دلايل شادوبن اينستاگرام

۴۱ بازديد

فالو و آنفالو كردن كاربران؛ مهم‌ترين دليل براي شادوبن اينستاگرام!

اگر مديريت يك صفحه كسب‌وكارتان را در اينستاگرام برعهده داريد، مرز براي معرفي كسب‌وكار خويش به كاربران آن‌ها را فالو كرده و بعد از فالو شدن بدست آن‌ها، آنفالو مي‌كنيد! جالب است بدانيد اينستاگرام محدوديتي دلايل شادوبن اينستاگرام براي تعداد فالو كردن كسان برپايي كرده است كه شما نمي‌توانيد بيش از ۷۵۰۰ تن را دنبال كنيد. علت اينستاگرام براي برپايي چنين محدوديتي اين است كه شما نمي‌توانيد با تعداد زيادي از كاربران تعامل داشته باشيد و با آن‌ها ارتباط استوار كنيد. حتي اگر شما تنها ۱۰۰۰ فالوور داشته باشيد و تمام آن‌ها پركار باشند، نمي‌توانيد به راحتي با آن‌ها بستگي يا تعامل برقرار كنيد! مثلاً اگر هر كدام از آن‌ها در هفته يك پست منتشر كنند، شما بايد ۱۰۰۰ پست در هفته لايك كنيد و كامنت بگذاريد كه پيشه زياد سختي است! فلذا اينستاگرام محدوديتي ايجاد كرده است كه بتوانيد با اكثر فالوينگ‌هاي خويش تعامل داشته باشيد. البته اين محدوديت به سود خويش كاربران است كه منجر به شادوبن اينستاگرام نمي‌شود و فقط بعد از رسيدن فالوينگ‌ها به ۷,۵۰۰ شماره اخطاري دريافت مي‌كنيد كه براي دنبال كردن افراد جديد بايد شماري از فالوينگ‌هاي خويش را آنفالو كنيد.
دلايل شادوبن در اينستاگرام
محدوديت ديگري كه اينستاگرام براي صفحات خود در عقيده گرفته است، تعداد تعقيب كردن افراد در يك بازه زماني مشخص است كه البته اطلاعات زيادي از اين باره در دسترس نيست. بسياري از فعالان شبكه‌هاي اجتماعي در اين گويه آزمايش‌هايي اتمام داده‌اند و در گزارش‌هاي مختلف شما شمار مختلفي را مي‌بينيد. يگانه از معتبرترين سايت‌هايي كه در اين گويه آزمايشي سپريدن ديتا است، تعداد فالو كردن افراد را براي آن‌كه شادوبن نشويد، ۳۰ عدد در ساعت اعلام كرده است. در ضمن اين سايت گفته است كه شما به چهره روزانه تنها مي‌توانيد ۸۰۰ نفر را پيگيري كنيد و اگر شمار آن بيشتر شود، گمان كردن شادوبن اينستاگرام وجود دارد.
يك نكته! برخي از كاربران كه براي افزايش فالوورهاي خود از ربات اينستاگرام بهره‌گيري مي‌كنند، اين مسئله را رعايت نمي‌كنند يا حتي نمي‌دانند! اگر از ربات اينستاگرام استفاده مي‌كنيد، پروا داشته باشيد كه تعداد فالو كردن شما در هر ساعت كمتر از ۳۰ تن و در روز كمتر از ۸۰۰ باشد تا محدود نشويد. مثلاً مي‌توانيد در تنظيمات ربات خويش براي هر ساعت فالو كردن را به ۲۵ تن و در روز به ۶۰۰ تن اندك كنيد لغايت احتمال شادوبن اينستاگرام به صفر برسد. برخي كاربران فكر مي‌كنند شمار بالاتر به معناي رشد زودتر صفحه است ولي بايد پروا داشته باشيد كه اگر اندك به شادوبن اينستاگرام شويد، صفحه شما الي چند روز و برخي مواقع لغايت چند هفته عملاً غيرفعال است و نمي‌توانيد كسي را دنبال كنيد.
