آرشیو دی ماه 1398

تكنولوژي روز

14 تكنيك موثر در بازاريابي تلفني

۷۰ بازديد

در بين طريق هاي گوناگون ارتباط با مشتري همانند تبليغات، روابط عمومي، فروش شخصي و بازاريابي مستقيم، روش هاي بستگي دو طرفه مثل فروش شخصي و بازاريابي سر راست موثرتر خواهند بود و دليل آن هم بستگي دو طرفه اي است كه بين بنگاه اقتصادي و مشتريان چهره مي گيرد.
با رقابتي تر شدن كسب و كارها، اهميت پيوستگي كارساز با مشتريان نيز افزايش مي يابد. 

تكنيك هاي فروش تلفني

احد از راه هاي بازاريابي مستقيم، بازاريابي تلفني است كه سهم گيري صحيح از تلفن علاوه بر نكات گفته شده در راستاي مديريت زمان نيز به بازاريابان كمك مي كند. در اين وابستگي هم صاحبان سوداگري در شناساندن خويش به مشتري تلاش مي كنند و هم فرصتي فراهم مي شود تا صداي مشتري را بشنوند و از نيازهاي او آگاه شوند.حتماً بخوانيد :5 اصل در بازاريابي انگيزشي
بازاريابي تلفنياگر بدون وقت قبلي به محل برپايي مشتري مراجعه كنيد، موعد زيادي را در گذرگاه صرف مي كنيد و امكان دارد طرف در محل نباشد يا اينكه بعد از مدتي چشمداشت شما را نپذيرد. پس بهتر است ملاقات هاي حضوري حتي الامكان با وقت قبلي باشد. تلفن را كمينه نگيريد. اين وسيله سرعت كار شما را افزايش مي دهد و بدانيد كه تلفن براي آغاز وابستگي زياد پسنديده است.


