۳۹۹ روستاي استان سمنان به شبكه ملي اطلاعات متصل شدند

۶۳ بازديد

سيد ياسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بيان اينكه سال گذشته در استان سمنان عليرغم محدوديت مالي با گذر از تحريم‌هاي يك‌جانبه، در بخش‌هاي مختلف ارتباطات و فناوري اطلاعات با پيشرفت‌ها و دستاوردهاي قابل‌توجهي همراه بود، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۹۹ روستاي استان به شبكه ملي اطلاعات متصل شدند و تعداد روستاهاي متصل به شبكه ملي اطلاعات افزايش ۲.۵ برابري نسبت به سال ۹۶ را تجربه كرد.

وي با اشاره به اينكه تحقق اين امر باعث شد تا پيش درآمدي براي شروع سال جديد با عنوان سال جهش توليد باشد، افزود: هم‌اكنون تمام شهرهاي استان سمنان زيرپوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

برخورداري ۷۱۲ هزار مشترك از اينترنت پرسرعت

مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات سمنان با تأكيد بر لزوم توسعه شاخص‌هاي ارتباطي در استان بيان كرد: ۷۱۲ هزار و ۷۱۵ مشترك از اينترنت پرسرعت برخوردارند.

حسن‌پور با اشاره به اينكه تعداد مشتركان پهن باند ثابت و سيار در استان سمنان نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزايش‌يافته است، افزود: بااتصال تمام شهرها به اينترنت نسل چهارم، تعداد نودهاي ۴G با رشد ۲۰۶ درصدي نسبت به سال گذشته مواجه شد.

وي بابيان اينكه استان سمنان سال گذشته ازلحاظ توسعه شاخص‌ها در حوزه‌هاي گوناگون ارتباطي به‌ويژه بحث زيرساخت‌ها، پيشرفت‌هايي قابل‌توجهي را شاهد بود و اين مهم را مردم به‌خوبي احساس كردند، يادآور شد: در اين راستا پروژه‌هاي متعددي نيز طي يك سال گذشته به بهره‌برداري رسيد و عمليات اجرايي برخي از پروژه‌ها آغازشده است كه تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

راه‌اندازي ۳۰ خودپرداز جديد در روستاهاي استان سمنان

مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات سمنان با اشاره به افتتاح پروژه توسعه و راه‌اندازي سايت‌هاي LTE در مناطق شهري، روستايي و جاده‌اي، توسعه و راه‌اندازي سايت‌هاي ۳G و ۴G در مناطق شهري و جاده‌اي در استان بيان كرد: افتتاح پروژه توسعه ظرفيت شبكه انتقال به ميزان ۹ گيگابايت بر ثانيه توسعه شبكه فيبر نوري در استان، نصب و راه‌اندازي تجهيزات مربوط به POTS از ديگر پروژه‌هاي شاخصي است كه سال گذشته به بهره‌برداري رسيد.

حسن‌پور خاطرنشان كرد: پروژه نصب و راه‌اندازي سوئيچ پرظرفيت ديتا، ADSL و افزايش ظرفيت ديتا، توسعه و راه‌اندازي سايت ۳G در مناطق شهري و روستايي استان سمنان، ارائه خدمات الكترونيك در ۵۲ روستا و پروژه ارتقا دو سايت پوشش همراه روستايي نيز طي سال گذشته افتتاح شدند كه بهره‌برداري از آن‌ها نقش مؤثري در ايجاد توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي استان ايفا كرده است.

وي بابيان اينكه درمجموع يك هزار و ۳۱۹ ميليارد و ۲۰۴ ميليون ريال در اين پروژه‌ها سرمايه‌گذاري شده است، ابراز كرد: عمليات اجرايي پروژه‌هاي راه‌اندازي ۳۰ خودپرداز جديد در روستاهاي استان سمنان، احداث و ارتقا ۳۵ سايت به فنّاوري ۳G /۴G به‌منظور پوشش اينترنت پهن باند (LTE) در ۵۰ روستا استان نيز آغازشده است.

احداث ۸ سايت جديد با فنّاوري ۳G /۴G در استان سمنان

مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان سمنان اضافه كرد: احداث هشت سايت جديد با فنّاوري ۳G /۴G به‌منظور پوشش اينترنت پهن باند (LTE) در هفت روستا ازجمله پروژه‌هايي است كه در سطح استان طي سال گذشته كليد خورد و عمليات اجرايي آن آغازشده است.

حسن‌پور از اجراي ۳۰۰ كيلومتر فيبر تاريك روستايي خبر داد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود اين پروژه‌ها تا پايان سال ۹۹ به بهره‌برداري برسد و گامي مهم در توسعه ارتباطات روستايي استان سمنان در راستاي تحقق سال جهش توليد خواهد بود.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4896718/%db%b3%db%b9%db%b9-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d9%85%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%b5%d9%84-%d8%b4%d8%af%d9%86%d8%af#ref=shahrekhabar

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.