آرشیو بهمن ماه 1398

تكنولوژي روز

افزونه جديد گوگل Google site kit

۸۳ بازديد

افزونه google site kit چيست؟

شما تصور كنيد هنگامي كه مي خواهيد اطلاعات آماري گوگل سرچ كنسول خود را مشاهده كنيد بايد پروسه نسبتا طولاني را سپري كنيد؛ حال اگر شما ابزارهاي گوگل را يكجا و در پيشخوان وردپرس خود داشته باشيد ديگر نيازي نيست براي بررسي سايت وارد سرچ كنسول شويد و فرايند هاي همراه را طي كنيد، تنها كافيست يك افزونه نصب كنيد تا هنگامي كه وارد افزونه مي شويد به راحتي اطلاعات سرچ كنسول برايتان به نمايش درآيد و همچنين وقتي وارد برگه و يا نوشته اي در سايت خود شديد تنها فقط با يك كليك بتوانيد مطلب آن را آناليز و بررسي كنيد.

سايت هاي وردپرسي به اندازه ايي زياد و قدرتمند هستند كه گوگل بصورت رسمي مجبور شده است يك افزونه اختصاصي به نام google site kit براي WordPress ارائه بده.

تنها با نصب افزونه google site kit 4 مي توانيد از سرويس هاي معروف گوگل داخل پيشخوان وردپرسي خود  استفاده كنيد.

4 سرويس گوگل شامل:

  • Search Console : ابزار معروف و محبوب وبمسترها
  • Analytics : سرويس گوگل آناليتيكس براي بررسي آمار سايت
  • AdSense : سرويس اراده تبليغات روي سايت
  • PageSpeed Insights : سرويسي براي بهبود سرعت سايت

منبع:

https://mahanmarketing.com/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-google-site-kit/

معاون وزير خارجه: شركت‌هايي كه از بازار ايران بروند شرايط آساني براي بازگشت نخواهند داشت

۷۴ بازديد

معاون وزير خارجه ايران، در واكنش به خروج شركت‌هاي كره‌اي از بازار ايران اعلام كرده اين شركت‌ها در آينده اقتصاد ايران در اولويت نخواهند بود.

«عباس عراقچي» با تاكيد بر اينكه فشار حداكثري آمريكا به اوج رسيده و «شرايط بسيار سختي» وجود دارد، خروج اين شركت‌ها را «همراهي» با آمريكا توصيف كرده است. عراقچي گفته است شركت‌هايي كه در اين شرايط از ايران مي‌روند، «بازاري را از دست داده‌اند كه به آساني نخواهند توانست دوباره به دست بياورند».

روز شنبه ۲۷ بهمن ماه بود كه «عباس موسوي»، سخنگوي وزارت خارجه ايران نيز با انتشار تصويري از پايين كشيدن بيلبوردهاي مغازه‌هاي سامسونگ و ال‌جي در توييتر خود نوشت: «شركت‌هاي خارجي كه ايران را ترك مي‌كنند، «بدانند بازگشت به بازار ايران بسيار سخت خواهد بود.»

اظهارات عباس عراقچي و توييت سخنگوي وزارت خارجه ايران در واكنش به خبرهاي منتشرشده درباره خروج سامسونگ و ال‌جي از بازار لوازم خانگي اعلام شده است. روز جمعه ۲۵ بهمن ماه بود كه رئيس هيئت مديره انجمن لوازم صوتي و تصويري ايران، از پايان كار شركت‌هاي كره‌اي «ال‌جي» و «سامسونگ» در بازار لوازم خانگي خبر داد.

 

علت اين قطع همكاري تحريم‌هاي آمريكا اعلام شده و در كنار موضوع همكاري نكردن شركت‌هاي كره‌اي و «تحويل ندادن جنس و مواد اوليه به شركت‌هاي ايراني» مطرح شده است؛ موردي كه البته توسط اين مجموعه‌ها رد شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده چند شركت ايراني از جمله گلديران و سام الكترونيك با استفاده از «زيرساخت‌هايي» كه قبلاً از كره‌ جنوبي وارد شده‌اند و انتقال تكنولوژي كه از سوي اين كشورها براي آنها صورت گرفته، قصد دارند از سال آينده توليد لوازمي چون تلويزيون، نمايشگر، ماشين لباس‌شويي و يخچال را شروع كنند. برخي محصولات جي‌پلاس در حال حاضر در بازار كشور وجود دارند و فاز جديد محصولات اين شركت كه متعلق به موبايل است نيز به زودي وارد بازار خواهد شد.  سام الكترونيك نيز برنامه ريزي كرده تا فاز اول محصولات خود كه شامل مانيتور و تلويزيون مي شود قبل از سال نو تجاري سازي كند و پس از آن محصولات برودتي و شوينده ها را در سال ۹۹ وارد بازار كشور كند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/16/%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%88%d9%86-%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7/

آپديت جديد ويندوز ۱۰ باز هم مشكل‌ساز شد

۸۲ بازديد

مشكلات مايكروسافت با آپديت‌هاي ويندوز ۱۰ تمامي ندارد. آخرين بروزرساني‌هايي كه مايكروسافت براي سيستم‌عامل خود منتشر كرده، مشكلاتي را براي كاربران به وجود آورده كه تنها با پاك كردن آن‌ها مي‌توان به صورت طبيعي از ويندوز ۱۰ استفاده كرد.

اين آپديت‌ها كه با نام‌هاي KB4532693 و KB4524244 شناخته مي‌شوند، دو آپديت امنيتي بسيار مهم هستند كه در عين تامين امنيت،‌ كامپيوتر يا لپ تاپ شما، آن‌ها را از دسترس نيز خارج مي‌كنند. آپديت اول به نظر مي‌رسد كه مشكلات كمتري را براي كاربران به وجود بياورد. براي مثال در صورتي كه آپديت KB4532693 روي لپ تاپ شما نصب شده باشد، تمام شخصي‌سازي‌هايي كه در ويندوز انجام داده‌ايد را از بين مي‌برد.

اين آپديت در حين بوت ويندوز، با تصوير پس‌زمينه پيش‌فرض و بدون آيكن‌هاي پين شده به تسك بار بوت مي‌شود و هر بار هم كه لپ تاپ خود را خاموش يا روشن كنيد نيز اين اتفاق مجددا رخ خواهد داد. تنها راه رهايي از اين مشكل اين است كه آپديت را حذف كرده و از بروزرساني مجدد ويندوز براي مدتي اجتناب كنيد تا مايكروسافت اين مشكل را حل و فصل كند.