تاكتيك هاي بازاريابي تلفني :
1- كار با تلفن بايد هدفمند باشد:براي هريك از مكالمات تلفني خويش از قبل برنامه ريزي كنيد، اول تمام مكالمه را در ذهنتان تمرين كنيد. مجسم سازيد كه پيشاپيش در اين كار موفق شده ايد و حالا تنها مي خواهيد اين موفقيت را تكرار كنيد.
قبل از اخذ شماره خود را كاملاً حاضر كنيد. اين آمادگي دربرگيرنده سرحال بودن ، به پيشه بردن عبارات كليدي مثبت مشابه اين كه : "الان مي خواهم يك مكالمه تلفني موفق داشته باشم"، تبسم زدن، فراهم بودن دست موزه شغل مانند فيش يادداشت، قلم، اطلاعات باره بيچارگي و... . معطل گذاشتن مشتري براي پيدا كردن خودكار، شمردن و ... مناسب نيست.
2- بامداد زود شروع كنيدكسب و كار از ساعت 8 شروع مي شود، ضمن اين كه خيلي از مديران كامياب قبل از ساعت 8 صبح در محل كارشان جضور دارند. سحر خيز باش الي كامروا شوي.
3- دست نوشته داشته باشيد:متني را از پيش آماده كنيد تا در شروع مذاكرات متعلق به كاربرد كنيد. اين متن بايد شما و شركت شما را معرفي كند، مقصود شما از تلفن زدن را ذكر كند و مزاياي فرآورده و وجه تمايزتان را نشانه دهد. چنان ماهرانه از متن بهره‌گيري كنيد كه طرف مقابل متوجه روخواني تان نشود.حتماً بخوانيد :10 اخطار در بازاريابي تلفني
4- در مذاكرات تلفني مهم، ايستاده صحبت كنيد.در اين صورت آدرنالين اكثريت از مغز ترشح مي شود و تسلط شما را بالا مي برد.
5- يك شماره آينه روي ميزتان قرار دهيدتا در هنگام مكالمه به آن نگاه كنيد و تبسم بزنيد. حالت چهره شما در صدايتان منعكس مي شود، به ياد داشته باشيد كه در بازاريابي تلفني فقط جنگ افزار شما صداست، پس اين جنگ افزار را درست به شغل گيريد.
مشتري بايد در بدن و لحن صداي شما شادابي را دريافتن كند. معايب تلفن به عنوان يك عامل ارتباطي دربرگيرنده نبود وابستگي چشمي و شايستن آماده نبودن طرف روبرو يا منحرف شدن پروا او به ديگر كار و جنبش ها مي شود. لذا صداي گرم و جذاب شما بايد تمام اين نقايص را جبران كند.
6- با بيننده تعامل داشته باشيددر ابتداي مكالمه اسم بيننده را بپرسيد و در درازا صحبت 2 الي 3 بار او را با نامش خطاب كنيد. كوشش كنيد با مشتري گفتگو كنيد نه اين كه به طور يك جانبه مطالبي را به او بگوييد. همچنين بهتر است براي وقت مشتري ارزش قائل شويد و در چهره عدم ميل او، وقت ديگري را براي مذاكره درخواست كنيد.
7- با سرعت مناسب صحبت كنيدبه طوري كه كارايي احسان داشته باشد. اگر در مكالمه هاي تلفني طرف مقابل شما فرياد مي كشد و راز شما عدل مي زند، هرگز مقابله به مانند نكنيد. بلكه آرام و نرم و با ملايمت گفتگو كنيد، در اين گونه مواقع بهتر است بايستيد و به مكالمه پيوستگي بدهيد.
8- احتمالاً طرف گفتگو شما سوالات غير پيوسته و يا حتي خصوصي مطرح كند، خونسرد باشيد و عصباني نشويد، مديريت ارائه اطلاعات داشته باشيد، نياز نيست به همه سوال ها پذيرش دهيد، گاهي خود را به نشنيدن بزنيد و مجدداً جستار اصلي را پيش بكشيد و برخي مواقع هم مزاح كنيد و سوال ها را با ظرافت رد كنيد. يادتان باشد هدف بازاريابي رسيدن به تعامل است نه مشغول شدن به تقابل، كه نتيجه مثبتي براي سوداگري ندارد. به هر حال كوشش كنيد مودبانه برخورد كنيد و با سياست و بازي با لغات مكالمه را به انجام برسانيد. در كل حال مواظب منش مشتري باشيد.
9- مراقب سخن خود باشيد :در حذف كلمات كليشه اي و عباراتي كه تكيه كلام شما شده اند اما خيلي مناسب نيستند، تلاش كنيد. بانو ها از اصطلاحات مردانه و آقايان از اصطلاحات زنانه نبايد بهره‌گيري كنند. هدف از بازاريابي تلفني گرفتن وقت از مخاطب براي ملاقات حضوري است، لذا از ارائه اطلاعات زياد امتناع كنيد، در ملاقات حضوري شما علاوه بر صدا، ابزارهاي ديگري هم براي تاثير گذاشتن بر مشتري در گزين كردن داريد همانند زبان بدن، تيپ ظاهري، نمونه كالا، كاتالوگ، فيلم و.. لذا منظور بنيادين تان گرفتن وقت ملاقات باشد.
10- صدايتان را ضبط كنيد و به آن گوش دهيد.اين شغل مايه مي شود لغايت عيوب كارتان را پيدا كنيد و با تمرين و مهارت آن ها را برطرف سازيد.
11- كوشش كنيد سوال ها و اعتراضات مشتريان را پيش بيني كنيد و ليست سوال هاي احتمالي خود را كامل كنيد. پاسخ هاي اين سوالات را هم حاضر كنيد. اين كار ميزان آمادگي شما را در مذاكرات بعدي افزايش مي دهد.حتماً بخوانيد :10 قدم براي ايجاد رابطه خوب با مشتري
12- به منشي ها خيلي احترام بگذاريداين ها كسان مهمي هستند و مي توانند اخ شما براي برقراري تماس به مديرشان باشند و يا اينكه مانع شما بشوند. در نخستين تماس با منشي ها، جمله اي كه مي گوييد مودبانه و سريع باشد تا او را ناچار به جنبش سريع كند مثلاً درود بانو ... لطفا... . جمله شروع نبايد از ناحيه سستي و يا عبارات داراي بار رواني منفي مانند پوزش مي‌خواهم مزاحم شدم يا خسته نباشيد به اتفاق باشد. وانگهي شما بايد قاطع و با اعتماد به نفس گفتگو كنيد و مِن مِن نكنيد.
13- شمار تلفن زدن هايتان را افزايش دهيد.قرار نيست تمام تماس هاي شما به پيمان ملاقات يا معامله منجر شود ولي هرچقدر شمار تماس هاي شما اغلب باشد و چيرگي تان بالاتر رود قطعاً شمار ملاقات ها و داد و ستدها هم افزايش مي يابد، رابطه سر راست بين مشتري يابي امروز و منافع فردا وجو دارد.
14- موفقيت و شكست هايتان را در بازاريابي تلفني موشكافي كنيد و متعلق به ها درس بگيريد، يگانه از بهترين آموزگار ها تجربه است. هربار كه گوشي را برمي داريد بايد خود را از نو بسازيد. اجازه ندهيد تكراري بودن امور، شما را خسته كند. بايد هر روز مجدد در مورد آن چه اتمام مي دهيد، فكر كنيد.

