سهم ويندوز ۱۰ از نصف هم گذشت!

۷۵ بازديد

 

منبع:

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,ويندوز ۱۰
تازه‌ترين آمار و گزارش‌هاي منتشر شده حاكي از آن است كه سهم ويندوز ۱۰ از بازار رايانه‌هاي جهان از مرز ۵۰ درصد نيز عبور كرده است.

به گزارش ايسنا، سال گذشته بود كه مايكروسافت به‌عنوان شركت توسعه و ارائه‌دهنده سيستم عامل محبوب و پرطرفدار ويندوز، اعلام كرد كه تنها تا اول سال ۲۰۲۰ ميلادي از نسخه ويندوز ۷ پشتيباني مي‌كند و شركت‌ها و سازمان‌هايي كه مي‌خواهند همچنان از اين نسخه نسبتا قديمي استفاده كنند، بايد با پرداخت مبلغي معلوم و مشخص، پشتيباني مايكروسافت را براي دريافت به‌روزرساني و وصله‌هاي امنيتي دريافت كنند.

 

بعد از آن آمار قابل توجهي از كاربران نسخه ويندوز ۷ تصميم گرفتند كه نسخه قديمي ويندوز ۷ را به روزرساني كرده و ويندوز ۱۰ را بر روي سيستم عامل رايانه شخصي خود ريخته و نصب كنند. به همين ترتيب تعداد رايانه‌هاي مبتني بر سيستم عامل ويندوز ۱۰ به ميزان چشمگيري رشد و افزايش يافت تا جايي كه اخيرا آمار و گزارش هاي منتشر شده در وب سايت venturebeat نشان مي‌دهد كه سهم ويندوز ۱۰ در ميان رايانه‌هاي شخصي از ۵۰ درصد نيز عبور كرده است.

 

اين درحالي است كه سهم ويندوز ۷ از ۳۶ درصد به ۳۰ درصد كاهش و تقليل يافته است كه اين بدان معناست تعداد بيشتري از كاربران رايانه‌هاي شخصي درحال مهاجرت و كوچ از نسخه‌هاي قديمي به جديد سيستم عامل ويندوز هستند.

 

بر اساس نمودار دايره‌اي زير، سهم نسخه‌هاي مختلف سيستم عامل ويندوز در كنار سهم ساير سيستم عامل هاي رايانه‌اي همچون مك‌اواس و لينوكس به ترتيب ذكر شده است:

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,ويندوز ۱۰

 

طبق داده هاي ذكر شده در نمودار بالا، سهم ويندوز ۱۰، ۵۰.۹۹ درصد، ويندوز ۸.۱، ۴.۲۰ درصد، ويندوز ۸، ۰.۶۳ درصد، ويندوز ۷، ۳۰.۳۴ درصد و ويندوز ايكس پي نيز ۱.۵۷ درصد گزارش و اعلام شده است. 

 

سهم سيستم عامل مك‌اواس اپل نيز در ميان رايانه هاي شخصي، ۹.۶۸ درصد و لينوكس نيز ۱.۷۲ درصد اعلام شده است. 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11035619.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.