تعدادي كه در بالا گفتيم پيوستگي به شرايط مختلفي دارد كه البته باز هم اطلاعات دقيقي از آن در دسترس نيست! مثلاً ممكن است بهترين حالت براي صفحات كوچك‌تر ۶۰۰ شماره در روز باشد اما براي صفحات بزرگ‌تر اين تعداد به بالاي ۱,۰۰۰ برسد. هيچ‌وقت سعي نكنيد با امتحان و خطا بر روي صفحه خويش آن را شناسايي كنيد؛ زيرا يك بار شادوبن شدن رشد صفحه شما را الي حد زيادي براي چند روز كاهش مي‌دهد و ريزش زيادي در صفحه خويش مشاهده خواهيد كرد.
محدوديت تعداد لايك در ساعت؛ عامل مهمي در شادوبن اينستاگراميكي از مهم‌ترين روش‌هاي برقراري تعامل با صفحات ديگر، لايك كردن پست‌هاي آن‌ها است! اگر از كاربران قديمي اينستاگرام باشيد، مي‌دانيد كه در گذشته قابليت‌هاي اينستاگرام بسيار مختصر بود و بسياري از كاربران تنها با لايك و كامنت با هم تعامل برپا مي‌كردند! مثلاً در گذشته استوري اينستاگرام وجود نداشت و كاربران فقط از راه كامنت و دايركت اينستاگرام مي‌توانستند باهم بستگي استوار كنند. احد از قابليت‌هاي زياد جذاب ربات اينستاگرام قابليت لايك اتوماتيك پست‌هاي كاربران است! در واقع ربات‌ها با پروا به محدوديتي كه براي آن‌ها تعيين كرده‌ايد، پست‌هاي ديگر كاربران را به صورت كاملاً خودكار لايك مي‌كنند. اگر از ربات اينستاگرام استفاده مي‌كنيد، تعداد لايك را اندك كنيد. تعداد ۳۵۰ لايك در هر ساعت بهترين حالت است و اگر اغلب متعلق به شود، چه بسا اينستاگرام صفحه شما را به انگيزه به كارگيري ربات، شادوبن مي‌كند. بار اولي كه اينستاگرام به انگيزه لايك زياد محدود مي‌كند، اين محدوديت دست كم ۲۴ ساعت است! هر بار كه درگير شادوبن اينستاگرام شويد، موعد محدوديت آن هم اغلب مي‌شود الي جايي كه اينستاگرام شما را به عنوان نقض‌كننده قوانين معرفي كند! در اين صورت صفحه شما به چهره هميشگي دچار يك اختلال مي‌شود و تحت هيچ شرايطي نمي‌توانيد آن را رفع كنيد.


اگر بخواهيم كمي منطقي به اين قضيه نگاه كنيم، ۳۵۰ لايك در هر ساعت به معناي ۶ لايك در دقيقه يا يك لايك در هر ۱۰ ثانيه است! هيچ كاربري در اينستاگرام نمي‌توانيد به چهره بي‌وقفه پست‌ها را ببينند و تمام آن‌ها را بپسندد. فلذا اين محدوديت كاملاً منطقي است و هيچ كاربري نمي‌توانيد به اين سرعت پست‌ها را لايك كند. اينستاگرام اين محدوديت را فقط براي صفحاتي كه از روش‌هاي غيرقانوني نظير ربات اينستاگرام (كه خلاف قوانين اينستاگرام است!) اعمال مي‌كند. پس حتي اگر از ربات اينستاگرام بهره‌گيري مي‌كنيد، كوشش كنيد تعداد لايك آن را كمتر از ۳۵۰ عدد در هر ساعت تعيين كنيد تا با سخت شادوبن اينستاگرام مواجه نشويد.
همچنين اينستاگرام براي تعدد كامنت‌هايي كه يك اكانت در روز براي ساير اكانت‌ها مي‌گذارد، دلنازك است! محدوديت آن واضح نيست اما باتوجه گزارش‌هاي معتبر تعداد آن ۱۰۰ عدد در روز است. فلذا اگر شما  بيش از ۱۰۰ عدد كامنت در يك روز درج كنيد، با دشوار شادوبن اينستاگرام مواجه مي‌شود. البته مفتوح هم بايد پروا داشته باشيد كه اين شمار براي هر صفحه با توجه به شرايط و ويژگي‌هاي آن متفاوت بوده اما بهتر است اغلب از اين تعداد كامنت نگذاريد.
يك نكته! اينستاگرام بر روي تعداد منشن كردن كاربران هم حساس است. در اينستاگرام شما مي‌توانيد چندين نفر را در يك كامنت منشن كنيد ولي بر اساس الگوريتم‌هاي اينستاگرام اگر شمار منشن‌ها اغلب از ۵ نفر باشد، شما در حال تبليغ صفحه خويش هستيد؛ پس در هر كامنت اغلب از ۵ تن را منشن نكنيد! از طرف ديگر اينستاگرام به كامنت‌هاي مشابهي كه در چند پست ارسال مي‌شوند، شك مي‌كند و پس از مدتي آن صفحه را شادوبن مي‌كند. اين مسئله در صفحاتي كه از ربات اينستاگرام كاربرد مي‌كنند، بسيار ديده مي‌شود و براي كامنت قراردادن يا بايد به چهره دستي عمل كنيد.
به اغلب از ۱۵ نفر دايركت ارسال نكنيد!گاهي اوقات صفحات در اينستاگرام احتياج به ارسال يك پست يا پيام به صورت گروهي هستند كه اين كار به كمك دايركت انجام مي‌شود! اگر شما هم نياز به ارسال دسته جمعي پيام در دايركت داريد، سعي كنيد پيام خود را به ۱۵ نفر اغلب ارسال نكنيد يا اگر شمار مخاطبان شما بيش از ۱۵ نفر است، چند گروه برپايي كرده و پيام خود را ارسال كنيد. زيرا اينستاگرام معتقد است كه اگر قصد ارسال پيام به بيش از ۱۵ نفر را داشته باشيد، حد هدفتان اسپم يا تبليغات بوده كه خلاف قوانين اينستاگرام است.
شادوبن اينستاگرام
همچنين شمار كاراكتر پيام گروهي مهم است! شما اگر بيش از ۵۰۰ كاراكتر در پيام خود بنويسيد، تمام آن در دايركت اينستاگرام ديده نمي‌شود. اگر پيام شما طولاني است، آن را به ۵۰۰ كاراكتر تقسيم‌بندي كنيد و در چندين پيام آن را براي كاربران ارسال كنيد.
محدوديت هشتگ‌ها در پست اينستاگرام ۳۰ عدد است!حتماً با هشتگ اينستاگرام آشنا هستيد و مي‌دانيد كه به رشد صفحه كمك زيادي مي‌كنند. مهم‌ترين مزيت هشتگ‌هاي اينستاگرام، بيشتر ديده شدن در اينستاگرام است؛ زيرا باعث مي‌شود پست‌هاي شما در صفحه مربوط به هشتگ‌هايتان هم نمايش ديتا شوند و تعامل كاربران افزايش پيدا كند. شما تنها ۳۰ هشتگ را مي‌توانيد در پست خود پيمان دهيد؛ البته شدني است تجربه پيمان دادن بيش از ۳۰ هشتگ را هم داشته باشيد اما قصد ما اين است كه اينستاگرام فقط ۳۰ هشتگ نخست را مهم مي‌داند و به بقيه اهميت نمي‌دهد. مثلاً بسياري از كاربران ۳۰ هشتگ در كپشن قرار مي‌دهند و ۳۰ هشتگ ديگر را در نخستين كامنت همان پست قرار مي‌دهند و فكر مي‌كنند پست مربوطه در تمام اين ۶۰ هشتگ نمايش داده مي‌شود! اين در حالي است كه پست آن‌ها تنها در ۳۰ هشتگ نخست (كه در كپشن درج شده است) نمايش ديتا مي‌شود و هشتگ‌هاي دسته كامنت فايده‌اي براي آن صفحه نخواهند داشت.


در اثناء به كارگيري هشتگ‌ها چند نكته مهم‌ را بايد به خاطر داشته باشيد كه اين نكات را در نوشتار استفاده درست از هشتگ اينستاگرام براي افزايش بازديد پست‌ها بررسي كرده‌ايم؛ رهنمود مي‌كنم اگر از اهميت هشتگ‌ها يا شيوه كاربرد صحيح آن اطلاع‌ نداريد، اين مقاله را بخوانيد.
محدود تگ كردن كاربران در پست‌ها ۲۰ تن است!يكي ساير از محدوديت‌هايي كه اينستاگرام براي صفحات مختلف در نظر گرفته است، محدوديت تگ كردن كاربران در پست است. كران مي‌دانيد كه هنگام پست گذاشتن مي‌توانيد شماري از كاربران را تگ كنيد! مثلاً اگر با اخ خود عكس گرفته‌ايد و مي‌خواهيد منتشر كنيد، مي‌توانيد صفحه آن كاربر را هم تگ كنيد تا فالوورهاي شما با كليك بر روي آن وارد صفحه دوستتان شوند. اينستاگرام محدوديت ۲۰ تن را براي تگ كردن كاربران مشخص كرده است كه نمي‌توانيد بيشتر از اين تعداد تگ كنيد.
برخي از كاربران سعي دارند با منشن كردن دوستان خويش در دسته كپشن اين محدوديت را از بين ببرند ولي توجه داشته باشيد كه با اين شغل گمان كردن شادوبن اينستاگرام شما تا مرز زيادي افزايش پيدا مي‌كند؛ اين در حالي است كه تگ كردن شمار زيادي از كاربران تاثير پست را ناچيز مي‌كند و از جذابيت آن مي‌كاهد. در تقسيم استوري اينستاگرام هم مي‌توانيد تنها ۱۰ تن را تگ كنيد و اين محدوديت مايه مي‌شود لغايت بتوانيد كيفيت استوري‌هاي خويش را افزايش دهيد.
حساب كاربري خويش را به آي‌پي‌هاي مختلف متصل نكنيد!مدتي است كه به انگيزه ها مشخص به كارگيري اپليكيشن‌هاي تغيير آي‌پي (پروكسي‌ها) افزايش پيدا كرده است. پروكسي‎ها آي‌پي شما را تغيير مي‌دهند و موبايل شما را به يك آي‌پي از مملكت ديگري متصل مي‌كنند. اينستاگرام روي اين مورد بسيار دلنازك است! اگر شما يوميه با چندين آي‌پي مختف به اينستاگرام خويش متصل شويد، اينستاگرام شايستن مي‌دهد كه حساب كاربري شما مشكل داشته باشد كه گرد از مشكلات ربات‌هاي گوناگون اينستاگرام هم همين باره است. بنابراين هنگام استفاده از اينستاگرام پروكسي‌هاي خود را خاموش كنيد و با آي‌پي اصلي خويش وارد شويد تا بدست اينستاگرام بلاك يا شادوبن نشويد. انگيزه اينستاگرام هم منطقي است! كاربراني وجود دارند كه روزانه چندين بار پروكسي خود را تغيير مي‌دهند و هر بار از يك كشور خاص متصل مي‌شوند! مثلاً اكنون از با آي‌پي ايران متصل مي‌شوند و پس از يك ساعت با آي‌پي آمريكا! اين موارد غيرمنطقي است و از نظر اينستاگرام امري غيرقانوني در حال انجام است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.