حذف پس زمينه تصاوير، تنها با چند كليك ساده

۶۹ بازديد

حذف بسيار ساده و آسان پس زمينه از تصاوير با يك ابزار تحت وب با نام Clipping Magic، سريع، آسان، بدون نياز به نصب نرم افزار اضافه. حذف پس زمينه از تصاوير كاري است كه كاربران متوسط به بالا در فتوشاپ قادر به انجام آن مي باشند، اما اگر توانايي اين كار را نداريد فتوشاپ را فراموش كنيد!

 

خوشبختانه با كمك Clipping Magic به سادگي قادر به انجام اين كار خواهيد بود. تنها كافي است تصاوير خود را به سايت Clipping Magic كشيده و مراحل كار را دنبال كنيد. اين ابزار تحت وب راهي آسان براي كاري تقريبا دشوار است!

 

چطور از Clipping Magic استفاده كنيم؟

 

حذف پس زمينه تصاوير, Clipping Magic, نصب نرم افزار

 

مرحله ي اول
ابتدا وارد سايت شويد. http://clippingmagic.com

آپلود تصوير در Clipping Magic بسيار ساده است. تنها كافي است برروي دكمه choose file كليك كرده و تصويرتان را انتخاب كنيد و يا عكس مورد نظرتان را كشيده و در كادر Drag and Drop Image Here رها كنيد.

 

حذف پس زمينه تصاوير, Clipping Magic, نصب نرم افزار

 

بعد از آپلود كامل تصوير وارد بخش ويرايش خواهيد شد. Clipping Magic كار شناسايي تصوير مورد نظر را از پس زمينه به كمك دو ابزار با رنگ هاي سبز و قرمز انجام مي دهد. به سادگي بخش هايي از تصوير اصلي را با ابزار سبز رنگ رنگ كرده و قسمت پس زمينه را با ابزار قرمز مشخص كنيد تا برنامه بقيه كارها را بصورت خودكار براي شما انجام دهد. يادآوري مي كنم نيازي به رنگ آميزي دقيق همه بخش ها نيست و تنها بايد مانند تصوير زير خط ها را در جاي
درست بكشيد.

 

حذف پس زمينه تصاوير, Clipping Magic, نصب نرم افزار


به همين راحتي به همين خوشمزگي! Clipping Magic توسط بخش هاي هايلايت شده  شما تصوير و پس زمينه را شناسايي و خطوط جدا كننده اينها را براساس الگوريتم هاي خود شناسايي خواهد كرد. پس از اتمام كار مي توانيد نتيجه كارتان را با فرمت PNG دانلود كرده و يا آن را با دوستانتان به اشتراك بگذاريد.

 

حذف پس زمينه تصاوير, Clipping Magic, نصب نرم افزار

 

تست كاركرد برنامه تحت وب Clipping Magic

بياييد باهم به تست Clipping Magic بپردازيم و ببينيم اين ابزار چطور كار مي كند. اولين تست را با كارتون زير انجام دادم كه نتيجه چندان بدي مشاهده نشد.

 

حذف پس زمينه تصاوير, Clipping Magic, نصب نرم افزار

 

همانطور كه ميبينيد در مرزبندي تصوير با پس زمينه اشكالاتي وجود دارد كه مي توان با استفاده از زوم برروي تصوير و نازكتر كردن ابزار انتخاب لبه هاي تصوير را با دقت بيشتري انتخاب كرده تا برنامه در اين مورد دچار ايرادهاي بالا نشود. براي ورود و استفاده از ابزار آنلاين Clipping Magic به آدرس http://clippingmagic.com مراجعه نماييد.

