بهترين گجت هاي خانه هوشمند

۱۰۱ بازديد

دنيا هر روز بيشتر به سوي هوشمندسازي مي‌رود، سال‌هاست كه روزانه اخبار مختلف تكنولوژي را دنبال مي‌كنيم و از خبر ورود به بازار گجت‌هاي جديد ذوق‌زده مي‌شويم و تا آن‌جا كه مي‌توانيم آن‌ها را وارد زندگي خود مي‌كنيم.

اما سال‌هاست هوشمندسازي‌ها فراتر رفته و ابزار و وسايل خانه‌ها كشيده شده تا جايي كه خانه‌هاي هوشمند سبكي از زندگي شده و مردم براي خريد يا اجاره خانه در دنيا به ميزان هوشمند بودن آن هم اهميت مي‌دهند.

البته كه اين موضوع تنها مختص به ديگر كشور‌ها يا كشور‌هاي فوق پيشرفته نيست، تعجب‌آور بود كه در شهري جديد آپارتماني وجود دارد كه از در ورودي تا آسانسور و در خانه‌هايش هوشمند شده‌اند و بايد با كارت الكترونيك از ابزار تكنولوژي ساختمان استفاده كرد، وقتي مي‌خواهيد وارد خانه شويد بايد كارت‌تان را نشان دهيد و با همان كارت هم مي‌توانيد از آسانسور استفاده كنيد. البته اين‌ها تنها جزيي از هوشمندسازي آپارتماني در شهر جديد پرند بود.

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

حالا در دنياي تكنولوژي ابزار متفاوتي براي هوشمندسازي خانه‌ها وجود دارد، هر كدام كاري انجام مي‌دهند و بعضي هم چند كار را همزمان. در اين‌جا نگاهي مي‌اندازيم به محصولات هوشمندسازي خانه‌ها در‌سال ٢٠١٩. نظريه‌اي كه براي گجت‌هاي خانه‌هاي هوشمند مطرح مي‌شود، مي‌گويد: استفاده از ابزار هوشمند در خانه‌ها يعني شما براي وقت‌تان ارزش قايل مي‌شويد.

وقتي ابزار هوشمند خانه‌ها را نگاه مي‌كنيم خيلي هم دور از اين نظريه نيستند. محصولاتي كه در اين صفحه معرفي شده‌اند هر كدام كاري خاص را براي هوشمندسازي خانه‌ها انجام مي‌دهند. اگر تازه مي‌خواهيد هوشمندسازي خانه‌تان را آغاز كنيد، بهتر است اول به اين فكر كنيد كه كدام نياز‌تان در زندگي مهمتر است و فهرست زير مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند.

Amazon Echo Dot (٣rd generation)

بهترين اسپيكر هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

رقابت بين بهترين اسپيكر‌هاي هوشمند خيلي نزديك است، اما بايد گفت Echo Dot آمازون در برابر Google Home Mini برتري دارد. هر دو اين اسپيكر‌ها را مي‌توانيد با حدود ٥٠ دلار تهيه كنيد و حتي زمان‌هاي زيادي هم وجود دارند كه آن‌ها تخفيف مي‌خورند و مي‌توانيد با قيمتي ارزان‌تر آن‌ها را تهيه كنيد. اين دو دستيار صوتي درحال حاضر تقريبا برابر هستند.

اما آمازون معمولا در مورد مهارت‌هاي بيشتر و پشتيباني بيشتر با دستگاه‌هاي مختلف حرف مي‌زند، اما اگر نظر‌سنجي‌ها را بخوانيد مي‌بينيد مردم از هر دوي آن‌ها تقريبا به يك اندازه راضي هستند و هر دو را به يك اندازه دوست دارند. بهتر است بدانيد دستيار صوتي چه كار‌هايي مي‌تواند انجام دهد؛ هر كدام از آن‌ها قابليت‌هاي مختلفي دارند و مي‌توانند در كار‌هاي روزمره به شما كمك كنند.

آن‌ها از شما يا خانواده‌تان حرف‌شنوي دارند، يعني شما مي‌توانيد تعيين كنيد كه از چه صدايي دستور بگيرند. بعد مي‌توانيد به آن‌ها بگوييد برايتان موسيقي پخش كنند و صداي آن را كم و زياد كنند، مسيج‌ها و ايميل‌هايتان را بخوانند و به آن‌ها جواب بدهند، متن سخنراني‌تان را با شما تمرين كنند، برايتان ساعت زنگ بگذارند و بيدارتان كنند، آب وهواي روز را به شما بگويند و.

