بيشتر روش هاي بازاريابي آنلاين مانند تبليغات و ايميل ماركتينگ لغايت زماني كه از آنها به چهره پيوسته استفاده ميكنيد ارزشمند هستند و به محض متوقف كردن كار و جنبش هاي خود با افت شديد يا از دست رفتن آن مجراي بازاريابي روبرو ميشويم اما بازاريابي محتوايي و سئو براي سوداگري شما ارزش افزوده اي برپا ايجاد ميكنند كه حتي پس از متوقف كردن تكاپو هاي خويش الي مدت ها براي شما سودآور خواهند بود.
موفقيت در سئو نيازمند موعد و سعي زياد است اما دست يابي به آن استقامت بالايي خواهد داشت و الي مدت ها به گرد از مهمترين مجراهاي بازاريابي شما تبديل خواهد شد. براي رسيدن به اين نقطه بايد استانداردهاي سئو را به راستي بشناسيم، در ادامه مهمترين فعاليت هايي كه براي كاميابي در سئو بايد اتمام دهيم را با هم مرور خواهيم كرد.
اصلاً چرا سئو سايت اينقدر مهم است؟در هر ثانيه 63000 جستجو در گوگل اتمام ميشود.61 درصد از كسب و كارهاي دنيا، سئو و بازاريابي درونمايه را مهمترين روش
سئو چيست؟ |
بازاريابي خويش ميدانند.به طور متوسط 41 درصد از خرج هاي بازاريابي در كمپاني هاي بزرگ در فضاي آنلاين هزينه ميشود.46 درصد از جستجوها در گوگل به كسب و كارهاي محلي اشاره دارند.نرخ تبديل به مشتري و خرج سئو در مقايسه با همه طريق هاي ساير ذيل تر است.اطلاعات آماري در باره ارزش بازاريابي سئوبهترين طريق براي يادگيري و اجراي سئو چيست؟مطالعه نقطه نظرات متخصصين در استجابت به سوال سئو چيست مجموعه اي از اطلاعات و ديتا هاي تخصصي را در پسنديدن ما قرار ميدهد اما نتيجه گيري متعلق به و دستيابي به يك راهبرد كاربردي كمي پيچيده بنظر ميرسد. ويدئو زير ارائه مهندس امين اسماعيلي در سيزدهمين دورهمي كندو است كه پروسه يادگيري سئو از داده لغايت دانايي را به نكويي كالبدشناسي كرده است. در اين ويدئو تعاريف متخصصين سئو از اين مفهوم به عنوان اطلاعات اوليه به شغل گرفته شده است.
با يك نگاهِ جامع ميتوان گفت براي تعيين رتبه يك صفحه در نتايج جستجو بيش از 200 فاكتور مختلف بدست ربات هاي گوگل بررسي ميشوند. ولي اگر همانطور كه در ويدئوي بالا مطرح شد، كمي ريزبين تر نگاه كنيم ميتوان اين موارد را در 5 بخش اصلي دسته كرد كه بر اين پايه اند سئو تكنيكال، استراتژي، توليد محتوا، لينك سازي و آناليز و برنامه ريزي.
1- سئو تكنيكال، ستون فقرات سايت شما شكننده است!به جرات ميتوان گفت كه مهمترين و تاثيرگذارترين فاكتور براي موفقيت يك سايت پروا به استانداردهاي سئو هنگام طراحي و كدنويسي آن است. گوگل براي درك محتواي صفحه بايد پيش از هر چيز به آنها دسترسي داشته باشد و اين شيوه دسترسي وابستگي مستقيم به ساختار سايت شما و نحوه كدنويسي آن خواهد داشت.
سئو تكنيكال، درك بهتر ربات هاي گوگل از ساختار سايت و بهبود تجربه كاربريمواردي شامل رعايت استانداردهاي HTML اثناء كدنويسي، بهينه سازي سايت براي موبايل، افزايش سرعت صفحات، اثر گذاري استاندارد (Schema) و … را ميتوان از مهمترين فاكتورهاي سئو تكنيكال دانست كه در كارگاه تعليم سئو تكنيكال بخش هاي مهمي از آن رسيدگي و آموزش ديتا ميشود.
2- راهبرد سئو، برنامه ريزي، برنامه ريزي و بازهم برنامه ريزي!براي شروع شغل خويش نيازمند يك استراتژي مشخص و ريزبين خواهيم بود. راهبرد ما در سئو طبق شناخت ما از بيننده و تحليل رقبا شكل ميگيرد. طبق موضوعات منظور خويش و ادبيات كاربران عبارات كليدي منظور را شناسايي ميكنيم و با توجه به چگونگي رقباي خويش و نقاط ظعف و قوت آنها يك برنامه ي اجرايي براي منظور گذاري و توليد محتوا در عقيده ميگريم.