 

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/remove-background1-simple.html

نحوه ي جايگزين كردن آسمان در عكس

۷۱ بازديد

توجه كنيد كه مي بايست ابعاد هر دو عكس انتخابي دقيقا يكسان باشند، پس بهتر است ابتدا اين موضوع را چك كرده و در صورت نياز ابعاد (طول و عرض) آن ها را يكسان كنيد. در اين آموزش از PS5 استفاده شده اما استفاده از نسخه هاي پايين تر نيز مشكلي ايجاد نخواهد نمود.

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

گام ۰۱: انتخاب و كپي عكس اصلي
اولين چيزي كه ما بدان نياز داريم انتقال هر دو عكس به يك داكيومنت و سپس تركيب آن ها با يكديگر مي باشد. حال برنامه ي فتوشاپ را باز نموده و هر دو عكس را به آن منتقل مي كنيم. پنجره ي مربوط به عكس اصلي را فعال نموده و به منظور انتخاب آن، كليدهاي Ctrl+A  را مي فشاريم. در اين هنگام خواهيد توانست يك سلكشن را در اطراف آن عكس مشاهده نماييد. پس از انتخاب، براي كپي كردنِ آن به كليپبورد Ctrl+C  را مي فشاريم:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

گام ۰۲: قرار دادن عكس اصلي در داكيومنت عكس آسمان
در اين مرحله پنجره ي مربوط به عكس اصلي را فعال نموده و كليدهاي Ctrl+V  را بفشاريد. همان گونه كه در پنل لايه ها نيز مشاهده مي كنيد عكس اصلي در لايه اي جديد (Layer 1) در بالاي لايه مربوط به عكس آسمان (Background) قرار خواهد گرفت:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

گام ۰۳: كپي نمودنِ Layer 1
اسلايدرهاي Advanced Blending در فتوشاپ (كه ما از آن ها به طور مختصر استفاده خواهيم نمود) مي توانند نواحي مشخصي از يك تصوير را بر حسب رنگ شان انتخاب و پنهان كنند. اين بدان معناست كه آن ها مي توانند بدون تحت تاثير قرار دادن رنگ سبز درخت ها، آسمانِ آبي را انتخاب و پنهان سازند.

 

ولي هنگامي كه ما به اسلايدرهاي Blending مي گوييم كه قسمت هاي آبي رنگ را پنهان كن آن نواحي ديگر نمي توانند به سادگي در آسمان ديده شوند. با توجه به اين كه رنگ آبي در رنگ هاي ديگر (به خصوص خاكستري و سفيد) نيز مورد استفاده قرار گرفته است مي بايست به منظور جلوگيري از تحت تاثير قرار گرفتنِ آن نواحي ابتدا آن قسمت ها را از تغيير مصون بداريم.

 

در ابتدا يك كپي از عكس اصلي ايجاد مي كنيم. بدين منظور لايه ي عكس اصلي را فعال نموده و دكمه هاي Ctrl+J  را مي فشاريم. همان گونه كه مشاهده خواهيد نمود در سند اصلي هيچ تغييري رخ نخواهد داد، فقط در پنل لايه ها لايه ي جديدي تحت عنوان Layer 1 Copy ايجاد خواهد شد:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

گام ۰۴: پنهان كردن لايه ي بالايي
از آن جايي كه در حال حاضر به لايه ي بالايي (Layer 1 copy) نيازي نداريم بر روي آيكون چشمي كه در سمت چپ لايه ي مذبور واقع شده كليك نموده و آن را به طور موقت پنهان مي سازيم:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

گام ۰۵: انتخاب Layer 1
براي فعال نمودن مجدد لايه ي مربوط به عكس اصلي، در پنل لايه ها بر روي Layer 1 كليك مي كنيم:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

گام ۰۶: انتخاب قسمت زيرين آسمان
در ادامه قصد داريم اطراف قسمت زيرين آسمان را با يك سلكشن مشخص كنيم. به عبارت ديگر مي خواهيم قسمتي را كه تمايل داريم از گزند تغييرات اسلايدر Advanced Blending در امان بماند را مشخص نماييم. در صورت تمايل مي توانيد از ابزار استاندارد Lasso Tool استفاده كنيد، البته در اين مورد من ترجيح مي دهم از Polygonal Lasso Tool استفاده كنم:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

حال كه اين ابزار را انتخاب نموديد همانند تصوير زير به كشيدن يك سلكشن در اطراف ناحيه ي مورد نظر اقدام كنيد. لازم به ذكر است به خاطر شباهت بسيار در تُن و رنگ قسمت بالايي دودكش و آسمان در هنگام جداسازيِ دودكش از آسمان دقت كافي نماييد:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

همان گونه كه مشاهده نموديد رسم اين سلكشن بسيار ساده مي باشد و اكنون قسمتي را كه مي خواهيم از دامنه تغييرات اسلايدر Advanced Blending در امان بماند را انتخاب نموده ايم:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

گام ۰۷: اضافه نمودن يك ماسك لايه
حال كه سلكشن مان را ترسيم كرده ايم بياييد آن را به يك Layer mask تبديل كنيم. به اين منظور در انتهاي پنل لايه ها بر روي آيكون Layer Mask كليك كنيد:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

فتوشاپ يك Layer Mask جديد را به لايه ي ۱ در پنل لايه ها اضافه مي كند. همان گونه كه مشاهده مي كنيد قسمتي كه قبلا انتخاب كرده بوديم به رنگ سفيد نشان داده مي شود و اكنون مي توانيم آن قسمت را در داكيومنت مان مشاهده كنيم (طبيعتا قسمت مشكي رنگ را ديگر در سند اصلي نخواهيم ديد):

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

همان گونه كه در تصوير زير نيز مشاهده مي كنيد در پس زمينه ي عكس آسمان جديدي جايگزين شده است. درست كه اين جايگزيني صورت گرفته اما هنوز ار نظر حرفه اي مقداري كار باقي مانده كه در ادامه به آن ها مي پردازيم:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

گام ۰۸: انتخاب و روشن كردن لايه بالايي (Layer 1 Copy)
براي فعال كردن لايه بالايي (Layer 1 Copy) بر روي آن كليك كرده و در ادامه بر روي آيكون چشمي كه در سمت چپ قرار گرفته كليك كنيد. با اين عمل لايه ي جديد به سند مان بازخواهد گشت:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

پس از اجراي گام بالا مجددا تمام اجزاي عكس اصلي در پنجره ي جاري به نمايش درخواهند آمد:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

گام ۰۹: باز كردن Blending Options  و تغيير مقدار گزينه ي “Blend If” به Blue.
در پنل لايه ها بر روي تصوير كوچك (thumbnail) لايه ي بالايي دابل كليك كنيد:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

پس از دابل كليك كادر محاوره اي Layer Style باز مي شود كه در ستون وسط آن Blending Options قرار گرفته است. در انتهاي ستون مقدار Blend If را به Blue تغيير دهيد:

 

آموزش فتوشاپ, كار با ماسك لايه, فتوشاپ PS5

 

گام ۱۰: كشيدن نشانگر اسلايدر از راست به چپ
پس از انجام گام قبل مشاهده خواهيد نمود كه رنگ دو اسلايدر پايين كه از طيف سياه تا مشكي بود به آبي تا مشكي تغيير مي يابد. اسلايدري كه ما با آن كار داريم هماني ست كه در بالا واقع شده (با نام This Layer). بر روي شكل مثلثي كه در سمت راستِ آن واقع شده كليك كرده و آن را به سمت چپ بكشيد:

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/replace-sky2-photos.html

طراحي سايت ارزان قيمت

۹۷ بازديد

ساخت طراحي وب سايت شركتي ارزان در طراحي تارنما شركتي ارزان، منظور معرفي و نمايش نمونه كارها و خدمات يك بنياد-نهاد-سازمان يا شركت مي باشد. به دليل استفاده زياد كاربران از اينترنت، دارا بودن وب سايت اختصاصي براي شركت ها، بسيار اهميت داشته و در چشم