ويندوز ۱۰

 

بروزرساني دوم يا KB4524244 در همان مرحله اول نمي‌گذارد ويندوز بوت شود. البته اين مشكل بيشتر گريبان كاربران لپ تاپ‌هاي HP را گرفته تا ديگران را. دليل آن هم وجود افزونه‌اي امنيتي به نام «Sure Start Secure Boot Key Protection» است كه HP براي لپ تاپ‌هاي خود در نظر گرفته تا سيستم در حالت امن بوت شود. راه حل برطرف كردن آن، غير فعال كردن اين ويژگي است، ولي براي اين كار بايد بخشي از امنيت خود را قرباني كنيد.

اين كه مايكروسافت چرا با HP كه يكي از بزرگ‌ترين توليد كنندگان لپ تاپ است، هماهنگي‌هاي لازم را انجام نداده، مشخص نيست. در هر صورت اگر اين آپديت‌ها را نصب كرده و يا به مشكل خورده‌ايد، پيشنهاد مي‌كنيم كه آن‌ها را حذف كنيد يا اگر هم هنوز آپديت نكرده‌ايد، بهتر است كمي دست نگه داريد

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/16/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-%db%b1%db%b0/

افزونه site kit چيست

۶۶ بازديد

 و چه كاربردهايي دارد. همه ي وردپرس كاران و مديران سايت هاي وردپرسي بايد هميشه آپديت باشند و وردپرس خويش را به روز نگه دارند. با پيشرفت روز افزون علم، گوگل هم كوشش دارد كار را براي كاربران خويش آسان تر كند.

افزونه google site kit چيست؟

يعني راهبرد گوگل در معروفي محصولات، الگوريتم ها و افزونه هاي خود بر اساس ي راحتي شغل كاربران و كاربرپسند شدن مي باشد.
معرفي افزونه site kitگوگل چند روز قبل افزونه ي جديد خويش را براي وردپرس كه افزونه site kit اسم دارد، معرفي كرده است. در اين نوشتار قصد داريم ويژگي هاي بي همتا آن را توضيح دهيم. با ميهن هاستينگ به اتفاق باشيد.
معرفي افزونه site kitاين افزونه يك افزونه ي رسمي براي وردپرس مي باشد. مهم ترين ويژگي و تغيير آن اين است كه به شما اجازه مي دهد تمام اطلاعات و آمار مهم و ابزارهاي گوگل را در باره سايت خود به صورت يكجا داشته باشيد. به كمك اين ماژول شما مي توانيد چگونگي سايت خويش و كاربرانتان را به چهره مستقيم از خويش وردپرس تماشا و تحليل و بررسي كنيد.
داده هايي كه مي توان به كمك افزونه site kit به چهره يكجا دست آورد:
اتصال به سرچ كنسولاتصال به آناليتيكساتصال به page speedاتصال به google AdSenseمهم ترين خاصيت آن در گسترش و پشتيباني بدست خويش شركت گوگل مي باشد. 
اين افزونه مجاني و open source مي باشد. شما مي توانيد به جاي اينكه به صورت يوميه به ابزارهاي مختلف گوگل راز بزنيد. اطلاعات اين سرويس هاي كليدي گوگل را به صورت يكجا داشته باشيد. نصب اين ماژول به سادگي چند كليك است و نيازي به دستكاري كد هاي سايت ندارد.  اطلاعات اين افزونه هم بسيار ريزبين است زيرا از ابزارهاي گوگل گرفتن مي كند. اين افزونه براي صاحبان تارنما هاي وردپرسي و گسترش دهندگان آن زياد سودمند است.
نصب اين ماژول براي ايراني ها كمي با مشكل مي باشد اما ميهن هاستينگ اين مسير را براي شما راحت كرده است. در پيوستگي روش نصب آن را به شما توضيح مي دهيم.
شيوه نصب افزونه site kitنصب آن زياد راحت مي باشد. نخست وارد افزونه ها در سايت وردپرس شويد. در سرنوشت سرچ site kit by google را بزنيد و آن را دانلود كنيد. وقتي دانلود شد به تقدير تنظيمات برويد. بعد از پركار شدن اين افزونه، لوگوي آن پس از گزينه ي پيشخوان ظاهر مي شود. براي نصب اوليه بايد گزينه start setup را بزنيد. پروا كنيد به علت تحريم هاي ايراني براي پيوسته ي مراحل نبايد گستره ي سايت ir باشد. در ضمن اين نام مجاز نمي باشد هم در سيستم شما فعال باشد. اگر از اين نام مجاز نمي باشد بهره‌گيري نكنيد پيغام خطا 403 و يا bad request براي هاست هاي ايراني ظاهر مي شود.
اولين تيك سبزي كه مشاهده مي كنيد، وب مستر تولز مي باشد. بقيه ي ابزارهاي گوگل هم به همين صورت نصب مي شود.
توجه: از آنجايي كه اين افزونه در حالت نسخه نمايشي قرار دارد رهنمود مي نماييم در پيرامون stage نصب را اتمام دهيد. اين كار را از طريق افزونه هايي همانند WP staging قابل انجام است. علاوه بر اين مي توانيد با ايجاد يك subgolder اين آزمايش ها را اتمام دهيد. همچنين براي خريد هاست وردپرس مي توانيد با ما تماس بگيريد.

تست مقاومت نااميد كننده گلكسي زد فليپ [تماشا كنيد]

۵۷ بازديد

زماني كه سامسونگ گلكسي زد فليپ را معرفي كرد، اعلام كرد نمايشگر اين گوشي از پلاستيك استفاده نمي‌كند و به جاي آن يك شيشه بسيار نازك دارد. كمپاني كره‌اي گفته بود اين نمايشگر مشكلات پلاستيك به كار رفته در گلكسي فولد و موتورولا ريزر را نداشته و بسيار مقاوم‌تر است. بسياري از علاقه‌مندان از اين قضيه به وجد آمده و اميدوار بودند پايان نمايشگر‌هاي فاجعه‌بار تاشو را شاهد باشند؛ اما اين گونه نيست و به نظر مي‌رسد سامسونگ وعده‌اي توخالي داده باشد.

زك نلسون يكي از يوتيوبرهاي معروف است كه مقاومت گوشي‌ها را با شكنجه كردن شديد آن‌ها مي‌سنجد. او به تازگي ويديويي از گلكسي زد فليپ منتشر كرده كه پيشنهاد مي‌كنيم خودتان ابتدا آن را ببينيد:

 

 

او براي تست مقاومت نمايشگر از درجه سختي موس (Mohs Scale) استفاده مي‌كند. درجه سختي مواد در اين مقياس از يك تا ۱۰ در نظر گرفته مي‌شود كه يك مربوط به تالك يا نرم‌ترين ماده و ۱۰ مربوط به الماس يا سخت‌ترين ماده مي‌شود. به كمك اين درجه سختي، مي‌توان تعيين كرد كه كدام ماده روي ديگري خط و خش مي‌اندازد.

