ثبت اختراع جديد اپل براي رفع مشكل "چين خوردگي" در گوشي‌هاي تاشو

۴۲ بازديد

 اين پتنت با عنوان "دستگاه‌هاي الكترونيكي با نمايشگر و لولاهاي قابل انعطاف" ثبت شده و گوشي هوشمندي را توضيح مي‌دهد كه داراي يك نمايشگر انعطاف‌پذير است كه مي‌تواند به دو نيم تا شود.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, اختراع جديد اپل

در ثبت اختراع جديد اپل رويكردي منحصر به فرد براي يك مشكل رايج نمايشگرهاي تاشو ارائه شده كه طي آن مقادير مختلفي از فشار به صفحه دستگاه وارد مي‌شود و اين فشار بستگي به باز يا بسته بودن صفحه دارد.

 

اين تفاوت‌ها در فشار وارد شده به صفحه، مي‌تواند به چين‌دار شدن صفحه و در نهايت ايجاد مشكل در كيفيت تصوير در قسمت تاشده منجر شود.

 

براي رفع اين مشكل، شركت "اپل" مكانيسم جديدي را ايجاد كرده كه سبب مي‌شود نمايشگر با زوايه‌اي كمي تيز در اطراف لولاي دستگاه به بيرون كشيده شود.

 

زاويه‌اي از فشار كه كمي بيشتر از زاويه‌اي است كه در بخش بيروني نمايشگر اعمال مي‌شود.

 

زماني‌كه دستگاه به جاي تا شدن، باز مي‌شود، لولاها دو بخش پشتيبان فلزي و داخلي را گسترش مي‌دهند كه به پر شدن هر فضاي داخلي در دستگاه منجر مي‌شود تا به اين ترتيب، هيچ چين و چروكي در صفحه ايجاد نشود.

 

تا زماني‌ كه گوشي‌هاي هوشمند تاشو همچنان وجود داشته باشند، برخي از مشكلات مختص به خود را هم براي سازندگان آن‌ها، به همراه دارند.

 

به عنوان مثال سال گذشته، شركت "سامسونگ" اولين گوشي هوشمند تاشو خود را رونمايي كرد كه دو هزار دلار قيمت دارد. ولي برخي از كاربران گزارش داده‌اند كه نمايشگر اين گوشي به هنگام باز شدن صفحه دچار چين‌خوردگي مي‌شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11046646.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.