كرونا در ايران؛ تعطيلي مدارس و دانشگاه ها تا پايان سال و تعويق كنكورهاي كارشناسي ارشد و دكترا

۶۴ بازديد

كرونا در ايران؛ تعطيلي مدارس و دانشگاه ها تا پايان سال و تعويق كنكورهاي كارشناسي ارشد و دكترا

 

روز گذشته ششمين جلسه رسمي ستاد ملي مديريت و مقابله با كرونا با حضور سعيد نمكي وزير بهداشت و همچنين نمايندگان سازمان جهاني بهداشت برگزار شد كه مقرر گرديد كه مدارس و دانشگاه ها تا پايان سال ۱۳۹۸ تعطيل شوند تا از شيوع هرچه بيشتر ويروس كرونا در كشور جلوگيري شود.

آقاي نمكي ضمن اعلام اين خبر از مردم خواست كه براي حفظ سلامت خود و هموطنان در منازل خود بمانند و به شهرهاي ديگر سفر نكنند.

وزير بهداشت همچنين اعلام كرد كنكورهاي كارشناسي ارشد و دكتري در موعد از پيش اعلام شده برگزار نمي شوند و تاريخ نهايي متعاقبا اعلام مي شود.

به گفته او همچنين اياب و ذهاب مردم با كمك نيروهاي استانداري و انتظامي به شدت كنترل مي شود و اگر در ورودي شهرها فردي مشكوك به كرونا شناسايي شود بدون معطلي به قرنطينه ۱۴ روزه برده ميشود. آقاي نمكي همچنين خاطر نشان كرد با افرادي كه ابتلا به كرونا يا علائم آن را كتمان كنند برخورد مي شود و هم اكنون جلساتي براي تعيين مجازات و جريمه براي اين افراد در حال انجام است.

كرونا در ايران

 

وزير بهداشت در ادامه صحبت هاي خود گفت كه به خاطر اقدامات مثبت انجام شده با جمعيت زيادي از بهبود يافتگان از كرونا روبرو هستيم و اين افراد به يك فضاي بينابيني نياز دارند تا بعد از اقامت در اين فضاها به منازل خود بازگردند. به همين خاطر وزارت بهداشت گفتگو با مراكز گردشگري و هتل ها را آغاز كرده تا با عقد قراردادهايي با اين مراكز هم خسارت تعطيلي آنها را تا حدودي جبران كند و هم اينكه فضاي بينابيني لازم براي بهبود يافتگان كرونا ويروس را فراهم نمايد.

«كتمان بيماري جريمه دارد»

نمكي در مورد بهداشت پمپ بنزين ها هم گفت كه قرار شده تعداد پرسنل اين بنگاه ها افزايش پيدا كند تا ديگر لازم نباشد مردم شخصا از نازل هاي بنزين  استفاده كنند و اگر هم فردي بخواهد خودش اين كار را انجام دهند بايد حتما از دستكش استفاده كند.

او در ادامه اشاره اي هم به پول داشت و وعده داد كه پول را از چرخه مسافركش‌هاي شهري و تاكسي به سامانه ديگري تغيير خواهد داد. نمكي از مردم خواست اسكناس و پول خرد كه عامل انتقال چرخش آلودگي است را رد و بدل نكنند.

براساس تازه ترين آمار وزارت بهداشت و درمان كشور، از سي بهمن ماه امسال تا امروز ابتلاي قطعي ۳۵۱۳ نفر به كوويد ۱۹ تاييد شده است. همچنين ۷۳۹ نفر نيز از اين بيماري بهبود يافته اند و متاسفانه ۱۰۷ نفر بر اثر ابتلا به كرونا ويروس جديد جان باخته اند. دكتر كيانوش جهانپور رئيس روابط عمومي وزارت بهداشت يادآور شد كه استانهاي تهران، گيلان، قم، اصفهان و مركزي بيشترين موارد ابتلا به كوويد 19 را داشته اند

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/05/%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b9%d8%b7%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.