طراحي سايت شركتي ارزان

وهمچشمي نقطه ي مثبتي محسوب مي شود.     طراحي وب سايت شركتي ارزان       ديزاين طراحي تارنما شركتي ارزان  با پيمان دادن محصولات در وب سايت، امكان دسترسي به عكس، مشخصات و بها محصولات آسان شده و براي تعداد افراد زيادي فراهم مي شود.  طراحي وب سايت شركتي ارزان مسير ارتباطي خوبي جهت برقراري ارتباط مشتريان نيز مي باشد. در واقع معرفي محصولات در طراحي وب سايت شركتي ارزان، خويش نوعي بازاريابي اينترنتي است.     طراحي تارنما شركتي ارزان     چرا طراحي وب سايت شركتي ارزان؟؟؟ فارغ از شيوه كار و جنبش شما در دنياي حقيقي، سرمايه گذاري براي حضور پر رنگ كسب و كارتان در دنياي آنلاين امري مهم و قابل پروا است. اولين گام اين حضور را با طراحي تارنما شركتي ارزان وحرفه اي، محكم برداريد.   به واسطه  طراحي تارنما شركتي ارزان ميتوانيد خدمات و محصولاتتان را به بهترين شكل شدني به كاربران ارائه داده و همواره با آنان در تعامل باشيد.     طراحي تارنما شركتي ارزان      طراحي وب سايت شركتي ارزان بايد چگونه باشد؟؟؟  طراحي تارنما شركتي ارزان بايد بگونه اي باشد كه اگر كاربري بدون ذهنيت قبلي از فعاليت شما در دنياي راستين و براي نخستين بار از راه تارنما تان با برند شما آشنا شد، با تصويري آرماني از كسب و كار و نحوه ارائه آن مواجه شود.            طراحي وب سايت شركتي ارزان   هدف تيم حرفه اي وب سايت نويسان ساپرن در طراحي وب سايت شركتي ارزان، ثبت جلوه اي زيبا و ماندگار از تجارت شما در ذهن بيننده است.     امروزه با اشاعه حضور مخاطبان ومشتريان درفضاي مجازي، لزوم حضور و تكاپو كمپاني ها در اينترنت نيز بيش ازپيش افزايش مكشوف است. اين حضوردرقدم اول نيازمند طراحي تارنما شركتي ارزان با امكانات و كيفيت پسنديده است. طراحي وب سايت شركتي ارزان براي برندها امثال داشتن خانه يا پايگاهي در اينترنت است كه از طريق آن مي توانند محصولات و خدمات‌شان را بدون واسطه به مشتريان خود معرفي كرده و ارتباطي دو سويه با آن ها برپا نمايند.

سهم ويندوز ۱۰ از نصف هم گذشت!

۷۴ بازديد

 

منبع:

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,ويندوز ۱۰
تازه‌ترين آمار و گزارش‌هاي منتشر شده حاكي از آن است كه سهم ويندوز ۱۰ از بازار رايانه‌هاي جهان از مرز ۵۰ درصد نيز عبور كرده است.

به گزارش ايسنا، سال گذشته بود كه مايكروسافت به‌عنوان شركت توسعه و ارائه‌دهنده سيستم عامل محبوب و پرطرفدار ويندوز، اعلام كرد كه تنها تا اول سال ۲۰۲۰ ميلادي از نسخه ويندوز ۷ پشتيباني مي‌كند و شركت‌ها و سازمان‌هايي كه مي‌خواهند همچنان از اين نسخه نسبتا قديمي استفاده كنند، بايد با پرداخت مبلغي معلوم و مشخص، پشتيباني مايكروسافت را براي دريافت به‌روزرساني و وصله‌هاي امنيتي دريافت كنند.

 

بعد از آن آمار قابل توجهي از كاربران نسخه ويندوز ۷ تصميم گرفتند كه نسخه قديمي ويندوز ۷ را به روزرساني كرده و ويندوز ۱۰ را بر روي سيستم عامل رايانه شخصي خود ريخته و نصب كنند. به همين ترتيب تعداد رايانه‌هاي مبتني بر سيستم عامل ويندوز ۱۰ به ميزان چشمگيري رشد و افزايش يافت تا جايي كه اخيرا آمار و گزارش هاي منتشر شده در وب سايت venturebeat نشان مي‌دهد كه سهم ويندوز ۱۰ در ميان رايانه‌هاي شخصي از ۵۰ درصد نيز عبور كرده است.

