دنا پلاس توربوشارژ اتوماتيك ؛ فهرست آپشن هاي رفاهي و مشخصات فني

۵۸ بازديد

هاشم يكه زارع به تازگي با اشاره به ورود دنا اتوماتيك با موتور توربو شارژ در سال 97 به بازار  اعلام كرد: «بعد از استقبال خوبي كه از خودروي دنا پلاس به وجود آمد بنا داريم تا اين خودرو را با گيربكس اتوماتيك به بازار عرضه كنيم و مطمئن هستيم كه با ورود آن خيلي از رقبا خارجي كنار خواهد رفت.»

گيربكس اين خودرو ساخت پانچ بلژيك است و هم اكنون در حال گذراندن تست ‌هاي فني است. مدل اتوماتيك دنا پلاس با آپشن ‌هاي بيشتري نسبت به مدل دنده ‌اي وارد بازار خواهد شد و پيش بيني مي‌ شود قيمت اين خودرو  حدود 65 ميليون تومان باشد.

اين خودرو دارا موتور 4 سيلندر به حجم 1646 cc است كه مي تواند 113 اسب بخار قدرت و 155 نيوتون متر گشتاور توليد كند.

 

از امكانات و تجهيزات اين خودرو مي توان به ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو ديسكي خنك شونده، ترمز عقب ديسكي ، فرمان مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و هندزفري موبايل، مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و هندزفري موبايل، بلندگوهاي جلو و عقب مجهز به تيوتر، فرمان هيدروليك مجهز به كروز كنترل، تنظيم اتوماتيك كانال تهويه براي سرنشينان عقب، چراغ جلو داراي لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ مه شكن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ‏ هاي سقفي جلو و عقب - چراغ روشنايي فضاي پايين داخل كابين، طرح جديد آينه‏ هاي جانبي، آينه هاي جانبي برقي راهنمادار و تاشونده اتوماتيك، آينه چراغ دار روي آفتاب گير سمت شاگرد، شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقي، سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز و ... اشاره كرد.

دنا پلاس به سيستم تعويض دنده كابلي تجهيز مي‌شود [به روز رساني] - بهمن ۹۸

خط تمام رباتيك سيستم تعويض دنده كابلي براي گيربكس دستي با ظرفيت 3 هزار دستگاه در روز با حضور مديرعامل ايران خودرو در شركت يوره پارت افتتاح شد.

همچنين خط توليد تسمه تايم دينام با ظرفيت توليد 8 هزار حلقه در روز در همين شركت به بهره برداري رسيد كه اين ظرفيت تا 20 هزار حلقه قابل افزايش است.

محمودرضا صمدي مدير عامل شركت يوژه پارت در مراسم افتتاح اين دو خط توليد گفت: «اين شركت در راستاي بهبود و به‌روز ‌آوري ماژول تعويض دنده براي اولين بار در كشور موفق به داخلي‌سازي سيستم‌هاي تعويض دنده كابلي براي گيربكس‌هاي دستي و اتوماتيك شد.»

دنا پلاس

وي افزود: «به علت استفاده از تكنولوژي قديم، تعويض دنده با اهرم‌بندي ميله‌اي سبب انتقال تمامي ارتعاشات موتور و گيربكس به داخل كابين مي‌شد.»

صمدي خاطرنشان كرد: «با استفاده از تكنولوژي كابلي مشكلات مربوط اين ارتعاشات كاملا برطرف و عمليات تعويض دنده براي راننده با راحتي و ايمني بيش‌تر انجام مي‌شود.»

مدير عامل شركت يوژه پارت تصريح كرد: «براي راه‌اندازي اين خط توليد، ۸۰۰ هزار دلار سرمايه گذاري ارزي و همچنين 40 ميليارد سرمايه گذاري ريالي صورت گرفته است. اين سيستم تعويض دنده كابلي در خودرو دنا پلاس استفاده مي شود.»

گفتني است، فعاليت اصلي شركت يوژه پارت در زمينه طراحي، توليد و داخلي‌سازي مجموعه‌هاي سوخت‌رساني و تسمه‌هاي دينام و تايم، مجموعه تسمه سفت كن‌هاي مكانيكي و هرزگرد است.

نايب رئيس هيات مديره و قائم مقام اجرايي ايران خودرو و مديرعامل ساپكو، مديرعامل ايران خودرو را در اين مراسم همراهي كردند.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتيك با چه آپشن هايي از سوي ايران خودرو به بازار عرضه مي شود؟ [به روز رساني] - اسفند ۹۸

دنا پلاس توربو اتوماتيك خودرو خبرسازي در طي ماه‌هاي گذشته بوده و قرار است از سال 1400 به مشتريان تحويل گردد. دنا پلاس نسخه بروز شده دنا معمولي است كه در سال 1395 معرفي شد و نسخه توربوشارژر آن نيز چندي بعد به بازار عرضه گرديد. تمامي اين اتفاقات در حالي رخ مي‌دهد كه دنا معمولي با آپشن‌هاي كمتر همچنان روي خط توليد قرار دارد.

دنا پلاس توربو اتوماتيك از نظر ظاهري تفاوتي با دنا پلاس توربو دنده‌اي ندارد. مساله بارز در نماي كلي دنا پلاس اتوماتيك عدم هماهنگي قسمت‌هاي مختلف خودرو است كه براي اصلاح آن ايران خودرو نياز به طراحي محصولي كاملا جديد خواهد داشت. با اين حال بروزرساني‌هاي صورت گرفته در دنا پلاس اتوماتيك نسبت به دنا و دنا پلاس معمولي قابل قبول هستند و نسخه متفاوتي از دنا پلاس را به نمايش مي‌گذارند.

آن طور كه ايران‌خودرو اعلام كرده، قرار است تا محصولات اين شركت از اين پس با تيپ بندي گسترده به بازار عرضه شوند. در حال حاضر اطلاعات تيپ پايه دنا پلاس اتوماتيك موسوم به L1 منتشر شده كه تصوير آن را در زير مشاهده مي‌كنيد:

 

آپشن رفاهي دنا پلاس اتوماتيك

همانطور كه در تصوير بالا مي‌بينيم، دنا پلاس توربو اتوماتيك تيپ L1 به تجهيزات اندكي مجهز شده كه برخي از اين امكانات در سمند LX‌ هاي قديمي موجود هستند. صندلي‌هاي خودرو چرمي نيست و روكش پارچه‌اي دارد. خبري از سانروف نيز در اين تيپ نخواهد بود. نكته مثبت وجود فرمان برقي است كه نسبت به فرمان هيدروليك عملكرد بهتري دارد. سيستم چندرسانه‌اي مجهز به نمايشگر هفت اينچي، سنسور دنده عقب و صندلي‌هاي برقي جلو نيز از ديگر تجهيزات دنا پلاس اتوماتيك در تيپ پايه هستند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/03/%d8%af%d9%86%d8%a7-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a8%d9%88-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.