گوگل موضوعي را سرچ كند يا به دوربين‌هاي خانگي هوشمندتان وصل شود و فيد‌هاي دوربين را برايتان پخش كند. علاوه بر اين كار‌هايي مثل پخش موسيقي يا اتصال به بلندگو و دستيار شخصي هم از آن بر مي‌آيد.

گوگل به شكل محتاطانه‌اي از گذاشتن دوربين ويديويي روي Nest Hub خودداري كرد و دليل اصلي آن جلوگيري از برخي نگراني‌ها و مسائل امنيتي بوده است. اما اگر شما مي‌خواهيد از صفحه نمايش‌تان براي ويديو چت هم استفاده كنيد، Nest Hub گزينه مناسبي براي شما نيست و مي‌توانيد صفحه نمايش كوچك‌تر آمازون Echo Show ٥ را تهيه كنيد.


August Smart Lock Pro + Connect Bundle

بهترين قفل هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

قفل هوشمند مردم را عصبي مي‌كند، بهتر است بگوييم دزد‌ها را عصبي مي‌كند. البته برخي از قفل‌هاي هوشمند ممكن است باعث شوند درِ خانه شما روي خودتان قفل شود، اما August Smart از اين دست قفل‌ها نيست. اين قفل از طريق بلوتوث به موبايل هوشمند شما متصل مي‌شود و شما مي‌توانيد با استفاده از گوشي خود آن را باز و بسته كنيد. البته اين قفل هوشمند با اينترنت هم قابل استفاده است و شما مي‌توانيد از راه دور آن را كنترل و باز و بسته كنيد؛ مثلا اگر فرزندتان پشت در مانده، شما مي‌توانيد از راه دور در را برايش باز كنيد.

اين قفل هوشمند همچنين به دستيار شخصي الكسا و گوگل هم متصل مي‌شود و اگر گوشي‌تان در دسترس نبود يا اگر در آشپزخانه مشغول كاري بوديد، مي‌توانيد به دستيار شخصي‌تان دستور دهيد تا او هم به قفل دستور دهد و در باز يا بسته شود. به اين فكر كنيد كه به وسيله‌اي احتياج داريد و فرصت نداريد تا خانه برويد و از يكي از دوستان يا خانواده‌تان مي‌خواهيد به خانه برود و وسيله مورد نظر را برايتان بفرستد، ولي كليد خانه شما را ندارد؛ شما مي‌توانيد از محل كارتان در را برايش باز كنيد و بعد از آن‌كه رفت دوباره در را قفل كنيد، به همين راحتي.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/890756/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D8%AC%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%A2%D9%A0%D9%A1%D9%A9

بهترين گجت هاي خانه هوشمند

۹۹ بازديد

دنيا هر روز بيشتر به سوي هوشمندسازي مي‌رود، سال‌هاست كه روزانه اخبار مختلف تكنولوژي را دنبال مي‌كنيم و از خبر ورود به بازار گجت‌هاي جديد ذوق‌زده مي‌شويم و تا آن‌جا كه مي‌توانيم آن‌ها را وارد زندگي خود مي‌كنيم.

اما سال‌هاست هوشمندسازي‌ها فراتر رفته و ابزار و وسايل خانه‌ها كشيده شده تا جايي كه خانه‌هاي هوشمند سبكي از زندگي شده و مردم براي خريد يا اجاره خانه در دنيا به ميزان هوشمند بودن آن هم اهميت مي‌دهند.

البته كه اين موضوع تنها مختص به ديگر كشور‌ها يا كشور‌هاي فوق پيشرفته نيست، تعجب‌آور بود كه در شهري جديد آپارتماني وجود دارد كه از در ورودي تا آسانسور و در خانه‌هايش هوشمند شده‌اند و بايد با كارت الكترونيك از ابزار تكنولوژي ساختمان استفاده كرد، وقتي مي‌خواهيد وارد خانه شويد بايد كارت‌تان را نشان دهيد و با همان كارت هم مي‌توانيد از آسانسور استفاده كنيد. البته اين‌ها تنها جزيي از هوشمندسازي آپارتماني در شهر جديد پرند بود.

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

حالا در دنياي تكنولوژي ابزار متفاوتي براي هوشمندسازي خانه‌ها وجود دارد، هر كدام كاري انجام مي‌دهند و بعضي هم چند كار را همزمان. در اين‌جا نگاهي مي‌اندازيم به محصولات هوشمندسازي خانه‌ها در‌سال ٢٠١٩. نظريه‌اي كه براي گجت‌هاي خانه‌هاي هوشمند مطرح مي‌شود، مي‌گويد: استفاده از ابزار هوشمند در خانه‌ها يعني شما براي وقت‌تان ارزش قايل مي‌شويد.

