به دليل رقباي كهن و جديدي كه هر روز بر تعداد آنها افزوده ميشود، آشنايي با روشهاي افزايش فروش و جذب مشتري از ملزومات موفقيت در كسبوكار است.
فروشندگي يك دانش است كه به سرعت با تكنيكهاي جديد به روز ميشود. مهم نيست كسب و كار شما چيست، آنچه در ماضي جواب ميداد امروز به اندازه كافي جوابگو نيست.
زماني براي امتحان و خطا نيست، اكنون زمان فروش است زيرا در يك چشم بر هم زدن رقباي جديد نما ميشوند، محصولاتي مشابه وارد بازار ميشود و به سرعت بازار را فرا ميگيرد. براي حفظ موقعيت خود در بازار و كاهش آزمون و خطا همواره به تعقيب يادگيري باشيد.
مهم نيست كه محصول يا خدمات شما چقدر عالي است، پولي به دست نخواهيد آورد مگر مشتريان شما را بشناسند و مايل به خريد از شما شوند.هر كسب و كاري زمانهاي سختي را پشت سرگذاشته است، نه به اين دليل كه مشتريان مايل نبودند خريد كنند. بلكه به اين علت كه مشتريان نهفته حتي نميدانستند اين چنين محصولات و خدماتي وجود دارد. علت شكست بسياري از كسب و كارها اين است كه نميتوانند مشتريان مناسب خود را پيدا و حفظ كنند و هيچ وقت مشتري كافي ندارند.
براي خيلي از افراد بازاريابي و تبليغات كار مشكلي است و نميدانند از چه طريقي اين پيشه را اتمام دهند لغايت بهترين نتيجه را بگيرند. در اينجا ۲۴ روشي را كه ميتوانيد خدمات و كالاي خويش را بازاريابي كنيد، رسيدگي ميكنيم.
بسياري از روشهاي بازاريابي و تبليغات مانند راديو، تلوزيون، بيلبورد و مجلات و روزنامهها زياد هزينهبر است و پسنديده بسياري از كسب و كارهاي كوچكتر نيست. اما بسياري از مديران هوشمند از روشهاي بهينهاي براي جذب مشتري استفاده ميكنند كه بقاي آنها را حفظ ميكند.
پيشرفت-در-فروشندگي
۱. اهداف فروش را مشخص كنيدبا درك بازاري كه در آن مشغول به شغل هستيد شروع كنيد.
چه كاري را متمايز از رقبا انجام ميدهيد؟ مزيت رقابتي شما چيست؟
چگونه به اين بازار منظور تقريبا ميشويد؟
چقدر هزينه حاضرند به شما بپردازند؟
افرادي كه به خدمات شما دربايستن دارند چه كساني هستند؟
چه سوالاتي دارند كه ميتوانيد به آنها استجابت دهيد؟
اگر نميتوانيد به اين سوالات به راحتي پاسخ بدهيد، پيشه اصلي خود را در اين مرحله، بر روي وضوح و شفافيت شغل و قصد خود بگذاريد. شما بايد بدانيد
روش هاي افزايش فروش |
چه چيزي را به چه كساني و با چه هدفي ميفروشيد. علاوه بر اين براي فروش خود اعداد و ارقامي تعيين كنيد كه براساس آن پيش برويد.
۲. اهداف را به بخشهاي كوچكتر دسته كنيدنتايج مد نظر (فروش ماهانه، فايده هر فروش و غيره) را مشخص نماييد تا امكان ارزيابي پيشرفت هستي داشته باشد. اهداف مشخص، ذهن شما را متمركز كرده و فعاليتهاي شما را هدفمند ميسازد.