انتخاب ما به دليل يك مزيت سخت‌افزاري كوچك است، درواقع يك جك صوتي. Google Home Mini مي‌تواند دو دستگاه صوتي را به منبع ديگري از طريق بلوتوث انتقال دهد، اما فقط Echo Dot مي‌تواند به يك بلندگوي استاندارد و با كيفيت خوب متصل شود. اين ممكن است براي همه مهم نباشد، اما با توجه به اين‌كه قيمت‌شان تفاوتي با هم ندارند و با توجه به سليقه و نوع نيازتان مي‌توانيد انتخاب كنيد.


Arlo Pro ٢

بهترين دوربين‌هاي امنيتي خانگي هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

اين دوربين‌ها به نسبت ديگر رقيبان خود بشدت اقتصادي‌تر هستند، اما كار‌هاي مشابه همان‌ها را انجام مي‌دهند. اين دوربين‌ها ضدآب هستند و با نت به موبايل هوشمند يا صفحه نمايش هوشمند شما متصل مي‌شوند و هر لحظه كه بخواهيد مي‌توانيد به ويديو‌هاي آن‌ها دسترسي داشته باشيد. ضدآب بودن آن‌ها باعث مي‌شود تا بتوانيد به راحتي و بدون نگراني آن‌ها را در فضا‌هاي باز و هر كجا كه مي‌خواهيد نصب كنيد. سايز آن‌ها كوچك است و حتي نيازي به سيم‌كشي هم ندارند. شما مي‌توانيد با باتري‌هاي قابل شارژ از آن‌ها استفاده كنيد و به مدت ٦ ماه با همان باتري‌هاي شارژي قدرتمند در اختيار شما خواهند بود.

اين دوربين‌ها همچنين با دستياران شخصي الكسا و گوگل همخواني دارند و مي‌توانيد آن‌ها را به شكلي تنظيم كنيد كه در صورت بروز حادثه به سيستم آتش‌نشاني و پليس متصل شوند و براي آن‌ها پيام‌هاي ويدئويي بفرستند. همچنين اين دوربين‌ها انعطاف‌پذيري فوق‌العاده‌اي دارند كه مي‌توانند در جهات مختلف بچرخند و بدون هيچ پايه‌اي هر كجا كه مي‌خواهيد قرار بگيرند.


Ecobee SmartThermostat

بهترين ترموستات هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

Ecobee SmartThermostat همانند رقيبش Nest Learning Thermostat يك ترموستات مبتني بر WIFI است كه به شما اجازه مي‌دهد سيستم گرمايش خانگي و سيستم تهويه مطبوع خود را با برنامه و صداي خود كنترل كنيد. ترموستات هوشمند مي‌تواند دماي هواي محل زندگي و كار شما را همان‌طور كه مي‌خواهيد تنظيم كند، اگر هوا گرم‌تر يا سردتر شود، خودش دما را تنظيم مي‌كند و نيازي نيست كه شما كاري كنيد.

اما يكي از مهمترين كار‌هايي كه ترموستات‌هاي هوشمند انجام مي‌دهند اين است كه براي مصرف بهينه، زماني كه شما محل را ترك مي‌كنيد، سيستم گرمايش يا تهويه مطبوع را خاموش مي‌كند و شما مي‌توانيد قبل از رسيدن به خانه به او اطلاع دهيد تا دماي هوا را براي رسيدن شما مطبوع و مناسب كند. در اين صورت در طول روز كه شما خانه نيستيد يا در طول شب كه در محل كارتان حضور داريد، انرژي براي گرم كردن يا خنك كردن محل مورد نظر اتلاف نمي‌شود.


Philips Hue White LED

بهترين لامپ‌هاي هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

لامپ‌هاي هوشمند Philips Hue سال‌هاي سال است كه اولين گزينه اين رده از محصولات هوشمند هستند. محصولات اين شركت طيف وسيعي از وسايل روشنايي و لامپ‌هاي هوشمند را تشكيل مي‌دهد، مثل لامپ‌هاي خانگي، وسايل نورپردازي حرفه‌اي، پروژكتور‌هاي مخصوص فضاي باز و ....