وقتي ابزار هوشمند خانه‌ها را نگاه مي‌كنيم خيلي هم دور از اين نظريه نيستند. محصولاتي كه در اين صفحه معرفي شده‌اند هر كدام كاري خاص را براي هوشمندسازي خانه‌ها انجام مي‌دهند. اگر تازه مي‌خواهيد هوشمندسازي خانه‌تان را آغاز كنيد، بهتر است اول به اين فكر كنيد كه كدام نياز‌تان در زندگي مهمتر است و فهرست زير مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند.

Amazon Echo Dot (٣rd generation)

بهترين اسپيكر هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

رقابت بين بهترين اسپيكر‌هاي هوشمند خيلي نزديك است، اما بايد گفت Echo Dot آمازون در برابر Google Home Mini برتري دارد. هر دو اين اسپيكر‌ها را مي‌توانيد با حدود ٥٠ دلار تهيه كنيد و حتي زمان‌هاي زيادي هم وجود دارند كه آن‌ها تخفيف مي‌خورند و مي‌توانيد با قيمتي ارزان‌تر آن‌ها را تهيه كنيد. اين دو دستيار صوتي درحال حاضر تقريبا برابر هستند.

اما آمازون معمولا در مورد مهارت‌هاي بيشتر و پشتيباني بيشتر با دستگاه‌هاي مختلف حرف مي‌زند، اما اگر نظر‌سنجي‌ها را بخوانيد مي‌بينيد مردم از هر دوي آن‌ها تقريبا به يك اندازه راضي هستند و هر دو را به يك اندازه دوست دارند. بهتر است بدانيد دستيار صوتي چه كار‌هايي مي‌تواند انجام دهد؛ هر كدام از آن‌ها قابليت‌هاي مختلفي دارند و مي‌توانند در كار‌هاي روزمره به شما كمك كنند.

آن‌ها از شما يا خانواده‌تان حرف‌شنوي دارند، يعني شما مي‌توانيد تعيين كنيد كه از چه صدايي دستور بگيرند. بعد مي‌توانيد به آن‌ها بگوييد برايتان موسيقي پخش كنند و صداي آن را كم و زياد كنند، مسيج‌ها و ايميل‌هايتان را بخوانند و به آن‌ها جواب بدهند، متن سخنراني‌تان را با شما تمرين كنند، برايتان ساعت زنگ بگذارند و بيدارتان كنند، آب وهواي روز را به شما بگويند و.

انتخاب ما به دليل يك مزيت سخت‌افزاري كوچك است، درواقع يك جك صوتي. Google Home Mini مي‌تواند دو دستگاه صوتي را به منبع ديگري از طريق بلوتوث انتقال دهد، اما فقط Echo Dot مي‌تواند به يك بلندگوي استاندارد و با كيفيت خوب متصل شود. اين ممكن است براي همه مهم نباشد، اما با توجه به اين‌كه قيمت‌شان تفاوتي با هم ندارند و با توجه به سليقه و نوع نيازتان مي‌توانيد انتخاب كنيد.


Arlo Pro ٢

بهترين دوربين‌هاي امنيتي خانگي هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

اين دوربين‌ها به نسبت ديگر رقيبان خود بشدت اقتصادي‌تر هستند، اما كار‌هاي مشابه همان‌ها را انجام مي‌دهند. اين دوربين‌ها ضدآب هستند و با نت به موبايل هوشمند يا صفحه نمايش هوشمند شما متصل مي‌شوند و هر لحظه كه بخواهيد مي‌توانيد به ويديو‌هاي آن‌ها دسترسي داشته باشيد. ضدآب بودن آن‌ها باعث مي‌شود تا بتوانيد به راحتي و بدون نگراني آن‌ها را در فضا‌هاي باز و هر كجا كه مي‌خواهيد نصب كنيد. سايز آن‌ها كوچك است و حتي نيازي به سيم‌كشي هم ندارند. شما مي‌توانيد با باتري‌هاي قابل شارژ از آن‌ها استفاده كنيد و به مدت ٦ ماه با همان باتري‌هاي شارژي قدرتمند در اختيار شما خواهند بود.

