دانشمندان با كمك امواج فراصوت ۱۵ مدل گوشي مختلف را هك كردند

۶۰ بازديد

وقتي حرف از هك به ميان مي آيد ناخودآگاه ذهن به سمت كامپيوترها يا تلفن هاي همراه مي رود كه در حين اتصال به اينترنت هدف مهاجمان سايبري قرار مي گيرند. اما آنچه تصورش را نمي كرديد هك با استفاده از امواج فراصوت غيرقابل شنيدن است كه ظاهرا ميتوانند كنترل دستيارهاي ديجيتالي را در دست بگيرند و اين دستيارها نيز در ادامه تلفن هاي همراه را تحت كنترل درآورند.

اين در واقع كاري است كه محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئيس انجام داده اند؛ آنها روشي پيشرفته به نام SurfingAttack را براي هك با كمك امواج فراصوت ابداع كرده اند؛ روشي كه برپايه يك اصل شناخته شده استوار است: برخي امواج فراصوت براي گوش انسان قابل شنيدن نيستند در حالي كه تلفن هاي همراه ميتوانند آنها را بشنوند.

در اين حملات كه از فاصله ۹ متري قابل انجام هستند (بسته به سطحي كه موبايل مورد نظر روي آن قرار دارد) امواج فراصوت از طريق سطح ميز به دستگاه انتقال داده مي شوند. البته اين مسافتي نيست كه بتوان در گروه حملات ريموت جايش داد با اين حال دشوار بودن تشخيص منبع حمله از جمله علل اصلي ابراز نگراني كارشناسان حوزه امنيت در اين باره است.

در حمله مورد بحث كه روي ۱۷ گوشي مختلف انجام شد و در ۱۵ مورد از جمله مدل هاي مختلف آيفون، گوشي هاي گوگل، موتورولا، سامسونگ و شيائومي به موفقيت ختم گرديد، از امواج فراصوت منتقل شده براي فراخواني دستيار مجازي گوگل و سيري استفاده شد و سپس انجام وظايفي چون گرفتن سلفي، برقراري تماس هاي صوتي و دريافت كد از پيام هاي متني براي دور زدن احراز هويت دو مرحله اي به آنها محول گرديد.

چطور ايمن بمانيم؟

 

SurfingAttack در نگاه نخست وحشتناك به نظر مي رسد بخصوص اينكه به صورت كاملا بي صدا قابل انجام است اما دليلي براي نگراني در اين باره وجود ندارد. در حال حاضر هيچ نشانه اي دال بر اينكه از اين نوع حملات استفاده مي شود در دست نيست. از طرفي شرايطي كه تحت آن ميتوان اين حملات را ترتيب داد بسيار محدود است و تجهيزات مورد نياز براي توليد سيگنال هاي فراصوت بسيار گران قيمت و در عين حال سنگين هستند و حمل و نقل شان دشوار است.

با اين حال تيمي كه اين حمله را ترتيب داده چند توصيه براي كاربران دارد:

  • مراقب گجت هايي كه روي ميز در اماكن عمومي قرار مي دهيد باشيد
  • محدوده سطح تماس گوشي هاي خود با ميزها را به حداقل ممكن برسانيد
  • گوشي هاي خود را روي پارچه هاي نرم و سپس روي ميز قرار دهيد
  • از قاب هاي محافظ ضخيم تر با مواد غير رايج نظير چوب استفاده كنيد
  • قفل گشايي گوشي با تشخيص صدا را غيرفعال كنيد
  • دستيار صوتي گوشي روي لاك اسكرين را غيرفعال كنيد و هر وقت گوشي را زمين مي گذاريد حتما صفحه آن را قفل كنيد

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/05/%d9%87%da%a9-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%b5%d9%88%d8%aa/

مزیت های شناخت دقیق مدل گوشی شما چیست؟

اصالت تلفنی را که می خواهید دست دوم بخرید تأیید می کند. اطلاعات مهمی را از تلفن شما ارائه می دهد تا بتوانید زمان فروش مجدد ارزش آن را به حداکثر برسانید.

اگر می خواهید قفل تلفن خود را از ارائه دهنده شبکه فعلی آن باز کنید ، مدل دقیق گوشی مورد نیاز است.آموزش تماس های تلفنی در برنامه نویسی اندروید

اگر مدل دقیق گوشی شما در سیستم پیدا نشود ، یک مدل معادل برای باز کردن قفل ارائه می دهد

پیدا کردن مدل دقیق تلفن کاملاً رایگان است اطلاعات بلافاصله تحویل داده می شوند.گرفتن عکس های خلاقانه با گوشی

خودتان به دنبال مدل موجود درتلفن باشید

اولین چیزی که باید امتحان کنید این است که به خود تلفن نگاه کنید تا ببینید آیا شماره مدل در آنجا چاپ شده است ، برای انجام این کار با نگاه به پشت تلفن خود شروع کنید. اگر از یک گوشی سامسونگ یا ال جی استفاده می کنید ، احتمالاً این مدل در قسمت پشتی لیست شده است. خیلی ساده!

منبع: جالب آموز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.