شيشه محافظت‌كننده از نمايشگر گوشي‌هاي غير تاشو، معمولا از درجه سختي ۷ به بعد (كوارتز) خط مي‌افتند. پلاستيك به كار رفته در گوشي‌هاي تاشو نظير موتورولا ريزر و گلكسي فولد اما از درجه سختي ۲ به بعد خط و خش دائمي مي‌افتند. با توجه به تبليغات و مانور ويژه‌اي كه سامسونگ براي شيشه بسيار نازك گلكسي زد فليپ انجام داده بود، انتظار داشتيم كه مقاومت آن، نه در حد و اندازه‌هاي گوشي‌هاي معمولي ولي حداقل بيشتر از نمايشگرهاي پلاستيكي باشد.

گلكسي زد فليپ

 

زك نلسون اما با تست خود مشخص كرد كه شيشه بسيار نازك دقيقا اندازه نمايشگرهاي پلاستيكي مقاومت دارد و در سختي ۲ به راحتي خط مي‌افتد.در نتيجه به نظر مي‌رسد سامسونگ چندان هم نبايد به تكنولوژي شيشه خود مي‌باليد. از طرفي برخي از گمانه‌زني‌ها مي‌گويند كمپاني كره‌اي از پليمر پلاستيك و شيشه استفاده مي‌كند. خود اين كمپاني مي‌گويند گلكسي زد فليپ از پوشش پلاستيكي براي محافظت از نمايشگر اصلي استفاده مي‌كند و در اصل چيزي كه خط مي‌افتد اين پوشش محافظ پلاستيكي است و نه خود نمايشگر اصلي سوپر امولد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/17/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%b2%d8%af-%d9%81%d9%84%db%8c%d9%be-%d8%aa/

افشاي تصوير احتمالي گوگل پيكسل ۵ XL با طراحي نامتعارف ماژول دوربين

۶۶ بازديد

چند ماه بيشتر از معرفي پيكسل ۴ نگذشته، ولي اكنون شاهد افشا شدن تصوير قاب پشتي پيكسل ۵ XL هستيم. همان‌طور كه در ادامه خواهيد ديد، به نظر مي‌رسد گوگل طراحي نامتعارفي را براي ماژول دوربين پرچمدار سال آينده خود انتخاب كرده است.

رندر زير نشان مي‌دهد كه گوگل تصميم دارد از ماژول ۳ گانه براي پيكسل ۵ XL استفاده كند. از آن‌ جايي كه استفاده از دوربين سوم (احتمالا فوق عريض) نيازمند فضاي اضافي است، گوگل به اين نتيجه رسيده كه ماژول مربعي كه بسيار هم محبوب شده، نمي‌تواند به خوبي از پس وظايف خود بربيايد.

پيكسل ۵ XL

 

ماژول استفاده شده در اين گوشي، بيشتر به يك زمين دو و ميداني نصف شده شباهت دارد كه فضاي زيادي از قاب پشتي را اشغال مي‌كند. سنسورهاي داخل اين ماژول نيز مانند يك صورت متعجب هستند كه حتي از چينش آيفون ۱۱ پرو نيز بدتر طراحي شده‌اند. فلاش هم در مركز اين ۳ سنسور قرار دارد. به نظر مي‌رسد باقي قاب پشتي از شيشه با روكش مات مانند آن‌چه كه در آيفون ۱۱ پرو ديده‌ايم تشكيل شده باشد.

در رابطه با قاب جلويي اما هنوز اطلاعاتي منتشر نشده ولي افشاكننده اين تصوير مي‌گويد همانند پيكسل ۴، از حاشيه نمايشگر بزرگي در قسمت بالايي برخوردار است تا دوربين و سنسورهاي لازم براي تكنولوژي Face Unlock را در خود جاي دهد. البته پيش از اين كه اين طرح را قضاوت كنيد، لازم است بگوييم گوگل هر سال چندين طرح مختلف را بررسي مي‌كند تا در نهايت طرح نهايي براي گوشي بعدي خود را انتخاب كند.

به همين دليل انتظار مي‌رود اين طرح نيز به كل از گزينه‌هاي گوگل حذف شود. همچنين با توجه به اين كه اين اولين تصوير لو رفته از پيكسل ۵ XL است، نمي‌توان چندان به آن دل خوش كرد و بايد ديد در ماه‌هاي پيش رو چه عكس‌ها و اطلاعاتي از پرچمدار بعدي كمپاني كاليفرنيايي منتشر مي‌شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/16/%d8%a7%d9%81%d8%b4%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-%db%b5-xl-%d8%a8%d8%a7-%d8%b7%d8%b1/

تكنيك هاي جديد سئو كلاه سفيد 2018 چيست؟

۶۵ بازديد

بارها درمورد روش هاي سئو كلاه سفيد (White Hat SEO) صحبت كرده ايم و ممكن است اسم آن به گوش شما هم خورده باشد، در حالت كلي به  انواع روش ها و تكنيك هاي سئو سايت و بهينه سازي وب سايت تكنيك هاي كلاه سفيد گفته مي شود. اين تكنيك ها مطابق با اصول و قوانين موتور جستجو هستند و هيچ لغزش در آن وجود ندارد. در پسين اين مطلب ياد خواهيد گرفت كه :

سئو كلاه سفيد چيست؟چرا تكنيك هاي كلاه سفيد مهم هستند؟برخي از تكنيك هاي سئو كلاه سفيد براي افزايش بازديد سايتتان چيست؟
سئو كلاه سفيد چيست ؟
سئو كلاه سفيد به مجموعه روشها، تكنيك ها و عملكردهاي كارآزموده سئو گفته مي شود كه براي بهتر شدن نتايج موتورجستجوي گوگل چهره ميگيرد  شيوه و چگونگي hنجام اين كارها  بوسيله  گوگل تعريف مشخص شده است.

اهميت تكنيك هاي سئو كلاه سفيد 
ميليون ها  نفر در روز، از موتورهاي  جستجو استفاده مي كنند. گوگل  براي ايراني ها يك از دوست داشتني ترين موتورهاي جست و جو است. گوگل به گرد از بهترين منابع كشف مشتريان جديد براي كسب و كارها  در فضاي اينترنت تبديل شده است است. از خاصيت هاي كليدي  تكنيك هاي كلاه سفيد در مساوي سئو كلاه سياه، پايداري و دوام سايت در حفظ رتبه در برابر آپديت الگوريتم هاي گوگل است. در سئو كلاه سياه همواره خطر تفريق رتبه و پانلتي گوگل هستي دارد. فرايند مراجعت از پنالتي يا جريمه گوگل گاها بسيار دشوار و طولاني و گاه غيرممكن است  و گوگل تضميني نمي دهد كه پس از پنالتي شدن به نتايج جست و جو برگرديد ؛ به همين انگيزه بيشتر سئوكاران از شيوه هاي سئوي كلاه سفيد بهره‌گيري مي كنند زيرا نمي خواهند تاوان به كارگيري تكنيك هاي سئو  كلاه سياه را پرداخت كنند. 
براي كسب اطلاعات اغلب درباره استانداردهاي سئو مطابق با الگوريتم گوگل مي توانيد به سايت گوگل مراجعه كنيد.