اين دوربين‌ها همچنين با دستياران شخصي الكسا و گوگل همخواني دارند و مي‌توانيد آن‌ها را به شكلي تنظيم كنيد كه در صورت بروز حادثه به سيستم آتش‌نشاني و پليس متصل شوند و براي آن‌ها پيام‌هاي ويدئويي بفرستند. همچنين اين دوربين‌ها انعطاف‌پذيري فوق‌العاده‌اي دارند كه مي‌توانند در جهات مختلف بچرخند و بدون هيچ پايه‌اي هر كجا كه مي‌خواهيد قرار بگيرند.


Ecobee SmartThermostat

بهترين ترموستات هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

Ecobee SmartThermostat همانند رقيبش Nest Learning Thermostat يك ترموستات مبتني بر WIFI است كه به شما اجازه مي‌دهد سيستم گرمايش خانگي و سيستم تهويه مطبوع خود را با برنامه و صداي خود كنترل كنيد. ترموستات هوشمند مي‌تواند دماي هواي محل زندگي و كار شما را همان‌طور كه مي‌خواهيد تنظيم كند، اگر هوا گرم‌تر يا سردتر شود، خودش دما را تنظيم مي‌كند و نيازي نيست كه شما كاري كنيد.

اما يكي از مهمترين كار‌هايي كه ترموستات‌هاي هوشمند انجام مي‌دهند اين است كه براي مصرف بهينه، زماني كه شما محل را ترك مي‌كنيد، سيستم گرمايش يا تهويه مطبوع را خاموش مي‌كند و شما مي‌توانيد قبل از رسيدن به خانه به او اطلاع دهيد تا دماي هوا را براي رسيدن شما مطبوع و مناسب كند. در اين صورت در طول روز كه شما خانه نيستيد يا در طول شب كه در محل كارتان حضور داريد، انرژي براي گرم كردن يا خنك كردن محل مورد نظر اتلاف نمي‌شود.


Philips Hue White LED

بهترين لامپ‌هاي هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

لامپ‌هاي هوشمند Philips Hue سال‌هاي سال است كه اولين گزينه اين رده از محصولات هوشمند هستند. محصولات اين شركت طيف وسيعي از وسايل روشنايي و لامپ‌هاي هوشمند را تشكيل مي‌دهد، مثل لامپ‌هاي خانگي، وسايل نورپردازي حرفه‌اي، پروژكتور‌هاي مخصوص فضاي باز و ....

لامپ‌هاي هوشمند مي‌توانند سبك زندگي شما را تغيير دهند و در مصرف برق به شما كمك كنند. البته شايد با توجه به هزينه پاييني كه در ايران براي برق مي‌پردازيم اين لامپ‌ها برايتان بي‌فايده باشد، اما اگر محيط زيست و الگوي مصرف برايتان اهميت داشته باشد، اين لامپ‌ها مي‌تواند به زندگي روزمره‌تان كمك كند. لامپ‌هاي هوشمند از طريق بلوتوث يا اينترنت به موبايل شما وصل مي‌شوند و بدون حركت مي‌توانيد آن‌ها را خاموش و روشن كنيد يا حتي به دستيار هوشمندتان بگوييد آن‌ها را برايتان كنترل كند. شما مي‌توانيد با ٧٠ دلار مجموعه‌اي از لامپ‌ها و دستگاه هوم را دريافت كنيد.


Google Nest Hub

بهترين صفحه نمايش هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

شما همان ويژگي‌هاي Google Assistant را در Nest Hub پيدا مي‌كنيد. Nest Hub علاوه بر اين‌كه يك صفحه نمايش است و شما از آن مي‌توانيد نه تنها به‌عنوان تلويزيون، بلكه به جاي يك دستيار شخصي هم از آن استفاده كنيد. مثلا مي‌توانيد از آن بخواهيد برايتان يك دستور غذايي پيدا و پخش كند يا به وب‌سايت‌هاي مختلف وصل شود. از گوگل موضوعي را سرچ كند يا به دوربين‌هاي خانگي هوشمندتان وصل شود و فيد‌هاي دوربين را برايتان پخش كند. علاوه بر اين كار‌هايي مثل پخش موسيقي يا اتصال به بلندگو و دستيار شخصي هم از آن بر مي‌آيد.

گوگل به شكل محتاطانه‌اي از گذاشتن دوربين ويديويي روي Nest Hub خودداري كرد و دليل اصلي آن جلوگيري از برخي نگراني‌ها و مسائل امنيتي بوده است. اما اگر شما مي‌خواهيد از صفحه نمايش‌تان براي ويديو چت هم استفاده كنيد، Nest Hub گزينه مناسبي براي شما نيست و مي‌توانيد صفحه نمايش كوچك‌تر آمازون Echo Show ٥ را تهيه كنيد.


