معاون وزير خارجه: شركت‌هايي كه از بازار ايران بروند شرايط آساني براي بازگشت نخواهند داشت

۷۵ بازديد

معاون وزير خارجه ايران، در واكنش به خروج شركت‌هاي كره‌اي از بازار ايران اعلام كرده اين شركت‌ها در آينده اقتصاد ايران در اولويت نخواهند بود.

«عباس عراقچي» با تاكيد بر اينكه فشار حداكثري آمريكا به اوج رسيده و «شرايط بسيار سختي» وجود دارد، خروج اين شركت‌ها را «همراهي» با آمريكا توصيف كرده است. عراقچي گفته است شركت‌هايي كه در اين شرايط از ايران مي‌روند، «بازاري را از دست داده‌اند كه به آساني نخواهند توانست دوباره به دست بياورند».

روز شنبه ۲۷ بهمن ماه بود كه «عباس موسوي»، سخنگوي وزارت خارجه ايران نيز با انتشار تصويري از پايين كشيدن بيلبوردهاي مغازه‌هاي سامسونگ و ال‌جي در توييتر خود نوشت: «شركت‌هاي خارجي كه ايران را ترك مي‌كنند، «بدانند بازگشت به بازار ايران بسيار سخت خواهد بود.»

اظهارات عباس عراقچي و توييت سخنگوي وزارت خارجه ايران در واكنش به خبرهاي منتشرشده درباره خروج سامسونگ و ال‌جي از بازار لوازم خانگي اعلام شده است. روز جمعه ۲۵ بهمن ماه بود كه رئيس هيئت مديره انجمن لوازم صوتي و تصويري ايران، از پايان كار شركت‌هاي كره‌اي «ال‌جي» و «سامسونگ» در بازار لوازم خانگي خبر داد.

 

علت اين قطع همكاري تحريم‌هاي آمريكا اعلام شده و در كنار موضوع همكاري نكردن شركت‌هاي كره‌اي و «تحويل ندادن جنس و مواد اوليه به شركت‌هاي ايراني» مطرح شده است؛ موردي كه البته توسط اين مجموعه‌ها رد شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده چند شركت ايراني از جمله گلديران و سام الكترونيك با استفاده از «زيرساخت‌هايي» كه قبلاً از كره‌ جنوبي وارد شده‌اند و انتقال تكنولوژي كه از سوي اين كشورها براي آنها صورت گرفته، قصد دارند از سال آينده توليد لوازمي چون تلويزيون، نمايشگر، ماشين لباس‌شويي و يخچال را شروع كنند. برخي محصولات جي‌پلاس در حال حاضر در بازار كشور وجود دارند و فاز جديد محصولات اين شركت كه متعلق به موبايل است نيز به زودي وارد بازار خواهد شد.  سام الكترونيك نيز برنامه ريزي كرده تا فاز اول محصولات خود كه شامل مانيتور و تلويزيون مي شود قبل از سال نو تجاري سازي كند و پس از آن محصولات برودتي و شوينده ها را در سال ۹۹ وارد بازار كشور كند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/16/%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%88%d9%86-%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.