گلكسي نوت 10 دربرابر گلكسي نوت 9

۱۰۷ بازديد

با عرضه گوشي جديد، يكي از سوالاتي كه در ذهن بسياري از كاربران نقش مي‌بندد اين است كه گجت مذكور چه تفاوت‌هايي با نسل قبلي خود دارد. آيا گلكسي نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس در مقايسه با نوت ۹ از تفاوت‌هاي كافي و هيجان‌انگيز بهره مي‌برند؟ در ادامه اين دو گوشي را گلكسي نوت ۹ مقايسه مي‌كنيم تا بتوانيم جواب اين سوال را پيدا كنيم.

مدل‌هاي معرفي شده

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

سامسونگ اين بار دو مدل گلكسي نوت ۱۰ و گلكسي نوت ۱۰ پلاس را معرفي كرده است كه در زمينه‌ي مواردي مانند اندازه و رزولوشن نمايشگر، ظرفيت باتري، ظرفيت حافظه رم و تعداد دوربين با يكديگر تفاوت دارند. از طرفي ديگر، سال گذشته فقط شاهد معرفي نوت ۹ بوديم كه در مدل‌هاي مختلف مبتني بر ظرفيت‌هاي گوناگون حافظه رم و حافظه داخلي روانه‌ي بازار شد.


طراحي

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
در هر نسل جديد گلكسي نوت، شاهد اعمال بهبود‌هاي مختلف از نظر طراحي هستيم. اگرچه كليت زبان طراحي نوت ۱۰ نسبت به نسل قبلي تقريبا ثابت مانده، اما اين بار سامسونگ تصميم گرفته تغييرات قابل توجهي را اعمال كند. گلكسي نوت ۱۰ از نمايشگر حفره‌دار بهره مي‌برد و اين حفره در مركز بخش فوقاني نمايشگر تعبيه شده است؛ همچنين لازم به ذكر است كه اين حفره كوچك‌تر از حفره نمايشگر گلكسي اس ۱۰ محسوب مي‌شود. در ضمن شاهد كاهش وسعت فريم فلزي هستيم و حالا شيشه به بخش بيشتري از لبه‌ها سرايت كرده است.

از طرف ديگر، گلكسي نوت ۹ فاقد هرگونه بريدگي يا حفره است. اگرچه طراحي آن همچنان زيبا به نظر مي‌رسد، اما در همان سال هم نسبت به بسياري از پرچم‌داران، از لحاظ طراحي تقريبا يادآور گوشي‌هاي قديمي‌تر بود. با وجود تفاوت اندازه در نمايشگر، اندازه بدنه گلكسي نوت ۱۰ پلاس و نوت ۹ مشابه يكديگر هستند. در حقيقت، نوت ۱۰ پلاس نسبت به نسل قبلي از بدنه باريك‌تر و سبك‌تري بهره مي‌برد. گلكسي نوت ۱۰ هم به لطف طراحي بسيار كم‌حاشيه، تا حد زيادي هم‌اندازه گلكسي اس ۱۰ است.


نمايشگر

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
از لحاظ تكنولوژي، نمايشگر دو نسل گلكسي نوت مشابه يكديگر هستند و از نوع Dynamic AMOLED به حساب مي‌آيند. مهم‌ترين تفاوت بين آن‌ها از نظر اندازه و نمايشگر است. گلكسي نوت ۱۰ از نمايشگر ۶.۳ اينچي با رزولوشن فول اچ‌دي پلاس بهره مي‌برد. رزولوشن نمايشگر نوت ۹ و نوت ۱۰ پلاس QHD+ است و اندازه آن‌ها به ترتيب به ۶.۴ و ۶.۸ اينچ مي‌رسد.


سخت‌افزار

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
همانطور كه انتظار داشتيم، گوشي‌هاي گلكسي اس ۱۰ از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ يا اگزينوس ۹۸۲۵ بهره مي‌برند. نسبت به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ يا اگزينوس ۹۸۱۰ موجود در گلكسي نوت ۹، چنين ارتقايي به خوبي از جانب كاربران احساس مي‌شود؛ ولي در هر صورت نمي‌توان قدرت زياد نوت ۹ را كتمان كرد.

اگرچه تركيب حافظه رم و حافظه داخلي شايد تا حدي يكسان به نظر برسد، زيرا شاهد بهره‌گيري نوت ۱۰ از ۸ و ۱۲ گيگابايت حافظه رم و ارائه ۲۵۶ يا ۵۱۲ گيگابايت حافظه داخلي هستيم، ولي بايد به تكنولوژي UFS ۳.۰ حافظه داخلي نسل جديد اشاره كنيم. به لطف اين تكنولوژي، سرعت انتقال داده‌ها تا حد زيادي افزايش مي‌يابد و اين موضوع منجر به افزايش سرعت بارگذاري اپليكيشن‌ها مي‌شود.