تكنيك هاي سئو كلاه سفيد
 تكنيك هاي سئو كلاه سفيد
مجموعه اصول و تكنيك هاي  هاي سئو كلاه سفيد به طور كلي به دو بخش  بخش مي شود ، كه عبارتند از :
توليد محتواي با كيفيت و ارزشمندپياده سازي سئو داخلي (On Page SEO) و سئو بيگانه (Off Page SEO) و سئو تكنيكال (SEO Technical)
الگوريتم هاي گوگل از هزاران پارامتر و فاكتور براي  تعيين رتبه صفحات سايت ها كاربرد مي كنند. كه بعضي از تكنيك هاي كليدي كلاه سفيد دربرگيرنده موارد زير است:

- بهينه سازي سايت براي موبايل
يكي از پارامترهاي بازتاب گرا بودن سايت، بهينه سازي براي دستگاه هاي موبايل است با افزايش كاربران موبايلي در عالم و جايگزين شدن موبايل به جاي كامپيوتر بعدها  نزديك  باعث شده است كه  گوگل نيز الگوريتم هاي خويش را براي تصديق اين قبل بيني آپديت كرده است. از سال  2015 گوگل آغاز به جريمه كردن تارنما هايي كرد كه براي كاربري موبايل بهينه نشده بود.  به طور كلي بين  ۶۰، لغايت ۷۰ درصد كل بازديدكنندگان يك سايت را كاربران موبايلي برپايي مي دهد. گوگل بعد لازم است به اين جستار پروا خاصي كنيد و اگر تارنما شما از اين نظر بهينه نيست دست به كار شويد. حتي اگر سايتي با تعداد مخاطب موبايل زياد داريد مي توانيد از تكنولوژي Accelerated Mobile app بهره‌گيري كنيد.

شايد اين مطلب هم براي شما جالب باشد:طراحي تارنما موبايل فرندليطراحي تارنما موبايل فرندلي16 مهر 1394- ثبت كسب و كار در نقشه گوگل
براي مملكت ايران، گوگل نيز از نتايج محلي به هدف نمايش كسب و كارها سايت ها كاربرد مي كند كه اين كار برگرفته از  الگوريتم كبوتر گوگل است ، مثلا در گوگل سرچ كنيد “طراحي سايت در اسپاهان ” گوگل همواره كوشش مي كند تنها شركت هاي طراحي سايت در اسپهان را نمايش دهد. حتي اگر جي پي اس گوشي شما صريح باشد و شما در شهر اسپاهان باشيد، و اقدام به  سرچ كنيد همان نتايج را براي شما مي اورد كه اين نتايج  براي شهرهاي مختلف متفاوت است. 
استفاده از سرويس  Google My Business براي  سئو كلاه سفيد سايتتان بسيار موثر است. ثبت كسب و كار در نقشه گوگل مايه افزايش حس اطمينان براي مشتري يا كاربران شما  مي شود. 

- تمركز بر تجربه كاربري ( UX)
گوگل همواره مديران سايت را تشويق كرده است  الي از تجربه كاربري يا UX كه مخفف User Experience اغلب  بهره‌گيري كنند و همواره بر اين اصل مقاوم قدم باشند. تجربه كاربري خوب فراتر داشتن سايتي با كد بهينه و استاندارد است . طبق مطالعات اتمام شده در مجله معتبر  آكسفورد، “هدف اصلي طراحي تجربه كاربري UX ، درمان رضايت مشتري و افزايش وفاداري، سهولت در به كارگيري آلت و افزايش لذت در استفاده از محصول براي مشتريان   است.” قصد از محصول، هر محصولي ميتواند باشد از محصولات فيزيكي گرفته الي ارائه خدمات . 
يادگيري و طراحي تجربه كاربري گرچه يك سري از قوانين اوليه دارد اما بايد به مجموعه اي ازعوامل كارايي گذار دقت كنيم. اينكه تنها براساس استانداردهاي روز تجربه هاي كاربري فرآورده  خلق كنيم، تدبير بخردانه و بنيادي نخواهد بود و اصولا طراحان چيره دست طبق آزمايش ها ( A/B ) و با  رسيدگي و رفتارشناسي كاربران يك وب سايت را گاها چنين بار طراحي ميكنند الي بتوانند دائم خوشنودي كاربران خود را  فراهم كنند.

- يافتن بهترين كلمات كليدي
هنوز هم  تحقيق  و يافتن بهترين كلمات كليدي كارايي بسيار مهمي خواهد داشت . براي اين كار مي توانيد از  سرويس كيوردز پلنر (Keywords Planner) در گوگل ادوردز (Google Adwords) بهره‌گيري كنيد. همچنين  مي توانيد از  كمپاني  هاي MOZ و Ahrefs كه بزرگترين ارائه دهندگان آلت سئو هستند براي گزينش بهترين كلمات كليدي بهره‌گيري كنيد. با اين حال الگوريتم رنك برين گوگل  كه از روشهاي  هوش مصنوعي  كاربرد مي كند به ظرافت هاي  مختص لغات در هر زبان توجه مي كند. و به راحتي توانا به تشخيص واژه ها مترادف و حتي متضاد در متن ها خواهد بود.
شايد اين مطلب هم براي شما جالب باشد:b-50x50-1484-1536431266-keyword-research سئو كلاه سفيد كلمات كليدي كسب و كار17 شهريور 1397- رويكرد بازاريابي و سئو محتوا 
ممكن است در سئو بارها و بارها عبارت درونمايه پادشاه است را خوانده باشيد. فلذا اگر راهبرد بازاريابي محتوايي صحيحي را در برگزيدن كنيد  و مقالات با كيفيت  و ارزشمندي را فرآوري كنيد، مي توانيد رشد زياد بالاي از ميزان  بازديد را براي سايت خودتان بدست آوريد. يكتا از مهم ترين  فاكتورهاي  رتبه بندي گوگل محتوا است !! به همين علت سرمايه گذاري در بازاريابي و سئو محتوا و داشتن يك  استراتژي درست در آن مي تواند از بسياري تبليغات ساير موثرتر و ماندگارتر  و حتي كم هزينه تر باشد.