August Smart Lock Pro + Connect Bundle

بهترين قفل هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

قفل هوشمند مردم را عصبي مي‌كند، بهتر است بگوييم دزد‌ها را عصبي مي‌كند. البته برخي از قفل‌هاي هوشمند ممكن است باعث شوند درِ خانه شما روي خودتان قفل شود، اما August Smart از اين دست قفل‌ها نيست. اين قفل از طريق بلوتوث به موبايل هوشمند شما متصل مي‌شود و شما مي‌توانيد با استفاده از گوشي خود آن را باز و بسته كنيد. البته اين قفل هوشمند با اينترنت هم قابل استفاده است و شما مي‌توانيد از راه دور آن را كنترل و باز و بسته كنيد؛ مثلا اگر فرزندتان پشت در مانده، شما مي‌توانيد از راه دور در را برايش باز كنيد.

اين قفل هوشمند همچنين به دستيار شخصي الكسا و گوگل هم متصل مي‌شود و اگر گوشي‌تان در دسترس نبود يا اگر در آشپزخانه مشغول كاري بوديد، مي‌توانيد به دستيار شخصي‌تان دستور دهيد تا او هم به قفل دستور دهد و در باز يا بسته شود. به اين فكر كنيد كه به وسيله‌اي احتياج داريد و فرصت نداريد تا خانه برويد و از يكي از دوستان يا خانواده‌تان مي‌خواهيد به خانه برود و وسيله مورد نظر را برايتان بفرستد، ولي كليد خانه شما را ندارد؛ شما مي‌توانيد از محل كارتان در را برايش باز كنيد و بعد از آن‌كه رفت دوباره در را قفل كنيد، به همين راحتي.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/890756/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D8%AC%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%A2%D9%A0%D9%A1%D9%A9

شيائومي بهترين گوشي ميان رده

۷۵ بازديد

 f/۱.۷۵ است. لنز‌هاي بعدي شامل تله‌فوتو ۸ مگاپيكسلي با دهانه f/۲.۴ و وايد ۱۳ مگاپيكسلي با دهانه f/۲.۴ هستند. دوربين سلفي اين گوشي هم يك لنز ۲۰ مگاپيكسلي پاپ‌اپ با گشودگي دهانه f/۲.۲ است.

شيائومي Mi ۹T: احتمالا بهترين گوشي ميان‌رده سال ۲۰۱۹

يكي از دلايل فروش خوب گوشي Mi ۹ T شيائومي، دوربين با كيفيت آن است. با داشتن لنز‌هاي وايد و تله‌فوتو، از دوربين‌هاي اصلي پرچم‌دار‌ها چيزي كم ندارد و از سوي ديگر بهتر از دوربين‌هاي ميان‌رده‌هاي ديگر است.

تصاويري كه با دوربين اين گوشي مي‌گيريد؛ طبيعي و واقعي هستند؛ كيفيت و تركيب رنگ خوبي دارند و اين رنگ‌ها بسيار دقيق نشان مي‌دهند. خيلي خوب است كه شما با يك دوربين ميان رده مي‌توانيد تصاويري با اين كيفيت بگيريد.


حرف آخر

شيائومي Mi ۹T: احتمالا بهترين گوشي ميان‌رده سال ۲۰۱۹

شيائومي Mi ۹ T با اندرويد ۹ پاي و رابط كاربري MIUI ۱۰ عرضه مي‌شود. بسياري از كاربران رابط كاربري MIUI شيائومي را دوست دارند. البته، در نسخه‌هاي پيشين به اين اندازه خوب نبوده، ولي اكنون مي‌توان گفت يكي از بهترين پوسته‌هاي اندرويد در بازار است.

يك گوشي كامل براي خريد در سال ۲۰۱۹ است. حسگر زير صفحه‌نمايش، دوربين سه گانه ۴۸ مگاپيكسلي و جك هدفون نشان مي‌دهند شما با يك اسمارت‌فون اندرويدي كاملا به‌روز روبرو هستيد.