لامپ‌هاي هوشمند مي‌توانند سبك زندگي شما را تغيير دهند و در مصرف برق به شما كمك كنند. البته شايد با توجه به هزينه پاييني كه در ايران براي برق مي‌پردازيم اين لامپ‌ها برايتان بي‌فايده باشد، اما اگر محيط زيست و الگوي مصرف برايتان اهميت داشته باشد، اين لامپ‌ها مي‌تواند به زندگي روزمره‌تان كمك كند. لامپ‌هاي هوشمند از طريق بلوتوث يا اينترنت به موبايل شما وصل مي‌شوند و بدون حركت مي‌توانيد آن‌ها را خاموش و روشن كنيد يا حتي به دستيار هوشمندتان بگوييد آن‌ها را برايتان كنترل كند. شما مي‌توانيد با ٧٠ دلار مجموعه‌اي از لامپ‌ها و دستگاه هوم را دريافت كنيد.


Google Nest Hub

بهترين صفحه نمايش هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

شما همان ويژگي‌هاي Google Assistant را در Nest Hub پيدا مي‌كنيد. Nest Hub علاوه بر اين‌كه يك صفحه نمايش است و شما از آن مي‌توانيد نه تنها به‌عنوان تلويزيون، بلكه به جاي يك دستيار شخصي هم از آن استفاده كنيد. مثلا مي‌توانيد از آن بخواهيد برايتان يك دستور غذايي پيدا و پخش كند يا به وب‌سايت‌هاي مختلف وصل شود. از گوگل موضوعي را سرچ كند يا به دوربين‌هاي خانگي هوشمندتان وصل شود و فيد‌هاي دوربين را برايتان پخش كند. علاوه بر اين كار‌هايي مثل پخش موسيقي يا اتصال به بلندگو و دستيار شخصي هم از آن بر مي‌آيد.

گوگل به شكل محتاطانه‌اي از گذاشتن دوربين ويديويي روي Nest Hub خودداري كرد و دليل اصلي آن جلوگيري از برخي نگراني‌ها و مسائل امنيتي بوده است. اما اگر شما مي‌خواهيد از صفحه نمايش‌تان براي ويديو چت هم استفاده كنيد، Nest Hub گزينه مناسبي براي شما نيست و مي‌توانيد صفحه نمايش كوچك‌تر آمازون Echo Show ٥ را تهيه كنيد.


August Smart Lock Pro + Connect Bundle

بهترين قفل هوشمند

بهترين گجت‌هاي خانه هوشمند در ‌سال ٢٠١٩

قفل هوشمند مردم را عصبي مي‌كند، بهتر است بگوييم دزد‌ها را عصبي مي‌كند. البته برخي از قفل‌هاي هوشمند ممكن است باعث شوند درِ خانه شما روي خودتان قفل شود، اما August Smart از اين دست قفل‌ها نيست. اين قفل از طريق بلوتوث به موبايل هوشمند شما متصل مي‌شود و شما مي‌توانيد با استفاده از گوشي خود آن را باز و بسته كنيد. البته اين قفل هوشمند با اينترنت هم قابل استفاده است و شما مي‌توانيد از راه دور آن را كنترل و باز و بسته كنيد؛ مثلا اگر فرزندتان پشت در مانده، شما مي‌توانيد از راه دور در را برايش باز كنيد.

اين قفل هوشمند همچنين به دستيار شخصي الكسا و گوگل هم متصل مي‌شود و اگر گوشي‌تان در دسترس نبود يا اگر در آشپزخانه مشغول كاري بوديد، مي‌توانيد به دستيار شخصي‌تان دستور دهيد تا او هم به قفل دستور دهد و در باز يا بسته شود. به اين فكر كنيد كه به وسيله‌اي احتياج داريد و فرصت نداريد تا خانه برويد و از يكي از دوستان يا خانواده‌تان مي‌خواهيد به خانه برود و وسيله مورد نظر را برايتان بفرستد، ولي كليد خانه شما را ندارد؛ شما مي‌توانيد از محل كارتان در را برايش باز كنيد و بعد از آن‌كه رفت دوباره در را قفل كنيد، به همين راحتي.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/890756/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D8%AC%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%A2%D9%A0%D9%A1%D9%A9

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.