براي هر ماه برنامهاي داشته باشيد. به اين شكل به راحتي ميتوانيد با پروا به نتايج به دست آمده اثربخشي برنامه خود را مشخص كنيد
ميخواهيد هر ماه چقدر فروش داشته باشيد؟
چه برنامهاي براي پاسخگويي بهتر به مشتريان داريد؟
از هر محصول تصميم داريد لغايت چه ميزان فروش داشته باشيد؟
بيشتر بر روي فروش كدام محصولتان تمركز داريد؟
۳. نيازهاي مشتري را به او بفروشيد تكنيك-هاي-فروش-بيشترهميشه اين پيشفرض را در عقيده داشته باشيد كه مشتريان چيزي را ميخرند كه انديشه ميكنند به آن دربايستن دارند. چگونه ميتوان آنها را متقاعد كرد كه به محصولات شما دربايستن دارند؟
مزاياي محصول كه مايه كاهش هزينه، وقت و حل مشكلات ميشود را برجسته كنيد.
ويژگيهاي محصول مشابه وزن، رنگ، اندازه جنباننده اصلي خريد نيست. به خريدار نشانه دهيد:
در صورت خريد چه كاري را راحتتر ميتواند انجام دهد؟ چه پرماسيدن بهتري پيدا ميكند؟ چه ارزشي به حيات او اضافه ميشود؟ چه تغيير مثبتي در سخيف حيات او برپايي ميشود؟ محصول چگونه مايه صرفهجويي در زمان و خرج مشتري ميشود؟
هميشه ميتوانيد در محصولات خويش بسته به نياز تغييراتي به هستي بياوريد. در فروش و بازاريابي خلاق باشيد.
۴. به مشتريان پروا پرتو دهيدبازاريابي دهان به دهان، درمان مهارت فروش و به كارگيري سوالات راهبردي كليد بازاريابي هدفمند است. با دنبال ريزبين خواستههاي مشتريان و راهاندازي خدمات مشتريانِ باكيفيت، باعث حفظ بازار خود شويد. مشتريان اخ دارند بدانند به آنها پروا داريد و براي شما مهم هستند.
زماني كه مشتريان بدانند كه فرآورده شما چه كمكي به آنها ميكند و چه مزايايي دارد، فروش به مراتب راحتتر ميشود. به علاوه اگر آنها از خريد خوشنود باشند به يك كانال تبليغ كننده براي شما تبديل ميشوند.
افراد تبليغات غيرمستقيم (توصيه افرادي كه به آنها اعتماد دارند) را راحتتر ميپذيرند و تاثيري به مراتب اغلب از تبليغات مستقيم دارد. با مشتريان به شكلي رفتار كنيد كه احساس كنند “ويژه” هستند.
۵. فروش هدفمند داشته باشيددر هر مرحله بدانيد كه به چه كاري مشغول هستيد و به چه دليلي اين شغل را اتمام ميدهيد.
چه كساني هدف فروش پيمان ميگيرند و چرا؟
ميخواهيد به آنها چه پيامي بدهيد و براي چه هدفي؟
خدمات شما چه پيشنهاد ويژهاي براي مشتريان دارد؟
چه چيز محرك آنها براي خريد بيشتر است؟
در هر مرحله از پروسه فروش براي تصميمات بهتر، دربايستن به شناخت بيشتر بازاري كه در آن مشغول به كار هستيد داريد.
۶. بپرس، گوش كن و سپس عمل كنبيشتر از هر چيز ديگري، اين سه واژه خلاصه موفقيت در فروش است. سوالات شما بايد حسابشده باشند. علاوه بر آن بر روي مهارتهاي شنيداري خويش بهخوبي پيشه كنيد. سوالاتي از مشتري بپرسيد كه پرتو دهد منظور كمك به او را داريد.
اين سوالات به شناخت بهتر قشري كه با آنها در تماس هستيد كمك ميكند. به مشتري نشان دهيد كه به او اهميت ميدهيد، گوش دادن موثر مايه ميشود كه مشتريان دريافتن ارزشمند بودن بكنند.
آموزش-تكنيك-هاي-فروشندگي---افزايش-فروش
۷. به دنبال يادگيري اغلب باشيدنقاط سستي خويش را بشناسيد. اهدافي تنظيم كنيد الي ناچار شويد كارهايي انجام دهيد كه اخ نداريد، اما براي ترقي شما لازم است. تصوير يك فروشنده موفق را در ذهن خود حفظ كنيد.