شك نكنيد با مشخصات سخت‌افزاري اين گوشي ميان‌رده شيائومي هيچ‌گونه مشكلي نخواهيد داشت و در هنگام خريد بيشتر بايد روي كيفيت صفحه‌نمايش، باتري، دوربين و طراحي آن تمركز كنيد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/890300/%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-mi-%DB%B9t-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9

گلكسي نوت 10 دربرابر گلكسي نوت 9

۱۰۶ بازديد

با عرضه گوشي جديد، يكي از سوالاتي كه در ذهن بسياري از كاربران نقش مي‌بندد اين است كه گجت مذكور چه تفاوت‌هايي با نسل قبلي خود دارد. آيا گلكسي نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس در مقايسه با نوت ۹ از تفاوت‌هاي كافي و هيجان‌انگيز بهره مي‌برند؟ در ادامه اين دو گوشي را گلكسي نوت ۹ مقايسه مي‌كنيم تا بتوانيم جواب اين سوال را پيدا كنيم.

مدل‌هاي معرفي شده

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

سامسونگ اين بار دو مدل گلكسي نوت ۱۰ و گلكسي نوت ۱۰ پلاس را معرفي كرده است كه در زمينه‌ي مواردي مانند اندازه و رزولوشن نمايشگر، ظرفيت باتري، ظرفيت حافظه رم و تعداد دوربين با يكديگر تفاوت دارند. از طرفي ديگر، سال گذشته فقط شاهد معرفي نوت ۹ بوديم كه در مدل‌هاي مختلف مبتني بر ظرفيت‌هاي گوناگون حافظه رم و حافظه داخلي روانه‌ي بازار شد.


طراحي

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
در هر نسل جديد گلكسي نوت، شاهد اعمال بهبود‌هاي مختلف از نظر طراحي هستيم. اگرچه كليت زبان طراحي نوت ۱۰ نسبت به نسل قبلي تقريبا ثابت مانده، اما اين بار سامسونگ تصميم گرفته تغييرات قابل توجهي را اعمال كند. گلكسي نوت ۱۰ از نمايشگر حفره‌دار بهره مي‌برد و اين حفره در مركز بخش فوقاني نمايشگر تعبيه شده است؛ همچنين لازم به ذكر است كه اين حفره كوچك‌تر از حفره نمايشگر گلكسي اس ۱۰ محسوب مي‌شود. در ضمن شاهد كاهش وسعت فريم فلزي هستيم و حالا شيشه به بخش بيشتري از لبه‌ها سرايت كرده است.

از طرف ديگر، گلكسي نوت ۹ فاقد هرگونه بريدگي يا حفره است. اگرچه طراحي آن همچنان زيبا به نظر مي‌رسد، اما در همان سال هم نسبت به بسياري از پرچم‌داران، از لحاظ طراحي تقريبا يادآور گوشي‌هاي قديمي‌تر بود. با وجود تفاوت اندازه در نمايشگر، اندازه بدنه گلكسي نوت ۱۰ پلاس و نوت ۹ مشابه يكديگر هستند. در حقيقت، نوت ۱۰ پلاس نسبت به نسل قبلي از بدنه باريك‌تر و سبك‌تري بهره مي‌برد. گلكسي نوت ۱۰ هم به لطف طراحي بسيار كم‌حاشيه، تا حد زيادي هم‌اندازه گلكسي اس ۱۰ است.


نمايشگر

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
از لحاظ تكنولوژي، نمايشگر دو نسل گلكسي نوت مشابه يكديگر هستند و از نوع Dynamic AMOLED به حساب مي‌آيند. مهم‌ترين تفاوت بين آن‌ها از نظر اندازه و نمايشگر است. گلكسي نوت ۱۰ از نمايشگر ۶.۳ اينچي با رزولوشن فول اچ‌دي پلاس بهره مي‌برد. رزولوشن نمايشگر نوت ۹ و نوت ۱۰ پلاس QHD+ است و اندازه آن‌ها به ترتيب به ۶.۴ و ۶.۸ اينچ مي‌رسد.


سخت‌افزار

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
همانطور كه انتظار داشتيم، گوشي‌هاي گلكسي اس ۱۰ از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ يا اگزينوس ۹۸۲۵ بهره مي‌برند. نسبت به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ يا اگزينوس ۹۸۱۰ موجود در گلكسي نوت ۹، چنين ارتقايي به خوبي از جانب كاربران احساس مي‌شود؛ ولي در هر صورت نمي‌توان قدرت زياد نوت ۹ را كتمان كرد.

اگرچه تركيب حافظه رم و حافظه داخلي شايد تا حدي يكسان به نظر برسد، زيرا شاهد بهره‌گيري نوت ۱۰ از ۸ و ۱۲ گيگابايت حافظه رم و ارائه ۲۵۶ يا ۵۱۲ گيگابايت حافظه داخلي هستيم، ولي بايد به تكنولوژي UFS ۳.۰ حافظه داخلي نسل جديد اشاره كنيم. به لطف اين تكنولوژي، سرعت انتقال داده‌ها تا حد زيادي افزايش مي‌يابد و اين موضوع منجر به افزايش سرعت بارگذاري اپليكيشن‌ها مي‌شود.