- استفاده از استانداردهاي ساختاري گوگل (ريچ اسنيپت)
براساس يگانه از گزارشهاي  در سال ۲۰۱۴، بيش از يك سوم سايت هاي نتايج برتر جستجو در گوگل از استاندارد Schema Markup يا ريچ اسنيپت Rich Snippet يا همان ساختار استاندارد گوگل بهره‌گيري كرده اند. در برابر تعداد كل سايت هاي موجود در اينترنت فقط شمار كمي از انها از استاندارد Schema Markup استفاده ميكنند. البته  اين شغل با آپديت هاي پي به دنبال سيستم مديريت محتواهايي مثل وردپرس، جوملا، مجنتو و پرستا و ...  لغايت بي گمان زيادي حل شده است. اما باز هم مي تواند به عنوان يك برگ برنده براي شما نسبت به رقيبانتان بهره‌گيري شود.
استاندارد استفاده از Schema Markup  مجموعه اي از كدهاي html است كه در ساختار كدنويسي سايت مخفي مي شود و به چهره استاندارد براي شناسايي يك صفحه وب سايت به پيشه مي رود. گوگل از اين استاندارد حمايت مي كند. علاوه بر فهم بهتر خزنده هاي گوگل از محتواي اين سايت به كاربر نيز كمك زيادي خواهد كرد و در رتبه بندي نتايج براي خويش وزن به خصوصي دارد.

 - لينك سازي  طبيعي
يكي از پارامتر هايي كه هر روز ارزش آن تفريق مي يابد، ساخت لينك يا لينك سازي است اما  هنوزهم جز سه فاكتور مهم و تاثير گذار در سئو يك سايت خواهد بود. لينك سازي طبيعي جز تكنيك هاي سئو كلاه سفيد است، فرآوري محتواي با كيفيت و ناب مايه ارجاع كاربران به مقاله شما مي شود، اگر محتواي سايتتان باره توجه يك كاربر بگيرد و آن را به شبكه هاي اجتماعي اشتراك بگذارد، به  اعتبار سايت شما افزوده خواد شد  و در نتيجه درمان رتبه سايتتان را به ارمغان خواهد آورد.

 در اين مرحله سئو كاران كلاه سفيد اقدامات زير را انجام ميدهند:
ساخت لينك صفحات سايت در تارنگار هاي خودساخت لينك در صفحات شبكه هاي اجتماعي خودقرار دادن امكان انتشار مطالب سايت در شبكه هاي اجتماعيشاخت لينك در سايت هاي مرتبطساخت لينك در سايت رقبا
- به سايت هاي معتبر لينك دهيد .
با لينك سازي به لينك سازي به سايت هاي معتبر به گوگل امكان مي دهيد كه نخست از همه سوژه وب سايت شما را بهتر فهم كرده و گمان كند محتواي شما ارزش فوقاني دارد زيرا به يك سايت معتبر لينك ارسال كرده ايد.  از طرف ديگر لينك به سايت هاي معتبر كه حائز رتبه بالاتري از شما هستند باعث مي شود اعتبار و رتبه خويش را رفته رفته افزايش دهيد. 

- بهره‌گيري صحيح و درست از تگ ها و متا تگ ها
در نوشتن محتواي سايت بايد به صورت استاندارد از  تگ h1, h2, h3 , h4 , h5 و تگ h6 استفاده كنيد. هستي اين تگ ها به موتور جستجو كمك مي كند لغايت جستار صفحه شما را بهتر بفهمد. همواره از يك تگ h1 كاربرد كنيد كه براي عنوان مقاله استفاه مي شود. هر چه به سمت هدينگ هاي با ايندكس بزرگتر مي رويد اهميت و كارايي انها ناچيز مي شود پس براي پافشاري بهتر روي محتواي متن خود از سه تگ نخست h استفاىه بهينه را ببريد. به جز تگ هاي ذكر شده ،  به كارگيري متا تگ توضيحات (Meta description tag)  با طول 160 كاراكتر است. همواره كوشش كنيد يك روشنگري عالي براي اين دسته بنويسيد كه كاربر با خواندن آن راغب شود به سايت شما وارد شود. تگ  Alt  نيز مربوط به توضيحات تصاوير است نيز تاثير بسزايي بر روي سئو سايت شما خواهد داشت . در تگ آلت كلمات كليدي خود را بهره‌گيري كنيد. 

- به روز كردن محتواي پيشين 
نه فقط محتواي ارزشمند و جامع بنويسيد بلكه محتواي پيشين خويش را نيز به روز كنيد. شايد در آن زمان محتوايي توليد كرديد كه حائز نقص هاي زيادي بوده و يا به طور ناتوان نوشته شده است. حالا ادب شما در گويه توليد محتوا بالاتر رفته محتواي كهن كه ارزش بهينه سازي مجدد دارند را بيابيد و آنها را به روز رساني كنيد. به روز رساني شما چيزي بيشتر از حذف يك عبارت يا واژه باشد. اگر بتوانيد يك پاراگراف جديد حذف و يا اضافه كنيد زياد مفيد خواهد بود. مثلا در قديم مقاله اي در مورد تكنيك هاي سئو نوشته ايد كه رتبه چنداني در گوگل نگرفت. با فهم اينكه اين محتوا امروزه پيروان زيادي پيدا كرده و به شدت بدست كاربران سرچ مي شود بعد بهتر است به سراغ اين مقاله رفته و سئو خود را مجددا براي آن لحاظ كنيد. 

- فعاليت در رسانه هاي اجتماعي 
رسانه هاي اجتماعي دومين موتور جستجوي جهان پس از گوگل است. پس در اين رسانه هاي اجتماعي مانند فيس بوك و تويئتر و يوتيوپ اكانت صحيح كنيد و محتواي خود را به اتفاق با لينك تارنما خويش در آن قرار دهيد. اشتراك گذاري مقالات سايت تان در آن ها باعث لينك سازي طبيعي براي سايت شما مي شود. وانگهي لينك هايي كه از اين طريق براي سايت شما ساخته مي شوند زياد با كيفيت هستند. مطمئن باشيد اگر محتواي شما سودمند و جالب باشد بدست كاربران به اشتراك گذاشته مي شود و ترافيك تارنما خود را افزايش مي دهيد و هشدار از نام برند خود را ارتقا مي دهيد.

 

منبع:

https://www.poonehmedia.com/1176-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF

نگاهي به محصولات جديد ابر آروان: يك تحول جدي در خدمات ابري

۷۱ بازديد

سوار ابرها، رويدادي فناورانه كه ابر آروان آن را هر سال برگزار مي‌كند، امسال شاهد معرفي محصولات مختلف و مهمي در حوزه خدمات ابري بود. چند روز پيش از آغاز اين رويداد، با تيم ابر آروان به گفتگو نشستيم تا بيشتر با ابعاد مختلف محصولات جديد آشنا شويم.