 

اين درحالي است كه سهم ويندوز ۷ از ۳۶ درصد به ۳۰ درصد كاهش و تقليل يافته است كه اين بدان معناست تعداد بيشتري از كاربران رايانه‌هاي شخصي درحال مهاجرت و كوچ از نسخه‌هاي قديمي به جديد سيستم عامل ويندوز هستند.

 

بر اساس نمودار دايره‌اي زير، سهم نسخه‌هاي مختلف سيستم عامل ويندوز در كنار سهم ساير سيستم عامل هاي رايانه‌اي همچون مك‌اواس و لينوكس به ترتيب ذكر شده است:

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,ويندوز ۱۰

 

طبق داده هاي ذكر شده در نمودار بالا، سهم ويندوز ۱۰، ۵۰.۹۹ درصد، ويندوز ۸.۱، ۴.۲۰ درصد، ويندوز ۸، ۰.۶۳ درصد، ويندوز ۷، ۳۰.۳۴ درصد و ويندوز ايكس پي نيز ۱.۵۷ درصد گزارش و اعلام شده است. 

 

سهم سيستم عامل مك‌اواس اپل نيز در ميان رايانه هاي شخصي، ۹.۶۸ درصد و لينوكس نيز ۱.۷۲ درصد اعلام شده است. 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11035619.html

مشخصات سري جديد موبايل «ويوو» فاش شد

۷۳ بازديد



 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, موبايل ويوو
مشخصات كامل سري جديد موبايل شركت چيني «ويوو» فاش شده است. به نظر مي رسد اين سري شامل دو موبايل با نمايشگر ۶.۸۹ اينچي و ويژگي هاي يكسان است كه يكي از آنها با استاندارد۵G عرضه مي شود .

به گزارش مهر به نقل از گيزموچاينا، شركت چيني «ويوو»  قصد دارد از سري جديد موبايل هايNEX در چين رونمايي كند. اين سري موبايلVivo NEX ۳ نام دارد و هرچند برخي ويژگي هاي آن مشخص شده بود اما به تازگي مشخصات كامل آن فاش شده است.

 

طبق گزارش هاي موجود موبايل هاي «ويوو نكس ۳»(Vivo NEX ۳) و «نكس ۳ ۵G» تقريبا ويژگي هاي يكساني دارند و همانطور كه نامشان نشان مي دهد يكي از آنها از استاندارد اينترنت۵Gپشتيباني مي كند.

 

اين موبايل ها نمايشگر ۶.۸۹ اينچي  مدل «واترفال» با وضوح ۲۲۵۶ در ۱۰۸۰ پيكسل دارند. همچنين به نظر مي رسد نسبت نمايشگر به بدنه موبايل نيز ۹۹.۶ درصد باشد كه خارق العاده به نظر مي رسد.

 

در كنار اين موارد يك حسگر اثر انگشت زير نمايشگر نصب شده است.  اين دستگاهها مجهز به تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس اسنپ دراگون با ۸ هسته هستند.  البته موبايل «نكس ۳ ۵G» تراشه اسنپ دراگونX۵۰ دارد تا قابليت اتصال به شبكه اينترنت۵G را فراهم كند.

 

اين موبايل ها مجهز به ۳ دوربين پشتي هستند. دوربين اصلي پشتي ۶۴ مگاپيكسل است.  دوربين جلويي دستگاه نيز ۱۶ مگاپيكسل اعلام شده است.

 

 تلفن هاي هوشمند ويوو  با ۸ و ۱۲ گيگابايت RAM عرضه مي شوند و براي حافظه داخلي آنها سه گزينه ۱۲۸،۲۵۶ و ۵۱۲ گيگابايت در نظر گرفته شده است. همچنين شركت توليد كننده همچنان جك ۳.۵ ميلي متري هدفون را حفظ كرده است. اين دستگاهها باتري ۴۵۰۰ ميلي آمپري خواهند داشت.

 

هرچند ويژگي هاي كامل سري «ويوو نكس۳» فاش شده اما هنوز مشخص نيست اين شركت دستگاه ها را در چه زماني عرضه مي كند.  

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11035627.html