همانند يك اسفنج آنچه را كه براي پيشرفت كاري بيچارگي داريد جذب كنيد و هميشه به دنبال يادگيري بيشتر باشيد. براي كاميابي در فروشندگي مطالعه را به بخشي از برنامه يوميه خويش تبديل كنيد. فروشندگي نيز مثل هر كاري ترفندهاي ويژه خويش را دارد.
۸. ديدگاه مثبتي به كارتان داشته باشيدنگرش قابل كنترل است و ميتوان بر ترسها غلبه كرد. باورهايي كه موفقيت شما را محدود ميكند تغيير دهيد. از افكارتان آگاه باشيد، ببينيد كداميك از آنها تضعيفكننده است و بعد متعلق به تعهد به تغيير را در خود ايجاد كنيد. با صرف زمان و سعي ميتوانيد به فردي كه ميخواهيد تبديل شويد.
نگرش مهمترين افزار فروش است. هر چيزي كه انگيزشي، مثبت و خوشبينانه است را گزينش و از آن براي حفظ ديدگاه مثبت و متمركز پايدار گذاشتن بر قصد استفاده كنيد.۹. با مشتريان در يك تيم باشيدبسياري از فروشندگان فقط ميخواهند بفروشند، به هر شيوه و روشي كه شده است! آنها فراموش ميكنند كه خريد مشتري به انگيزه ها احساسي اتمام ميشود. مشتري زماني كه نسبت به خريد احساس نكويي داشته باشد خريد ميكند.
بيشتر در نقش يك مشاور كاربلد ظاهر شويد تا يك فروشنده سمج. نبايد به مشتري اين دانستن را بدهيد كه با زبان چيزي به او فروخته شده است. مشتري بايد دانستن كند كه او را راهبري كردهايد و احساس رضايت كند.
فروش در حقيقت، گفتمان با سايرين با قصد درمان زندگي و سوداگري آنها است. اگر به اين شيوه به كار فروش نگاه كنيد شغلي زياد لذتبخش خواهد بود.
قبل از فروش با آنها پيوستگي احسان برپا كنيد الي دانستن كنند هدف شما تنها فروش نيست. اگر فروش مهم و سختي داريد بهتر است اطلاعات احسان از مشتري داشته باشيد و در شبكههاي اجتماعي آنها را تعقيب كنيد. زمينههاي كاري و شخصي مشتركي بين خودتان پيدا كنيد.
۱۰. زبان بدن را وارد فروش كنيددر يك معامله بي گمان كل آنچه را كه فرد روبرو در ذهن دارد ذكر نميكند. اما با فهم زبان بدن در فروش ميتوان به شناخت بهتري از آنها رسيد. بهطور نمونه اگر كسي به آنچه كه ميگوييد علاقمند باشد، تماس چشمي پايدار ميكند و هموار مينشيند و كمي هم به جلو متمايل ميشود.
روشهاي-جذب-مشتري
اما فردي بر روي ميز ضرب ميگيرد يا به گوشه ها-كناره ها نگاه ميكند يا دست به سينه نشسته است پرتو احسان در معامله نخواهد بود.
همچنين بايد از حركات خود آگاه باشيد. در هنگام گفتمان راز خويش را لزرش دهيد تا پرتو دهيد به صحبتهاي فرد پروا داريد. پروا داشته باشيد كه صدايتان بيش از بي گمان آرام و يكنواخت يا هيجانزده و بلند نباشد.
۱۱. با سوالات جذاب شروع كنيدجلسات را با سوالات آغاز كنيد و مستقيم سراغ فروش نرويد. متوجه شويد كه خريدار چه ميخواهد. وقتي در ارتباط با دشواري ها مشتري گفتگو ميكنيد (كليد حل آن در دستان شماست) به شكلي رفتار كنيد كه احساس نكنند سخت مربوط به عملكرد بد و ناشيگري آنها بوده است.
سوال كنيد كه در چه مدتي اخ دارند مسئله حل شود لغايت مانع هزينههاي بيشتر شود؟ كاشت بذر فوريت در ذهن آنها باعث ميشود به راهكارهاي شما پروا اكثريت نشانه دهند.