اسمارت روتينگ: افزايش سرعت اتصال

اولين محصولي كه ابر آروان در رويداد سوار ابرها معرفي كرد، «اسمارت روتينگ» بود. «فرهاد فاطمي»، هم‌بنيان‌گذار و ناخداي فني ابر آروان مي‌گويد در يك كلام هدف قابليت اسمارت روتينگ، افزايش سرعت اتصال به سرور اصلي است؛ هرچند اين قابليت در چند مرحله، براي ارائه زمان‌بندي شده است. او در همين رابطه مي‌گويد:

«بخش اول اين محصول نهايي شده تا اختلال‌هاي موجود در مسير را به سرعت شناسايي كنيم و براي حل آن، از اين راه‌حل استفاده كنيم. مرحله بعدي اين است كه اختلال به شكل اتوماتيك تشخيص داده شود و مرحله آخر، افزايش كارايي و انتخاب بهينه‌ترين مسير است.»

 

به گفته او اتوماتيك كردن تشخيص اختلال و عملكرد مناسب در كنار بخش سوم يعني انتخاب هميشگي بهينه‌ترين مسير، در سال ۹۹ محقق خواهد شد.

اما اين پروژه چرا انجام شد؟ ابر آروان يك سال پيش پروژه جديدي را تعريف مي‌كند تا بتواند يكي از مشكلاتي كه در بخش CDN دارد را رفع كند. CDN آروان براي دريافت محتوا، بايد آن را از سرور اصلي وب‌سايت دريافت كند. اما به دليل مشكلاتي كه در Gateway ايران وجود دارد، Edgeهاي داخل كشور نمي‌توانستند به شكلي مناسب به سرورهاي اصلي كه در خارج از كشور بودند متصل شوند، يا برعكس. فاطمي در همين رابطه مي‌گويد:

«ما يك راه‌كار را تعريف كرديم و بين Edgeها، يك شبكه Mesh تشكيل داديم و به جاي اينكه به Edge سرور، از همان Edge كه كاربر متصل شده وصل شويم، ترافيك را از شبكه جديد هدايت مي‌كنيم و از نقطه ديگري به سرور اصلي متصل مي‌شويم. اين كار باعث مي‌شود تا اگر يكي از Edgeهاي ما به درستي سرور اصلي را نبيند، از داخل اين شبكه بتواند به درستي متصل شود.»

 

از سوي ديگر «صابر مسگري»، كدسالار ابر آروان مي‌گويد كه راهكار «اسمارت روتينگ»، چند هدف را دنبال مي‌كند. هدف اول، كاهش اثرگذاري اختلال در دسترسي به سرورهاي اصلي بوده است و هدف دوم، ايجاد يك مسير سريع‌تر است: «ممكن است يكي از Edgeهاي ما، سرور اصلي را از اينترنت با تاخير بيشتري ببيند تا در شبكه داخلي خودمان. پس يك مسير را در شبكه داخلي انتخاب مي‌كند تا به سرور اصلي برسد و ديتا را از آن دريافت كند. اين مسير، بهينه‌تر از مسير اينترنت است.»

فاطمي اما توضيح مي‌دهد كه در آبان ماه و زمان قطع اينترنت، هنوز چند ديتاسنتر در ايران به اينترنت متصل بودند و در همان زمان، اين راه‌كار اجرايي شد: «سرورهايي كه خارج از كشور بودند و از داخل مشكل داشتند را به همان ديتاسنترها متصل كرديم تا مسير خروجي از آن طريق باشد. به اين شكل توانستيم مشكل را حل كنيم و از طرفي سرورهاي اصلي كه داخل كشور بودند هم از بيرون ديده نمي‌شدند، كه آن‌ها را هم از مسير ديگري به داخل كشور آورديم.»

نسل جديد محصولات امنيت ابري: يك تحول جدي در امنيت

بخش بزرگي از تلاش آروان در سال ۹۸، مربوط به توسعه نسل جديدي از محصولات حوزه امنيت ابري مي‌شود. فرهاد فاطمي توضيح مي‌دهد كه نسل جديد محصولات امنيت ابري، كارايي بسيار بيشتري نسبت به نسل قبلي دارد. او همچنين اعلام مي‌كند كه نسل جديد، با زبان برنامه‌نويسي Rust نوشته شده، در حالي كه نسل قبلي بر پايه‌ي Lua بوده است.

 

ابر آروان در حوزه امنيت چهار ماژول را ارائه مي‌دهد كه DDoS Protection، WAF، Firewall و Rate Limit هستند و حالا با زبان Rust بازنويسي شده‌اند و آنطور كه فاطمي مي‌گويد كارايي بسيار بيشتري پيدا كرده‌اند. او همچنين خبر مي‌دهد كه در هر يك از اين محصولات، امكانات جديدي هم اضافه شده است:

«براي مثال، WAF [ابزار جلوگيري از نفوذ در وب‌سايت‌ها] به شكل كلي متحول شده و حالا دقت بسيار بالايي دارد. حالا ما SignatureSetهاي ModSecurity را پشتيباني مي‌كنيم كه يك استاندارد جهاني است. بر اين اساس مي‌توانيم از SignatureSetهايي كه در بازار وجود دارد (از محصولات شركت‌هاي بزرگ امنيتي مثل Trustwave يا Comodo) استفاده كنيم. اين موارد حالا در پنل ما وجود دارند و كاربر مي‌تواند SignatureSet مربوط به هر يك از اين شركت‌ها را انتخاب كند و ديگر محدود به SignatureSetهاي آروان نيست؛ در حالي كه در WAF قبلي، كاربر محدود به SignatureSet ما بود.»

ابر آروان نام «زومبه» را براي WAF جديدش انتخاب كرده؛ ويژگي منحصربه‌فرد آن نيز اين است كه علاوه بر كارايي بالا، StateFul است. StateFul بودن به كلامي ساده، به اين معناست كه در حملات اينترنتي، درخواست‌هاي متعددي كه مي‌توانند نقش حمله اينترنتي را داشته باشند را به هم مرتبط مي‌كند و يك زنجيره را بين آن‌ها تشخيص مي‌دهد. اين در حالي است كه در حالت StateLess، توانايي ايجاد يك زنجيره بين درخواست‌هاي مكرري كه مي‌توانند نقش يك حمله اينترنتي را بازي كنند، وجود ندارد و با هر درخواست به شكلي جداگانه برخورد مي‌شود.

 

در واقع، WAFها معمولا يا StateLess هستند، كارايي بالايي دارند و مي‌توانند به درخواست‌هاي زيادي در لحظه پاسخ دهند، يا StateFul هستند و در كنار دقت بسيار بالا، مي‌توانند به درخواست‌هاي كمتري پاسخ دهند اما به همين دليل كارايي بالايي ندارند.

