نكاتي درباره فروش حرفه‌اي

۶۱ بازديد

امروزه فروش خيلي دشوار شده‌ است، مشتري‌ها خيلي بد قانع مي‌شوند، احساس مي‌كنيم كه آن‌ها همواره تخفيف مي‌خواهند. تمام افرادي كه در پيشه فروش هستند مشاهده مي‌كنند كه اين روزها فروختن كالا يا خدماتشان مشكل‌تر شده‌ است. چرا؟

نكات فروش موفق

به خاطر اينكه ما داريم اصول اوليه‌مان را فراموش مي‌كنيم. چه زماني ما مي‌توانيم حقمان را بگيريم و بگو‌ييم كه كالاي ما چقدر ارزش دارد.
شما مي‌خواهيد ببينيد كه چگونه مي‌توانيد فروش بهتري داشته باشيد سود اكثريت به دست بياوريد براي اين شغل ترفندهايي را به شما ياد مي‌دهم.
 
مشتري را شيدا خود كنيدوقتي مي‌خواهيد يك دوست پيدا كنيد، از خودتان انرژي مي‌گذاريد. محاسن خودتان را به او مي‌فروشيد، كوشش مي‌كنيد او را شيدا خود كنيد. مشتري نيز اين‌گونه است، مي‌خواهد شما او را مجذب خويش كنيد، او را تحت كارايي خويش قرار دهيد. بگوييد: عجب فروشنده‌اي، شگفت توانايي فروشي.براي اين شغل بايد اعتمادبه‌نفس داشته باشيد. نسبت به توانايي‌هاي خودتان نزاكت كامل داشته باشيد. هر چقدر فروش اكثريت داشته باشيد، اعتمادبه‌نفستان بالاتر مي‌رود و توانايي‌هايتان را بهتر تشخيص مي‌دهيد.
 
روحيه برد داشته باشيدآيا ما همواره بايد در فروش برنده باشيم؟ اين استعداد است كه بتوان همواره در حيات برنده بود؟ اگر مي‌خواهيم در فروش موفق باشيم آيا مجبوريم همواره برنده باشيم؟ 
تا نزديك زيادي بله، هنگاميكه در مساوي يك مشتري هستيد شما داريد يك شو برگزار مي‌كنيد، همواره داريد يك نمايش انجام مي‌دهيد. بحث نمايش يك عملكرد است و وقتي بحث نمايش و عملكرد مي‌شود بي گمان بايد در كنار آن‌ها برد باشد. اگر بتوانيم تعداد زيادي از فروش‌ها را ببريم كامياب مي‌شويم. برنده شدن در فروش بسيار خوب است ما مي‌خواهيم كه ملت ما را دوست داشته باشند، فردي شناخته شده باشيم، در اين‌ صورت دريافتن خيلي خوبي خواهيم داشت و اين پيشه فروش را براي شما آسان مي‌كند.
 
به مشتري دروغ نگوييد، راستگو باشيدوقتي شما به كالا يا خدماتتان اعتقاد نداشته باشيد، امكان ندارد بتوانيد چيزي به مشتري بفروشيد. مشتري كاملا متوجه مي‌شود كه شما اعتمادبه‌نفس كافي نداريد و شدني است انديشه كند كه شما داريد به او دروغ مي‌گوييد و كذب در فروش بزرگ‌ترين اشتباهي است كه يك مسئول فروش مي‌تواند انجام دهد. 
خيلي از كسان اين‌ شغل را مي‌كنند، خيلي هم طبيعي به نظر مي‌رسد به خاطر اينكه ياد گرفته‌اند كه همين‌طوري يك حرفي را بزنند؛ اما مشتري متوجه مي‌شود كه مي‌خواهند سرش را كلاه بگذارند. با رويكرد اشتباه وارد قضيه نشويد، راستگو باشيد سعي كنيد مزيت‌هاي محصولتان را براي آن‌ها بگوييد.
 
براي فرآورده يا خدماتتان ارزش قائل شويداگر شما براي محصول يا خدماتتان ارزش قائل نباشيد، اگر متوجه نباشيد، بر اين ايمان نباشيد كه اين بهترين محصولاتي است كه داريد ارائه مي‌كنيد، ساير به هيچ‌ وجه نمي‌توانيد فايده داشته باشيد. شما بايد در سررسيد فروش به اين نكته توجه داشته باشيد كه محصولتان محصول خوبي است به آن ارزش بدهيد و نسبت به محصولتان نزاكت كافي داشته باشيد.
 
چگونه بدون سختي بسيار ارزش كالا يا خدماتتان را بالا ببريدبايد با مشتريان‌ مشاركت كنيد و بتوانيد در اين گويه محصولي بفروشيد كه منطبق بر نياز‌هاي مشتريان باشد. بايد به مايحتاج و مطالبات مشتريان پذيرش دهيد. اگر بخواهيد مقاوم كنيد كه همه‌كاره هستيد نمي‌توانيد به هدف خاصتان برسيد. بايد در داد و ستدها به حرف مشتريان گوش كنيد، برخي مواقع مشتريان خودشان هم نمي‌داند كه چه مي‌خواهند. ما بايد در اين زمينه ادب آن‌ها را افزايش دهيم و به آن پرتو بدهيم كه چقدر احتياج دارند و چقدر بايد در اين گويه شغل كنند.
 
دانش خود را در فروش بالا ببريدمهارت‌هايتان را به خوبي بشناسيد، روش گفتگو كردن با سايرين را ياد بگيريد، بازار را خوب بشناسيد، در دوره‌هاي آموزشي مرتبط با شغلتان تعليم ببينيد، در سمينارها و همايش‌ها شركت كنيد و از تجارب كسان موفق كاربرد كنيد. آنگاه شما حس مي‌كنيد كه تنها كسي هستيد كه اين ميزان فرهنگ را در گويه كاري‌تان دارد. از اين طريق مي‌توانيد برنده باشيد و مشتري‌هاي خوبي داشته باشيد.
 
تفاوت فروشند‌ه‌هااگر نمي‌توانيد محصولاتتان را با بها مناسب بفروشيد يعني بدترين فروشنده هستيد. تفاوت فروشنده‌ها در چيست؟ كل ما يكسان به گيتي آمده‌ايم، آيا استعداد است؟ خير افراد با استعداد لزوما فروشنده‌هاي خوبي نيستند. تجربه، چيرگي و دانش اين‌ها هستند كه به ما توانايي فروش متمايز از ساير فروشنده‌ها را مي‌دهد. اكثر فروشنده‌ها وقتي براي خريد وارد مغازه‌اي مي‌شوند اگر فروشنده براي كمك به آن‌ها بيايد از او گريز مي‌كنند جالب است، نه؟ چون فروشند‌ه‌ از فروشنده ساير خوشش نمي‌آيد اما بايد بدانيم كه بزرگداشت به فروشنده ديگر احترام به خودمان است.
 
بحران بعد از فروشمشتري پس‌ از خريد از شما ناگهان مبتلا خوف مي‌شود كه چه اشتباهي كردم نبايد اين‌ را مي‌خريدم، بايد برگردم و آن‌ را پس بدهم. دائما اين رخداد مي‌افتد اما به چه چهره مي‌توانيم اين پرماسيدن را در مشتريان از‌ بين ببريم.
اگر ما به اندازه كافي به مشتريانمان آموزش ديتا باشيم، آن‌ها مبتلا اين دشوار نمي‌شوند ما بايد خدماتي ارائه نماييم كه خودمان به آن‌ها سربلندي نماييم بايد طوري پيشه نماييم با مشتريان به گونه‌اي رفتار نماييم كه آن‌ها مفتوح هم قبل ما برگردند. اگر شما فروشنده نكويي باشيد نه فقط مشتري دچار چالش پس‌ از فروش نمي‌شود بلكه مي‌رود و به ده‌ها نفر ساير مزيت‌هاي شما را مي‌گويد و اين نكته خيلي مهمي است اگر كسي بازگردانيدن ندهد شما را به سايرين اين پرتو مي‌دهد كه شما فروشنده احسان نبوديد.
 
ليستي از سوالات در زمينه كاري‌تان جاسازي كنيدبراي نمونه اگر فرش فروش هستيد از مشتري خويش بپرسيد: اندازه منزلتان چقدر است، دكوراسيون اتاقتان چه رنگي است.
 
به اعتراضات با متانت پذيرش دهيدشما بايد پاسخگو باشيد، رئيس باشيد در برابر محصولي كه مي‌فروشيد بايد براي مشتريان خود وقت بگذاريد و با حوصله سوالات آن‌ها را پذيرش دهيد.
 
هدف داشته باشيدبراي خودتان هر سال يك هدف مشخص كنيد. براي مثال: من بايد الي آخر امسال 100 تا منزل بفروشم. سپس تعيين كنيد براي اين‌ پيشه چه ميزان وقت بايد بگذاريد، چه شمار پرسنل بيچارگي داريد و چند تا تلفن بايد بزنيد.
 
 تلفن خويش را اخ داشته باشيدبعضي از شما از تلفن متنفر هستيد، تصور ذهني خويش را تغيير دهيد بيايد به جاي اينكه متعلق به متنفر باشيد عاشق تلفن و صداي زنگ آن ‌باشيد.
 
در كارهايتان نظم داشته باشيدبه ياد داشته باشيد كه هر چقدر منظم‌تر باشيد كارآمدتر خواهيد بود. اگر كارها را به موقع سپريدن دهيد خيلي دقيق‌تر جزئيات آن‌ پيشه در ذهنتان باقي مي‌ماند.
 
توازون و ترازمندي داشته باشيدوقتي در استخر آب راه مي‌رويد نخست راه رفتن براي شما مشكل است اما به مرور اين شغل راحت‌تر مي‌شود و پس‌ از مدتي خويش جريان آب شما را به جلو هل مي‌دهد و به شما در گذرگاه رفتن كمك مي‌كند. در شغل نيز اين‌گونه است، وقتي كار سختي را انجام مي‌دهيد با گذشت زمان سختي آن‌ از ‌بين مي‌رود، هر چقدر اغلب تلفن بزنيد و بيشتر بفروشيد كم‌كم خود اين عمل به چهره يك جريان شما را به جلو مي‌برد چون شما دانش و مهارت به دست مي‌آوريد؛ ولي برخي مواقع اوقات منتظر مي‌شويد كه كسان به سراغتان بيايند اين اشتباه است شما بايد شروع به راه رفتن كنيد.
 
خودتان سرپرست خودتان باشيدبايد در ذهنتان سرپرست خودتان باشيد، شما نبايد دنبال مسئول بگرديد بايد خودتان سرپرست خوب خودتان باشيد.
 
راز موفقيت چيست؟با خويش بگوييد ماموريت حيات من فروش است، من به آن سربلندي مي‌كنم و مي‌خواهم كه اين محصولات را به مشتريان بفروشم.
بايد ادب داشته باشيد، تخصص داشته باشيد، حرفه‌اي باشيد. تمرين كنيد روي مهارت‌هايتان كار كنيد، اگر به خودتان مطمئن باشيد مي‌توانيد مشتري را تحت تاثير خود قرار دهيد.
به مشتريان خوش آمد بگوييد، فكرشان را حاضر خريد بكنيد، اعتماد آن‌ها را جلب كنيد، با راستي-راستگويي بفروشيد در اين چهره بهتر از شما خريد مي‌كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.