سامسونگ براي حركت در راستاي ترند‌هاي ۲۰۱۹، حسگر اثر انگشت سنتي را كنار گذاشته و به بهره‌گيري از حسگر اثر انگشت زير نمايشگر مبتني بر تكنولوژي فراصوت روي آورده است. يكي ديگر از ترند‌هايي كه متأسفانه سامسونگ از آن پيروي كرده، حذف جك هدفون از بدنه است. در ضمن بايد به اين موضوع هم اشاره كنيم كه تنها گلكسي نوت ۱۰ پلاس از كارت حافظه پشتيباني مي‌كند و مدل استاندارد از اين مزيت بهره‌اي نمي‌برد.

انرژي گوشي‌هاي نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس را به ترتيب باتري‌هاي ۳۵۰۰ و ۴۳۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي تأمين مي‌كند. هر دو باتري در مقايسه با گوشي‌هاي گلكسي اس ۱۰ نسبتا كوچك به نظر مي‌رسند. لازم به ذكر است كه باتري نوت ۹ مبتني بر ظرفيت ۴۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي بود.


دوربين

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
نوت ۱۰ پلاس در مقايسه با مدل استاندارد از يك سنسور دوربين بيشتر بهره مي‌برد. دوربين چهارگانه آن از دوربين اولترا وايد ۱۶ مگاپيكسلي، دوربين وايد ۱۲ مگاپيكسلي (ديافراگم متغير)، دوربين تله‌فوتو ۱۲ مگاپيكسلي و يك دوربين سه‌بعدي ToF تشكيل شده است. دوربين‌هاي نوت ۱۰ هم دقيقا همين‌گونه هستند و فقط با اين تفاوت كه اثري از دوربين ToF نيست.

گلكسي نوت ۹ از دوربين وايد ۱۲ مگاپيكسلي (ديافراگم متغير) و دوربين تله‌فوتو ۱۲ مگاپيكسلي بهره مي‌برد. هر دو مدل گلكسي نوت ۱۰ مجهز به دوربين سلفي ۱۰ مگاپيكسلي مبتني بر ديافراگم F/۲.۲ هستند و اين در حالي است كه ديافراگم دوربين سلفي ۸ مگاپيكسلي نوت ۹ اندكي بازتر است و به F/۱.۷ مي‌رسد.


قلم S Pen

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها
طي اين سال‌ها، قلم S Pen گوشي‌هاي گلكسي نوت بهبود‌هاي زيادي را پشت سر گذاشته‌اند و اين بار هم شاهد ارائه‌ي قابليت‌هاي جديدي هستيم. علاوه بر اين، به لطف بهبود ارگونومي طراحي آن، قلم مذكور اندكي خوش‌دست‌تر هم شده است.

قلم S Pen گلكسي نوت ۹ با پشتيباني از بلوتوث سروصداي زيادي راه انداخت و حالا از نسل جديد آن مي‌توان به‌عنوان نوعي چوب جادويي استفاده كرد. اين يعني با حركت دادن آن در هوا، امكان انجام كار‌هاي مختلفي وجود دارد. اگرچه حالا فقط اپليكيشن‌هاي محدودي از اين ويژگي پشتيباني مي‌كنند، ولي به‌زودي شمار آن‌ها تا حد زيادي افزايش مي‌يابد.


قيمت‌گذاري

گلكسي نوت ۱۰ در برابر گلكسي نوت ۹؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

سامسونگ براي قيمت گلكسي نوت ۱۰ مبلغ ۹۴۹ دلار را در نظر گرفته و قيمت مدل پايه نوت ۱۰ پلاس هم ۱۰۹۹ دلار است. در حال حاضر گلكسي نوت ۹ در آمريكا با توجه به تخفيف‌هاي ارائه شده با مبلغ ۷۵۰ دلار فروخته مي‌شود. به نظر شما آيا سامسونگ با عرضه نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس نسبت به نسل قبلي ارتقاي قابل توجهي را عملي كرده است؟ شما كدام‌يك از آن‌ها را بيشتر مي‌پسنديد؟ نظرات خود را در بخش كامنت‌ها با ما و ديگران در ميان بگذاريد.

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/894930/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%AA-%DB%B1%DB%B0-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%AA-%DB%B9-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.