اين در حاليست كه زومبه، هم StateFul است و هم كارايي بالايي دارد. فاطمي در همين رابطه توضيح مي‌دهد:

«تصميم گرفته‌ بوديم از WAF متن‌باز استفاده كنيم و چندين مورد را بررسي كرديم. براي مثال ModSecurity كه معروف‌ترين WAF متن‌باز جهان است. كارايي اين WAF صرفاً ۷۰۰ درخواست در ثانيه بود. اين در حاليست كه ما خدمات CDN ارائه مي‌دهيم و درخواست‌هاي بسيار بالايي را در لحظه پاسخ مي‌دهيم. پروژه متن‌باز ديگري به نام «Lua-Resty-WAF» وجود داشت كه توانايي پاسخ دادن به ۱۵ هزار درخواست در ثانيه را داشت. اين پروژه را Fork و تغييرات مورد نياز خودمان را در آن اعمال كرديم. دقت آن به شدت افزايش پيدا كرد و با ۱۵ هزار درخواستي كه مي‌توانست در ثانيه پوشش دهد، پاسخگوي ما بود. اما ما در اين حالت هم همچنان StateLess بوديم. اما در WAF جديد كه زومبه نام گرفته، علاوه بر اينكه قابليت StateFul را داريم، مي‌توانيم به ۲۰ هزار درخواست در ثانيه پاسخ دهيم.»

فاطمي اعلام مي‌كند كه ابر آروان در كل شبكه‌اش اكنون ۱۰۰ هزار درخواست در ثانيه دارد: «اگرچه ما در كل شبكه چنين حجمي از درخواست را داريم، اما هر كدام از Edge Nodeهاي ما به تنهايي هم توانايي پاسخ‌گويي به اين حجم از درخواست را دارند. يعني اگر كل CDN ما خاموش باشد و صرفاً يك Node در شبكه داشته باشيم، قدرت پاسخگويي به تعداد درخواست‌ها را داريم.»

از سوي ديگر مزيت جديدي كه ابر آروان در خصوص نسل جديد محصولات امنيت ابري از آن ياد مي‌كند، يك‌پارچگي بين آن‌ها است. پيش از اين DDoS Protection، WAF، Firewall و Rate Limit به عنوان ۴ عضو خدمات امنيت ابري، به شكل منحصربه‌فرد كار مي‌كردند. اما اكنون سوال اينجاست كه يك‌پارچگي بين آن‌ها قرار است در چه مرحله‌اي مزيت خود را نشان دهد؟ فاطمي در پاسخ به همين سوال مي‌گويد:

 

«امروز و در نسل جديد، هنوز هم DDoS Protection، WAF، Firewall و Rate Limit به شكل مستقل فعال هستند، اما حالا ماژول ديگري روي همه اين موارد گذاشته‌ايم كه آناليز دقيقي از خروجي هر كدام از آن‌ها انجام مي‌دهد و براي هر يك از ماژول‌ها، كانفيگ مورد نياز را توليد مي‌كند.»

ناخداي فني ابر آروان مي‌گويد فرض كنيد يك حمله DDoS اتفاق افتاده و برخي IPها درخواست‌هاي زيادي مي‌دهند. اينجا بهتر است ماژول Firewall جلوي اين اتفاق را بگيرد. يك آناليز هم از خروجي لاگ‌هاي توليد شده توسط DDoS Protection گرفته مي‌شود، قوانين (Rule) براي Firewall ايجاد مي‌شود و قبل از اينكه درخواست‌ها به ماژول DDoS Protection برسند، در بخش Firewall جلوي آن‌ها گرفته مي‌شود. او مثال ديگري درباره WAF مي‌زند و مي‌گويد:

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/16/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%a8%d8%b1-%d8%a2%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86/

نگاهي به وضعيت دنياي موبايل بدون MWC؛ گوشي‌ها چه زماني معرفي مي‌شوند؟

۵۸ بازديد

در پي لغو برگزاري MWC امسال به عنوان بزرگترين نمايشگاه موبايل دنيا، اغلب كمپاني ها برنامه هايشان براي معرفي موبايل هاي جديد را به تاريخ هاي ديگري موكول كرده اند.

سامسونگ يكي از معدود شركت هايي بود كه معرفي پرچمدارهاي جديدش را به MWC 2020 موكول نكرد و احتمالا از اين تصميم خوشحال است چرا كه اغلب كمپاني هاي ديگر از جمله سوني، شيائومي و ال‌جي ناچار به تعويق رونمايي از محصولاتشان شده اند. در ادامه تاريخ جديد معرفي اين محصولات را مرور كرده ايم.

سوني اكسپريا ۱.۱ و ۵ پلاس  

گوشي هاي جديد سوني با عنوان اكسپريا ۱.۱ و ۵ پلاس پنجم اسفندماه به جاي كنگره جهاني موبايل از طريق استريم زنده رونمايي خواهند شد. هر دو مدل احتمالا با دوربين ۶۴ مگاپيكسلي و فيلمبرداري 8K HDR از راه مي رسند. اكسپريا ۱.۱ پنل 4K HDR خواهد داشت اما مدل بزرگتر با نمايشگر ۶.۶ اينچي به رزولوشني پايين تر بسنده مي كند. اكسپريا ۹ هم احتمالا به عنوان ميان رده جديد به چيپست اسنپدراگون ۷۶۵ و مودم 5G مجهز خواهد شد.

MWC 2020

رندر اكسپريا ۵ پلاس

اوپو فايند X2

تاريخ معرفي فايند X2 از هفته آتي به تاريخي نامعلوم در ماه مارس موكول شده كه از اواسط اسفند تا فروردين را در برمي گيرد. انتظار مي رود اين گوشي قدرتمند با اسنپدراگون ۸۶۵، نمايشگر ۱۲۰ هرتزي و شارژ سريع ۶۵ واتي همراه شود.

ريلمي X50 Pro 5G

اين گوشي هم با پنل ۹۰ هرتزي، سازگاري با شبكه 5G، شارژ سريع ۶۵ واتي و قيمت مقرون به صرفه حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و قرار است پنجم اسفندماه از طريق رويدادي ويديويي پرده برداري شود.

در ادامه به مرور موبايل هايي پرداخته ايم كه قرار بود در MWC 2020 معرفي شوند اما رونمايي آنها تا زماني نامشخص به تعويق افتاده است. 

ال‌جي G60 و V60

كره‌اي ها در MWC قصد رونمايي از V60 ThinQ با ابزاري جانبي براي تبديل آن به گوشي با نمايشگر دوگانه را داشتند. اين موبايل سازگار با شبكه 5G با تمركز بر بازارهاي اروپاي غربي و آمريكا طراحي شده اما مدل G9 با قيمت كمتر به بازارهاي اقتصادي تر راه پيدا خواهد كرد. ال جي بدون اشاره به تاريخي مشخص اعلام كرده كه اين دو گوشي را به زودي و طي رويدادهايي جداگانه آنها را معرفي مي كند.

