شركت TCL از نخستين موبايل جهان با نمايشگر رول‌شونده رونمايي كرد

۵۳ بازديد

موبايل‌هاي تاشو بدون هيچ ترديد گام بزرگ بعدي در صنايع اسمارت‌فون و تبلت هستند. اما در حال حاضر اين بحث هم پيش آمده كه آيا چنين ديوايس‌هايي هم‌اكنون مي‌‌توانند در دوران اوج خود باشند يا هنوز بايد چند سالي صبر كنيم. امثال سامسونگ، هواوي و موتورلا هركدام چنين ديوايس‌هايي با مشكلات عمده در زمينه مقاومت عرضه كرده‌اند و حالا نوبت به TCL رسيده كه رويكردي محافظه‌كارانه‌تر در قبال چنين ديوايس‌هايي در پيش بگيرد.

اين شركت در حال كار روي تكنولوژي‌هاي ضروري براي دستيابي به ديوايس‌هاييست كه روزي رويايشان را در ذهن داشتيم و حالا از ديوايس‌هايي مفهومي و جديد رونمايي كرده كه با نمايشگر رول‌شونده و تاشو از راه مي‌رسند.

نخستين موبايل جهان با نمايشگر رول‌شونده

 

نخستين دستگاه مفهومي TCL و احتمالاً هيجان‌انگيزترين آن‌ها، محصوليست كه نام «نخستين موبايل هوشمند رول‌شونده» برايش انتخاب شده. اين موبايل به لطف نمايشگر امولد ۶.۷۵ اينچي با لبه‌هاي خميده، در نگاه نخست كاملا شبيه پرچمداران پريميوم است و قطري معادل تنها ۹ ميلي‌متر دارد. اما آنچه اين دستگاه را جالب‌تر مي‌كند، قطعات درونش است.

در جايي ميان پنل‌هاي جلويي و پشتي، دو موتور داخلي پنهان شده كه با فشار يك دكمه فعال مي‌شوند. اين موتورها يك طرف موبايل را به بيرون مي‌كشند تا بخشي از نمايشگر معلوم شود كه وقتي از آن استفاده نمي‌كنيد، مجددا تا شده و به درون دستگاه باز مي‌گردد.

 

نتيجه نهايي كار مي‌شود يك نمايشگر ۷.۸ اينچي و همينطور يك رابط كاربري تطابق‌پذير كه به قابليت‌هاي اسپليت اسكرين و مولتي تسكينگ مجهز است و اين قابليت‌ها به صورت خاص براي همين موبايل بازطراحي شده‌اند.

اين تكنولوژي بدون هيچ ترديد در حوزه موبايل بسيار كاربردي ظاهر مي‌شود و علت آن، جمع و جور بودنش است. علاوه بر اين TCL مدعي شده كه به لطف استفاده از يك محور بزرگ به هنگام تا شدن نمايشگر، بسياري از مشكلات مقاومت در نمايشگر از بين مي‌رود. و حالا كه صحبت از مقاومت است،‌ TCL مي‌گويد فيبرهايي را درون موبايل قرار داده كه گرد و خاك و ديگر ذرات را بيرون نگه مي‌دارند.

تبلتي ۱۰ اينچي كه تبديل به اسمارت‌فون ۶.۷ اينچي مي‌شود

 

طرح مفهومي دوم TCL، قرار است مرز ميان اسمارت‌فون‌هاي سنتي و تبلت‌هاي كوچك مانند آيپد ۱۰.۲ اينچي اپل را محو كرده و بهترين ويژگي‌هاي هر دو جهان را به صورت يك‌جا به كاربران ارائه كند. كاربران اين طرح مفهومي آينده‌نگرانه به نمايشگري دسترسي خواهند داشت كه در حالت باز شده، برابر با ۱۰ اينچ است.

اما برخلاف تبلت‌هاي سنتي كه معمولا حمل‌شان كار آساني نيست، اين محصول خاص مي‌تواند تا شده و فرم فاكتور يك موبايل هوشمند رايج را به خود بگيرد. اين طراحي منحصربه‌فرد به لطف استفاده همزمان از دو تكنولوژي لولاي TCL -به نام‌هاي DragonHinge و ButterflyHings- ميسر شده است. اين لولاها ضمنا باعث مي‌شوند كه پروسه تا شدن نمايشگر به داخل و به بيرون، به روان‌ترين شكل ممكن صورت بگيرد و خبري از هيچ بريدگي ميان لولاها نيست.

 

اين دستگاه در حالتي كه به شكل اسمارت‌فون در مي‌آيد نمايشگري ۶.۶۵ اينچي با نسبت تصوير ۲۰.۸:۹ دارد و از رزولوشن تحسين برانگيز 3K پشتيباني مي‌كند. و براي اينكه طراحي دستگاه از اين هم جالب‌تر شود،‌ TCL نوعي لايه براق سه‌بعدي و هولوگرافيك را به عنوان پنل پشتي انتخاب كرده. در نهايت بايد افزود كه TCL هنوز برنامه‌اي براي عرضه عمومي اين ديوايس به بازار ندارد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/05/%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-tcl-%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.