گوشي هاي هوشمند اينده چه ويژگي هايي دارند

۹۷ بازديد

امروزه تكنولوژي با پيشرفت‌هاي چشمگيري همراه است كه اين پيشرفت‌ها بدون شك شامل حال گوشي‌هاي هوشمند نيز خواهد شد، اما گوشي‌هاي آينده نسبت به گوشي‌هاي فعلي چه ويژگي‌هايي خواهند داشت؟

تكنولوژي هر روز ورق تازه‌اي رو مي‌كند و روز به روز بيشتر به سمت ايده‌هاي تازه و دنيايي آسانتر مي‌رود. طبيعي است كه اين تغييرات شامل حال گوشي‌هاي هوشمند هم بشود. در اين مقاله با پنج ويژگي پيش‌بيني شده براي گوشي‌هاي هوشمند در آينده آشنا خواهيد شد كه بعضي‌هايشان همين الان هم در حال آزمون و خطا هستند. با اين تغييرات جالب بيشتر آشنا شويد.

گوشي‌هاي هوشمند آينده چه ويژگي‌هايي دارند؟

۱. كنترل عملكرد گوشي از طريق ذهن

در گذشته كنترل اشيا از طريق ذهن، سوژه فيلم‌هاي تخيلي بود؛ اما از آنجايي كه ممكن كردن بسياري از ناممكن‌ها در برنامه كار بشر قرار دارد، اين مورد هم در آينده به واقعيت تبديل خواهد شد. به همين دليل پيش بيني مي‌شود گوشي‌هاي هوشمند در آينده قابليت كنترل شدن از طريق ذهن را داشته باشند.

در حال حاضر استفاده از سيري اپل، گوگل اسيستنت و بيكسبي سامسونگ امكان كنترل صوتي را براي بشر فراهم كرده است؛ اما بشر از اين هم جلوتر خواهد رفت و صرفا با فكر كردن مي‌تواند عكس‌هايش را اديت كند، موزيك ويدئوي مورد علاقه‌اش را باز كند يا اپليكيشن مد نظرش را به كار گيرد. جالب است بدانيد دانشمندان دانشگاه MIT روي نوعي تكنولوژي خاصي به نام AlterEgo كار مي‌كنند كه به كاربر امكان ارتباط گرفتن با دستگاه را صرفا از طريق افكارش مي‌دهد. اين پروژه به دانشمندان اميدواري داده كه در آينده نيازي به نصب وسيله خاصي روي سر نباشد تا افكار را به فرمان تبديل كند.

۲. خداحافظي با تمام شدن شارژ گوشي

گوشي‌هاي هوشمند آينده چه ويژگي‌هايي دارند؟

تغيير و تحول بعدي كه براي آينده پيش بيني مي‌شود، احتمالا تمام پاور بانك‌ها را از دور خارج خواهد كرد. در حال حاضر شارژ شدن گوشي يا طريق شارژر و پاور بانك انجام مي‌شود يا از طريق شارژر بي سيم و طولاني‌ترين ميزان شارژ ماندن گوشي‌ها ۴۸ ساعت است؛ حتي در مورد گوشي‌هايي مثل گوشي سامسونگ a۵۰ كه شارژ را خوب نگه مي‌دارد و قيمت مناسبي دارند؛ اما در آينده اين شرايط تغيير خواهد كرد و شارژر‌ها نه تنها قادر خواهند بود گوشي‌ها را از فواصل دورتر شارژ كنند؛ بلكه ممكن است شرايط طوري شود كه دكل‌هايي شبيه دكل‌ها و برج‌هاي مخابراتي صرفا براي شارژ گوشي‌ها نصب شود كه قادر هستند از فواصل كيلومتري گوشي‌ها را شارژ كنند. با اين حساب شارژر و پاور بانك مفهوم فعلي خود را از دست خواهند داد.