MWC 2020

رندر ال‌جي G9

نوكيا 

برنامه هاي HMD براي MWC هم به رويدادهاي ويديويي موكول شده كه طي آنها به فناوري هاي جديد در حوزه 5G پرداخته مي شود. جداي از اين موارد به معرفي دستگاه جديدي اشاره نشده هرچند به نظر نوكيا ۵.۲ در همين روزها به نمايش گذاشته خواهد شد.

ويوو Apex 2020

كمپاني چيني خود را براي معرفي گوشي مفهومي Apex 2020 آماده مي كرد اما تعطيلي MWC بساطشان را به هم ريخت. اطلاعات چنداني درباره اين دستگاه ارائه نشده اما نسخه ۲۰۱۹ آن يكي از اولين مدل هاي بدون حفره دنيا بود. بعيد نيست اين كمپاني ششم اسفند از iQOO 3 در هند رونمايي كند.

هواوي ميت Xs

شايعات بسياري در مورد نسخه دوم گوشي تاشوي هواوي ميت ايكس به گوشي مي رسيد و انتظار مي رفت كه در بارسلون و در كنار تبلت ها، لپ‌تاپ ها و ديگر محصولات جديد هواوي شاهد رونمايي از آن با چيپست كرين ۹۹۰ باشيم. هواوي هنوز برنامه جديد خود پس از لغو MWC 2020 را اعلام نكرده است.

TCL و آلكاتل

TCL قصد عرضه گوشي هاي جديد تحت برند خودش و همچنين مدل هاي ديگري با لوگوي آلكاتل را دارد. كمپاني مذكور ابتدا قصد داشت با صرف نظر از كنفرانس مطبوعاتي تنها اين موبايل را MWC به نمايش بگذارد اما پس از كنسل شدن هنوز برنامه جديدش را اعلام نكرده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/17/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d9%84%d8%ba%d9%88-mwc-2020/

سئو كلاه خاكستري يا Gray Hat SEO چيست؟

۷۲ بازديد

امكان ندارد در كلمات كليدي رقابتي با به كارگيري سئو كلاه سفيد در نتايج جستجو به رتبه مناسبي دست پيدا كنيد.از طرفي هم اگر از روش كلاه سياه استفاده كنيد،امكان جريمه شدن از بدست گوگل زياد است و اين جريمه گاه ممكن از نتايج جستجو هم حذف شويد.پس فقط رهسپار كه در اين باقي مي ماند سئو كلاه خاكستري است.
 
 
 
فرشتهسئو كلاه خاكستريشيطان
 
با توجه به عكس ها اگر اهريمن را به عنوان سئو كلاه سياه و فرشته را به عنوان كلاه سئو كلاه سفيد در نظر بگيريم، با پيوستگي و مشاركت  اين دو ، موجودي در ظاهر معصوم اما داراي  ماهيت شيطاني  خواهد آمد كه ما به آن Gray Hat SEO خواهيم گفت.
به آميزه اي از روش‌هاي كلاه سفيد با كلاه سياه كه باهم اعمال مي‌شوند سئو كلاه خاكستري مي‌گويند. 
اكثر سئوكار ها و وبمستر ها از روش‌هاي كه صرفاً كلاه سياه يا كلاه سفيد است استفاده نمي‌كنند و بدون اينكه خود متوجه شوند طريق آن‌ها كلاه خاكستري است.
پايه و پاي بست، سئو با مفهوم سئو كلاه خاكستري پيوند دارد.چون سئو هم با لينك سازي پيوند دارد. همان‌گونه كه از اسم لينك سازي پيداست  لينك بيلدينگ كاري دستي است كه توسط كاربران به چهره طبيعي انجام نمي‌شود،در نتيجه مي‌توان گفت سئو را از اساس با مفهوم و روش‌هاي كلاه خاكستري گرده زد.
 
خريد بك لينك از حيث گوگل تخلف محسوب مي‌شود و گوگل سايت هاي كه به خريد فروش لينك مي‌پردازند تهديد به جريمه مي‌كند.بنابراين مي‌توان گفت خريد لينك مستقيماً خلاف قوانين گوگل است و يك روش كلاه سياه محسوب مي‌شود.
در پيوسته بخوانيد:  الگوريتم طرح صفحه‌بنديگوگل براي اين كه بداند لينك هاي ما طبيعي است يا خريداري شده است از ترفند هاي بهره‌گيري مي‌كند،كه بعضي از  آن‌ها شناخته‌شده هستند و مي‌توانيد آن‌ها را تشخيص دهيد و تا گوگل متصور نشود كه شما تخلف مي‌كنيد!
 
 
حذف شدن لينك:زماني كه لينك شما در يك سايت باشد و به چهره اتفاقاً لينك هاي شما حذف شوند و اين كار چند بار تكرار شود،گوگل تصور مي‌كند كه لينك را خريداري كرده‌ايد و مهلت زمان آن پايان يافته است كه لينك حذف شده است.بنابراين مراقب باشيد كه لينك هاي تان حذف نشود.
محدوديت لينك‌هاي يك بلاگ يا سايت:زماني كه يك بخش مشخص از وب‌نوشت‌ها، تنها و فقط به شما لينك مي‌دهند گوگل شك مي‌كند كه شما اين وب‌نوشت‌ها را راه‌اندازي كرده‌ايد. پس اگر مي‌خواهيد بلاگينگ كنيد و از اين بلاگ‌ها به خودتان لينك بدهيد، هر از چند گاهي از محتواي ساير سايت‌ها هم كاربرد كنيد. گاهي به بعضي وب‌سايت‌هاي ساير هم لينك بدهيد (مثلاً به ويكي‌پديا و…).
لينك بيلدينگ اتفاقاً مقطعي:به چهره اتفاقاً در اين

سئو كلاه خاكستري

هفته 100 عدد لينك مي‌خريد (به طريق هاي تبليغات متني رپورتاژ و ….) و پس از آن به مدتي از لينك سازي نيست خب گوگل فرض را بر اين مي‌گذارد كه اين 100 لينك را كه ايندكس كرده است، پيوندهايي هستند كه شما بابت آن پول داده‌ايد نه پيوند طبيعي
آي پي هاي يكسان:تخمين مي‌زنيم 80 الي 100 درصد بك لينك هاي رسيده شما از يك رنج آي پي باشد در اين چهره حد چشم براه حيوانات باغ‌وحش گوگل باشيد زيرا سايت شما استراحتگاهي برايشان خواهد بود و به سرعت در نتايج جستجو افت خواهيد كرد