سامسونگ براي حركت در راستاي ترند‌هاي ۲۰۱۹، حسگر اثر انگشت سنتي را كنار گذاشته و به بهره‌گيري از حسگر اثر انگشت زير نمايشگر مبتني بر تكنولوژي فراصوت روي آورده است. يكي ديگر از ترند‌هايي كه متأسفانه سامسونگ از آن پيروي كرده، حذف جك هدفون از بدنه است. در ضمن بايد به اين موضوع هم اشاره كنيم كه تنها گلكسي نوت ۱۰ پلاس از كارت حافظه پشتيباني مي‌كند و مدل استاندارد از اين مزيت بهره‌اي نمي‌برد.

انرژي گوشي‌هاي نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس را به ترتيب باتري‌هاي ۳۵۰۰ و ۴۳۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي تأمين مي‌كند. هر دو باتري در مقايسه با گوشي‌هاي گلكسي اس ۱۰ نسبتا كوچك به نظر مي‌رسند. لازم به ذكر است كه باتري نوت ۹ مبتني بر ظرفيت ۴۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي بود.


دوربين

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
نوت ۱۰ پلاس در مقايسه با مدل استاندارد از يك سنسور دوربين بيشتر بهره مي‌برد. دوربين چهارگانه آن از دوربين اولترا وايد ۱۶ مگاپيكسلي، دوربين وايد ۱۲ مگاپيكسلي (ديافراگم متغير)، دوربين تله‌فوتو ۱۲ مگاپيكسلي و يك دوربين سه‌بعدي ToF تشكيل شده است. دوربين‌هاي نوت ۱۰ هم دقيقا همين‌گونه هستند و فقط با اين تفاوت كه اثري از دوربين ToF نيست.

گلكسي نوت ۹ از دوربين وايد ۱۲ مگاپيكسلي (ديافراگم متغير) و دوربين تله‌فوتو ۱۲ مگاپيكسلي بهره مي‌برد. هر دو مدل گلكسي نوت ۱۰ مجهز به دوربين سلفي ۱۰ مگاپيكسلي مبتني بر ديافراگم F/۲.۲ هستند و اين در حالي است كه ديافراگم دوربين سلفي ۸ مگاپيكسلي نوت ۹ اندكي بازتر است و به F/۱.۷ مي‌رسد.


قلم S Pen

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
طي اين سال‌ها، قلم S Pen گوشي‌هاي گلكسي نوت بهبود‌هاي زيادي را پشت سر گذاشته‌اند و اين بار هم شاهد ارائه‌ي قابليت‌هاي جديدي هستيم. علاوه بر اين، به لطف بهبود ارگونومي طراحي آن، قلم مذكور اندكي خوش‌دست‌تر هم شده است.

قلم S Pen گلكسي نوت ۹ با پشتيباني از بلوتوث سروصداي زيادي راه انداخت و حالا از نسل جديد آن مي‌توان به‌عنوان نوعي چوب جادويي استفاده كرد. اين يعني با حركت دادن آن در هوا، امكان انجام كار‌هاي مختلفي وجود دارد. اگرچه حالا فقط اپليكيشن‌هاي محدودي از اين ويژگي پشتيباني مي‌كنند، ولي به‌زودي شمار آن‌ها تا حد زيادي افزايش مي‌يابد.


قيمت‌گذاري

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

سامسونگ براي قيمت گلكسي نوت ۱۰ مبلغ ۹۴۹ دلار را در نظر گرفته و قيمت مدل پايه نوت ۱۰ پلاس هم ۱۰۹۹ دلار است. در حال حاضر گلكسي نوت ۹ در آمريكا با توجه به تخفيف‌هاي ارائه شده با مبلغ ۷۵۰ دلار فروخته مي‌شود. به نظر شما آيا سامسونگ با عرضه نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس نسبت به نسل قبلي ارتقاي قابل توجهي را عملي كرده است؟ شما كدام‌يك از آن‌ها را بيشتر مي‌پسنديد؟ نظرات خود را در بخش كامنت‌ها با ما و ديگران در ميان بگذاريد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/894930/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%AA-%DB%B1%DB%B0-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%AA-%DB%B9-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7