تست مقاومت نااميد كننده گلكسي زد فليپ [تماشا كنيد]

۵۸ بازديد

زماني كه سامسونگ گلكسي زد فليپ را معرفي كرد، اعلام كرد نمايشگر اين گوشي از پلاستيك استفاده نمي‌كند و به جاي آن يك شيشه بسيار نازك دارد. كمپاني كره‌اي گفته بود اين نمايشگر مشكلات پلاستيك به كار رفته در گلكسي فولد و موتورولا ريزر را نداشته و بسيار مقاوم‌تر است. بسياري از علاقه‌مندان از اين قضيه به وجد آمده و اميدوار بودند پايان نمايشگر‌هاي فاجعه‌بار تاشو را شاهد باشند؛ اما اين گونه نيست و به نظر مي‌رسد سامسونگ وعده‌اي توخالي داده باشد.

زك نلسون يكي از يوتيوبرهاي معروف است كه مقاومت گوشي‌ها را با شكنجه كردن شديد آن‌ها مي‌سنجد. او به تازگي ويديويي از گلكسي زد فليپ منتشر كرده كه پيشنهاد مي‌كنيم خودتان ابتدا آن را ببينيد:

 

 

او براي تست مقاومت نمايشگر از درجه سختي موس (Mohs Scale) استفاده مي‌كند. درجه سختي مواد در اين مقياس از يك تا ۱۰ در نظر گرفته مي‌شود كه يك مربوط به تالك يا نرم‌ترين ماده و ۱۰ مربوط به الماس يا سخت‌ترين ماده مي‌شود. به كمك اين درجه سختي، مي‌توان تعيين كرد كه كدام ماده روي ديگري خط و خش مي‌اندازد.

شيشه محافظت‌كننده از نمايشگر گوشي‌هاي غير تاشو، معمولا از درجه سختي ۷ به بعد (كوارتز) خط مي‌افتند. پلاستيك به كار رفته در گوشي‌هاي تاشو نظير موتورولا ريزر و گلكسي فولد اما از درجه سختي ۲ به بعد خط و خش دائمي مي‌افتند. با توجه به تبليغات و مانور ويژه‌اي كه سامسونگ براي شيشه بسيار نازك گلكسي زد فليپ انجام داده بود، انتظار داشتيم كه مقاومت آن، نه در حد و اندازه‌هاي گوشي‌هاي معمولي ولي حداقل بيشتر از نمايشگرهاي پلاستيكي باشد.

گلكسي زد فليپ

 

زك نلسون اما با تست خود مشخص كرد كه شيشه بسيار نازك دقيقا اندازه نمايشگرهاي پلاستيكي مقاومت دارد و در سختي ۲ به راحتي خط مي‌افتد.در نتيجه به نظر مي‌رسد سامسونگ چندان هم نبايد به تكنولوژي شيشه خود مي‌باليد. از طرفي برخي از گمانه‌زني‌ها مي‌گويند كمپاني كره‌اي از پليمر پلاستيك و شيشه استفاده مي‌كند. خود اين كمپاني مي‌گويند گلكسي زد فليپ از پوشش پلاستيكي براي محافظت از نمايشگر اصلي استفاده مي‌كند و در اصل چيزي كه خط مي‌افتد اين پوشش محافظ پلاستيكي است و نه خود نمايشگر اصلي سوپر امولد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/17/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%b2%d8%af-%d9%81%d9%84%db%8c%d9%be-%d8%aa/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.