شبكه هاي اجتماعي/موبايل اينستاگرام چيست و چرا از آن استفاده مي‌شود؟

۵ بازديد

شايد هيچ چيزي به اندازه يك شبكه اجتماعي همانند اينستاگرام (Instagram) نتواند افراد در رده‌هاي سني مختلف را در يك چگونگي مانند قرار دهد. در اين چند سنه اخير، كسان مختلف جامعه با كشش خاصي به پيگيري گرفتن عكس‌هاي سلفي و نمايشي هستند لغايت بتوانند آنها را در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف منتشر كنند. امروزه اين دانستن نه تنها خجالت آور نيست، بلكه به لطف اينستاگرام تبديل به يك پديده جذاب شده كه كل كسان جامعه به سمت آن كشيده شده‌اند.
در پيوستگي آشنايي با شبكه‌هاي اجتماعي گوناگون در ميموني ها، در اين مطلب به طور ويژه به شناسايي اينستاگرام خواهيم پرداخت و انگيزه به كارگيري آن را از ابعاد مختلف بررسي مي‌كنيم.
يك شناسايي كلي از اينستاگراماينستاگرام يا Instagram يك اپليكيشن و يك شبكه اجتماعي موبايلي است كه براي به اشتراك گذاري عكس‌ها و فيلم‌هاي كوتاه به كمك گوشي‌هاي هوشمند طراحي شده است. اين شبكه اجتماعي در 6 اكتبر 2010 راه اندازي شد و نسخه اوليه آن بر روي گوشي آيفون 4 نصب شد. امتياز اين شبكه توسط شركت فيسبوك خريداري شده است و امثال فيسبوك (Facebook) يا توييتر (Twitter)، هر كسي مي‌تواند در اين شبكه اجتماعي يك حساب كاربري داشته باشد و براي خويش يك پروفايل ايجاد كند.
يك شناسايي كلي از اينستاگرامايسنتاگرام شك شبكه اجتماعي موبايلي براي به اشتراك گذاري تصاوير و فيلم هاي كوتاهي است.هنگامي كه فردي يك عكس يا يك ويديو در اين شبكه ارسال مي‌كند، در پروفايل او نمايش داده مي‌شود و كاربراني كه شخص مورد نظر را تعقيب مي‌كنند، مي‌توانند پست او را لايك كرده و يا فقط بازديد براي آن داشته باشد. بنابراين، در اين برنامه نه فقط قابليت قراردادن يا عكس و ويديو را داريد، قابليت به كارگيري مطالب ساير كسان نيز براي شما فراهم است.
بسياري از كارشناسان معتقدند كه اينستاگرام يك قدم رو به جلو و يك نسخه ساده شده از فيس بوك است كه با تأكيد بر استفاده از گوشي به اتفاق براي به اشتراك گذاري عكس ها بصري طراحي شده است.
مطلب تكميلي  بازاريابي B2B و بازاريابي B2C و فهم تفاوت‌هاي آنهادرست همانند ساير شبكه‌هاي اجتماعي:
در اينستاگرام نيز مي‌توانيد افراد ساير را پيگيري كنيد،آن‌ها شما را پيگيري يا فالو كنند،در مورد مطالب شما عقيده دهند يا كامنت بگذارند،مطالب شما را لايك كنند، تصاوير و فيلم‌ها را تگ كنند،پيام خصوصي ارسال كنند،و با ساير كاربران در بستگي باشند.با چه دستگاه‌هايي مي‌توان با اينستاگرام كار كرد؟اپليكيشن اينستاگرام به طور گزيده تر و به چهره مجاني براي بهره‌گيري در دستگاه‌ها و گوشي‌هاي هوشمند اندرويد و ios در دسترس است. در ضمن كاربران مي‌توانند از راه كامپيوتر يا كامپيوتر به حساب كاربري خود دسترسي داشته باشند، با اين تفاوت كه ارسال عكس و فيلم از اين طريق امكان پذير نيست و فقط با كمك گوشي‌هاي هوشمند مي‌تواند تصاوير را آپلود و به اشتراك گذاشت.
ايجاد يك حساب كاربري در Instagramقبل از شروع به استفاده از اين برنامه، اينستاگرام از شما مي‌خواهد كه يك حساب كاربري مجاني برپايي كنيد. شما مي‌توانيد از راه حساب فيسبوك موجود خويش يا از طريق ايميل ثبت اسم كنيد. آوش تك در تمامي اين روش‌ها، بايد يك نام كاربري و يك رمز عبور براي خويش بسازيد.
در اين برنامه به شما اين امكان داده مي‌شود كه از دوستان خويش در ساير شبكه‌هاي اجتماعي مشابه فيس بوك دعوت كنيد و از آنها بخواهيد كه شما را فالو كنند. حتي در مرحله ثبت اسم مي‌توانيد از اين فرآيند بگذريد و بعداً آنها را اتمام دهيد. ايده خوب در باره به كارگيري اين اپليكيشن اين است كه اسم، تصوير يا عكس، يك معرفي اختصار يا بيوگرافي، و يك لينك به تارنما خويش ايجاد كنيد. اگر براي نخستين بار از اينستاگرام بهره‌گيري مي‌كنيد، بايد سعي كنيد كه افراد آشنا و افراد كم و بيش به خود را فالو كنيد لغايت از اين طريق بتوانيد رفقا و آشنايان خود را پيدا كنيد.
مطلب تكميلي  فيسبوك چيست و چه كاري سپريدن مي‌دهد؟استفاده از Instagram به عنوان يك شبكه اجتماعيهمانطور كه قبلاً ذكر شد، اينستاگرام همگي تمامي امكانات لازم براي به اشتراك گذاري تصاوير بصري و فيلم‌ها را در گزين كردن شما قرار مي‌دهد و به همين علت شما مي‌توانيد متعلق به به عنوان يك شبكه اجتماعي استفاده كنيد. در هر پروفايل شخصي، يك تقدير به عنوان فالوور يا دنبال كننده (Followers) و يك تقدير فالووينگ يا كساني كه شما آنها را پيگيري مي‌كنيد (Following) پيمان داده شده است كه اطلاعات كامل كاربران شما را نشان مي‌دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.