گروه مالي فيروزه خبر از سرمايهگذاري گروه بوتان در استارتاپ آسان بار ميدهد. اين سرمايهگذاري با راهبري واحد مشاوره تامين مالي گروه فيروزه انجام شده و حكايت از ورود يك بازيگر بزرگ اقتصادي در بازار سنتي به اكوسيستم استارتاپي كشو دارد.
«محمد حسيني» مديرعامل شركت آسان بار در گفتگو با ديجياتو اعلام ميكند كه رقم حدودي اين سرمايهگذاري ۷ ميليارد تومان است و اين دومين سرمايهگذاري رسمي تزريق شده به آسان بار محسوب ميشود: «اين اولين جذب سرمايه آسان بار نبوده و پيشتر هم مجموعه رهنما در اين مجموعه سرمايهگذاري كرده است.»
حسيني در پاسخ به اين پرسش كه آيا تفاوت تفكر بخش سنتي با استارتاپي، ممكن است مشكلآفرين شود يا خير، به ديجياتو ميگويد: «ما پيشتر هم با نمونههاي سنتي زيادي مذاكره كرديم و با چند تيم بزرگ اقتصادي وارد صحبت شديم تا بتوانيم به شبيهترين طرز تفكر برسيم. بوتانيها و شركت بوتانران نه تنها مانع تفكر استارتاپي نميشوند بلكه با ديدگاه نوين خود به اين حوزه كمك خواهند كرد.»
مديرعامل اين پلتفرم ميگويد توسعه محصول، تامين هزينههاي آسان بار و گارانتي آن براي حداقل دو سال، به دست آوردن سهم بيشتر بازار و توسعه محصولات جديد از جمله اهدافي هستند كه آسان بار در اين جذب سرمايه دنبال كرده است.
مديرعامل آسان بار در پاسخ به اين سوال كه پس از جذب سرمايه، رقابت بين اين استارتاپ و چند رقيب ديگر به چه شكل پيش خواهد رفت، ميگويد: «اين سرمايه ميتواند خيال ما را بابت تامين هزينههاي شركت آسوده كند و ذهن ما را براي افكار جديد باز كند تا بتوانيم ايدههاي خود را پرورش دهيم و به خلاقيت و كار اصلي شركت برسيم.»
گفتنيست اين جذب سرمايه از طريق آورده نقدي و با هدف در اختيار گرفتن سهام مديريتي شركت آسان بار صورت پذيرفته است. از ديگر سهامداران استارتاپ آسانبار شركت رهنما ونچرز هستند. اين استارتاپ در سال ۹۵ فعاليت خود را آغاز كرده و ميخواهد پل ارتباطي بين رانندگان و شركتهاي حمل ونقل در بستر اينترنت باشد. بياينهي مطبوعاتي مربوط به اين سرمايهگذاري هم حكايت از اين دارد كه اين سامانه روزانه ۲ هزار سفارش حمل بار را مديريت ميكند و ۴۰ هزار راننده از اين خدمات بهره ميبرند.
منبع: