رايانه‌هاي كوانتومي آينده مي‌توانند خطر امنيتي بزرگي باشند

۴۶ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,رايانه‌هاي كوانتومي
يك گزارش نشان مي‌دهد، سيستم‌هاي ارتباطي فعلي ما نمي‌توانند ما را از رايانه‌هاي كوانتومي در آينده مصون نگه دارند و رايانه هاي كوانتومي در آينده به احتمال زياد يك خطر جدي براي امنيت جوامع خواهند بود. 

به گزارش ايسنا و به نقل از آي.اي، دانشمندان به شدت در حال كار بر روي رايانه‌هاي كوانتومي هستند، رايانه‌هايي كه بسيار سريع‌تر از رايانه‌هاي فعلي ما و قادر به اجراي برنامه‌هاي رمزگشا هستند. اين رايانه‌ها ممكن است بين ۱۲ تا ۱۵ سال آينده در دسترس ما قرار گيرند.

 

اكنون طبق يك گزارش از طرف شركت امنيتي "RAND" نشان داده شده است كه اين رايانه‌هاي كوانتومي مي‌توانند تهديدهاي امنيتي جدي براي سيستم‌هاي ارتباطي ما باشند.

 

در اين گزارش آمده است: اگر دولت‌ها با سرعت عمل كنند تا اين چالش‌ها را در آينده مديريت كنند، اين تهديدها قابل مديريت هستند.

 

"مايكل ورمير" نويسنده اصلي اين گزارش گفت: اگر اجراي كافي اقدامات امنيتي جديد تا زمان توسعه رايانه‌هاي كوانتومي به سرانجام نرسيده باشد، ممكن است تضمين امنيت احراز هويت و حفظ حريم شخصي و برقراري ارتباطات با تغييرات اساسي و اختلال همراه شود.

 

وي افزود: ايالات متحده ابزار و امكانات كافي براي جلوگيري از بروز فاجعه كوانتومي و ايجاد آينده‌اي ايمن را دارد، اما فقط در صورتي كه هم اينك اين اقدامات را آغاز كند.

 

پيش نويس پروتكل‌هاي استاندارد براي رمزنگاري پس از آغاز عصر كوانتومي كه قادر به حفظ سطح فعلي امنيت محاسبات باشند، در پنج سال آينده آماده خواهد شد. با اين حال، انتقال جهاني مورد نياز براي پياده سازي اين پروتكل‌ها به محاسبات كوانتومي، چند دهه طول خواهد كشيد.

 

گزارش "RAND" به وضوح بيان مي‌كند كه هرچه زودتر بايد يك استاندارد عملياتي بهتر اجرا شود تا خطر كاهش يابد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11050790.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.