۳. گوشي‌هايي كه كش مي‌آيند

درست مثل خميري كه وقتي دو سر آن را بكشيد، كش مي‌آيد؛ نسل آينده گوشي‌هاي تلفن همراه هم ارتجاعي خواهد بود. به اين معني كه مي‌توانيد ابعاد گوشي را كوچك و بزرگ كنيد، آن را به راحتي تا كنيد و خلاصه هر بلايي كه دوست داريد سرش بياوريد و گوشي آخ نگويد. اين فناوري در حال حاضر در دست بررسي است و شركت‌هاي معتبر توليد گوشي همراه مثل سامسونگ و هواوي هم آن را در برنامه كارشان قرار داده‌اند.

در آينده مي‌توان موقع تماشاي ويدئو اندازه صفحه را بزرگ كرد و وقتي ويدئوي مذكور تمام شد، آن را تا كرد و داخل كيف قرار داد؛ البته بايد به خاطر داشته باشيد كه قابليت ارتجاعي گوشي‌هاي آينده محدود و تا سقف مشخصي خواهد بود؛ چون وقتي گوشي كش بيايد، لازم است كه اجزاي داخلي آن هم كش بيايند و اين كش آمدن حد معيني دارد.

۴. رنگ گوشي را عوض كنيد

گوشي‌هاي هوشمند آينده چه ويژگي‌هايي دارند؟

گوشي‌هاي فعلي در رنگ‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند و معمولا قيمت بعضي رنگ‌ها نسبت به بقيه بيشتر است. در گذشته هم تغيير رنگ گوشي‌ها از طريق عوض كردن قاب پشت گوشي امكان پذير بود و بعضي گوشي‌ها مثل نوكيا با تغيير رنگ پشت گوشي، صفحه نمايشي به همان رنگ پيدا مي‌كردند.

اين قضيه و قضاياي مشابه، اما دوام زيادي ندارد؛ چون در آينده قرار است پنل ال‌اي دي پشت گوشي‌ها قرار بگيرد كه انتخاب رنگ آن كاملا در اختيار كاربر قرار دارد؛ يعني اگر امروز در حال و هواي پر هيجان قرمز هستيد، مي‌توانيد رنگ پشت گوشي‌تان را قرمز انتخاب كنيد و اگر فردا دلتان آرامش بيشتري خواست، آبي آسماني را به گوشي‌تان اضافه كنيد. اين ويژگي دست كاربر را در تجربه بالاتر و بهتري از شخصي سازي تكنولوژي باز مي‌گذارد و تغيير رنگ گوشي‌ها در كنار تغيير رنگ كفش‌ها و لباس‌ها، دنياي تازه‌اي را خلق خواهد كرد.

۵. اولد و جوهر الكترونيكي در يك قاب

تفاوت اولد و جوهر الكترونيكي را جايي مي‌توان فهميد كه پاي مطالعه و تماشاي فيلم وسط باشد؛ در حالي كه براي تماشاي فيلم اولد بهترين گزينه است، جوهر الكترونيكي مطالعه روي گوشي و تبلت را بسيار آسان مي‌كند و كمترين فشار را به چشم وارد خواهد كرد؛ درست مثل كاري كه كتابخوان‌هاي آمازون انجام مي‌دهند.

پيش بيني‌هاي دنياي تكنولوژي حاكي از اين است كه در آينده ديگر لازم نيست براي خواندن كتاب سراغ كتابخوان برويد و براي ديدن فيلم سراغ گوشي‌تان برگرديد؛ بلكه هر دوي اين كار‌ها را توسط يك گوشي انجام خواهيد داد و تنها با يك كليك مي‌توانيد وضعيت گوشي را از اولد به جوهر الكترونيكي و برعكس تغيير دهيد. با اين حساب يك گوشي مثل سامسونگ a۲۰ با مشخصات خاص كه امكان تماشاي فيلم را براي كاربر فراهم مي‌كند، بدون تغيير قيمت آنچناني به يك گوشي كتابخوان هم تبديل مي‌شود كه مطالعه را آسانتر از هميشه خواهد كرد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/894018/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.